الغدیر

سید حمید بنی هاشمی- ریاضی فیزیکِ حکمت متعالیه نظریه های حمیدی مجیدی فقهی

الغدیر

سید حمید بنی هاشمی- ریاضی فیزیکِ حکمت متعالیه نظریه های حمیدی مجیدی فقهی

الغدیر

ریاضی فیزیک، هندسه، مدل استاندارد فیزیک، ابرتقارن، همراه با طلبگی

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

۱ مطلب در اسفند ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

حزب الله

لَخَلْقُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ أَکْبَرُ مِنْ خَلْقِ النَّاسِ وَلَـٰکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لَا یَعْلَمُونَ ‎﴿غافر: ٥٧﴾‏

 

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «اینکه می‌بینید فلان مدّعی روشنفکری مثلاً فرض بفرمایید در مورد حزب‌اللهِ لبنان یا سیّدحسن‌نصرالله... ابراز شبهه میکند، این بر اثر نشناختن محیط است... خوشبینانه‌اش این است که نمیداند در منطقه چه خبر است، نمیداند سیّدحسن‌ نصرالله یعنی چه، حزب‌الله یعنی چه، ارتباطش با ایران چه تأثیراتی در سرنوشت کشور و سرنوشت انقلاب دارد.» بیانات در دیدار جمعى از دانشجویان ۱۳۹۵/۰۴/۱۲

 

 

در باتلاق یا منظریه نظریه ی ریسمان و بلکه در ابرتقارنها، مسئله صرفاً این هم نمی تواند باشد که آیا ما با مفهومی فیزیکی هم روبرو هستیم یا آن معنای فیزیکی هم فرض بفرمایید در باتلاقی فرو رفته و گم شده است. این ممکن است که قسمتی از مسئله هم باشد، ولی همانطوری که مستحضرید مثلاً تناظری هم یافت شده است بین ابرتقارنها و برنامه های لنگلندز که بیشتر هم مفاهیمی هستند ریاضی و بلکه هندسی- تحلیلی و در نظریه های اعداد (جبری)! و لذا بعضی یحتمل اشکال هم کنند که چطور ممکن است معانی ای که صرفاً ریاضی هم هستند و بلکه خیلی هم جنبه های فیزیکی ندارند را ما بیاییم از آنها تعابیری منظریه ی ریسمانی یا ابرتقارنی هم کنیم؟

بنظر این بنده ی حقیر نکته اینجا این است که در حکمت متعالیه ی نظریه های حمیدی مجیدی فقهی و بلکه حتی حکمت الهی شاگرد و دانشجو و طلبه چقدر هم می تواند خود را از صفر طلبگی بالا کشیده و به الفهای بینهایتهای آیات اللهی مراتب و درجات متعالیه نزدیک کرده و به اجتهاد و مراجع عظام تقلید و حضرت ولی فقیه مد ظلهم العالی و امام زمان عجل الله فرجه الشریف هم یاری و کمک نموده یا برسند یا اقل کم در آن جهت حتی وقتی مداحی اهل بیت عصمت و طهارت پیغمبر اکرم صل الله علیه و آله و سلم و ائمه ی اطهار علیهم السلام را هم که می فرمایند چقدر هم بصورتهای هندسی و بلکه ریاضی فیزیکی هم میل بفرمایند. یا اینکه مثلاً از ریاضی فیزیک هم شاگرد و دانشجو یحتمل حتی نمی داند چطور پیشرفت هم کرده و بسمت حکمت متعالیه ی نظریه های حمیدی مجیدی فقهی یا حکمت الهی هم پیش رود. یعنی این هم یک حرف دیگری است که حکمت الهی و وحیانی هم در منزلت عقل در هندسه ی معرفت دینی حتی از عرش اعلاء هم یک هندسه و بلکه ریاضی فیزیکی را برای شاگرد و حتی استاد و سالک الی الله طوری تعیین می کند که در خور خود از لحاظ فلسفی و بلکه حکمت متعالیه ی نظریه های حمیدی مجیدی فقهی او را بسته به اینکه چطور از بالا به پایین یا از پایین به بالا در حال حرکت هم هست، بهره مند هم می فرمایند. یعنی اساس مسئله هم انیجا همین است که همینطوری که در گوشه ی کارخانه ی هواپیماسازی مسافربری خود هم نشسته اید، حتی سفینه ی نجاتی را که در حال ساخت آن هم هستید از لحاظات ریاضی فیزیکی و کیهانشناسی و نسبیت خاص و عام و گرانشی و مدل استاندارد ذرات فیزیک و ... چطور هم مشاهده می فرمایید و بلکه تفاوت مشاهدات یک مشاهده گر هم با مشاهده گر دیگری چطور یحتمل در خمهای خمینه های فضا-زمان ای ما حتی روی یک خمینه ی واحد وقتی از نقطه ای به نقطه ای دیگر انتقال یابیم تاثیراتی را می گذارند و تغییراتی را در نظریه های گرانش کوانتومی مربوطه ی آنها ایجاد هم می کنند؟ مثلاً این خود یک بحثی دیگر هم هست که سفینه ی نجات دست ما نیست که بسازیم و خودش اصلا از قبل ساخته شده است و ما کافی هم هست که به کیهانشناسی و اخترفیزیک و گرانش کوانتومی و بلکه گرانش کلاسیک همه و همه ی این نظریات ریاضی فیزیکی هم بپردازیم و یاد بگیریم و پیش رویم؛ بر خلاف اینکه بفرمایید کل کیهان هم از سفینه ی نجاتی که ما در حال ساختش هم هستیم مدام در حال تاثیرپذیری هم هست و .... ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و الذابین عنه و المسارعین الیه فی قضاء حوادئجه و الممتثلین لاوامره و المستشهدین بین یدیه لا اله الا الله اللهم صل علی محمد و آل محمد و تقبل شفاعته و ارفع درجته

  • سید حمید بنی هاشمی