الغدیر

سید حمید بنی هاشمی- ریاضی فیزیکِ حکمت متعالیه نظریه های حمیدی مجیدی فقهی

الغدیر

سید حمید بنی هاشمی- ریاضی فیزیکِ حکمت متعالیه نظریه های حمیدی مجیدی فقهی

الغدیر

ریاضی فیزیک، هندسه، مدل استاندارد فیزیک، ابرتقارن، همراه با طلبگی

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

۲ مطلب در تیر ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

قَالُوا أَضْغَاثُ أَحْلَامٍ وَمَا نَحْنُ بِتَأْوِیلِ الْأَحْلَامِ بِعَالِمِینَ ‎﴿یوسف: ٤٤﴾‏

بَلْ قَالُوا أَضْغَاثُ أَحْلَامٍ بَلِ افْتَرَاهُ بَلْ هُوَ شَاعِرٌ فَلْیَأْتِنَا بِآیَةٍ کَمَا أُرْسِلَ الْأَوَّلُونَ ‎﴿الأنبیاء: ٥﴾‏

أَمْ تَأْمُرُهُمْ أَحْلَامُهُم بِهَـٰذَا أَمْ هُمْ قَوْمٌ طَاغُونَ ‎﴿الطور: ٣٢﴾‏

 

وقال علی ابن الحسین علیهما السلام: " إن جمیع ما طلعت علیه الشمس فی مشارق الارض ومغاربها بحرها وبرها وسهلها وجبلها عند ولی من أولیاء الله وأهل المعرفة بحق الله کفیئ الظلال - ثم قال علیه السلام -: أو لا حر یدع [ هذه ] اللماظة لاهلها [4] - یعنی الدنیا - فلیس لانفسکم ثمن إلا الجنة فلا تبیعوها بغیرها، فإنه من رضی من الله بالدنیا فقد رضی بالخسیس ".

تحف العقول، ابن شعبه الحرانی،، ص 391

http://lib.eshia.ir/15139/1/391

 

الحکمة 456 ثمن الانسان )وَقَالَ(علیه السلام) : أَلاَحُرٌّ یَدَعُ هذِهِ اللُّمَاظَةَ لاَِهْلِهَا؟ إِنَّهُ لَیْسَ لاَِنْفُسِکُمْ ثَمَنٌ إِلاَّ الْجَنَّةَ، فَلاَ تَبِیعُوهَا إِلاَّ بِهَا.

نهج البلاغه، سید رضی، ص 384

http://lib.eshia.ir/26580/1/384

 

5 ـ وفی حدیثه (علیه السلام)

تأثیر الایمان فی الرّوح )

إِنَّ الاِْیمَانَ یَبْدُو لُمْظَةً (الّلمظةُ) فِی الْقَلْبِ، کُلَّمَا ازْدَادَ الاِْیمَانُ ازْدَادَتِ اللُّمْظَةُ. واللمظة مثل النکتة أو نحوها من البیاض. ومنه قیل: فرس ألمظ، إذا کان بجحفلته شیء من البیاض.

همان، ص 355

http://lib.eshia.ir/26580/1/355

 

الصلاة علی امام العصر علیه‌السلام :

اللّهمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وأَهْلِ بَیْتِهِ وَصَلِّ عَلى وَلِیِّ الحَسَنِ وَوَصِیِّهِ وَوارِثِهِ القائِمِ بأَمْرِکَ وَالغائِبِ فِی خَلْقِکَ وَالمُنْتَظِرِ لاِذْنِکَ ، اللّهُمَّ صَلِّ عَلَیْهِ وَقَرِّبْ بُعْدَهُ وَأَنْجِزْ وَعْدَهُ وَأَوْفِ عَهْدَهُ وَاکْشِفْ عَنْ بَأسِهِ حِجابَ الغَیْبَةِ وَأَظْهِرْ بِظُهُورِهِ صَحائِفَ المحْنَةِ ، وَقَدِّمْ أَمامَهُ الرُّعْبَ وَثَبِّتْ بِهِ القَلْبَ وَأَقِمْ بِهِ الحَرْبَ وَأَیِّدْهُ بِجُنْدٍ مِنَ المَلائِکَةِ مُسَوِّمِینَ وَسَلِّطْهُ عَلى أَعْداء دِینِکَ أَجْمَعِینَ ، وَأَلْهِمْهُ أَنْ لایَدَعَ مِنْهُمْ رُکْناً إِلاّ هَدَّهُ وَلا هَاماً إِلاّ قَدَّهُ وَلا کَیْداً إِلاّ رَدَّهُ وَلا فاسِقاً إِلاّ حَدَّهُ وَلا فِرْعَوْنَ إِلاّ أَهْلَکَهُ وَلا سِتْراً إِلاّ هَتَکَهُ وَلا عَلَماً إِلاّ نَکَّسَهُ وَلا سُلْطاناً إِلاّ کَسَبَهُ وَلا رُمْحاً إِلاّ قَصَفَهُ وَلا مِطْرَداً [١] إِلاّ خَرَقَهُ وَلاجُنْداً إِلاّ فَرَّقَهُ وَلا مِنْبَراً إِلاّ أَحْرَقَهُ وَلا سَیْفاً إِلاّ کَسَرَهُ وَلا صَنَماً إِلاّ رَضَّهُ وَلادَماً إِلاّ أَراقَهُ وَلا جَوْراً إِلاّ أَبادَهُ وَلا حِصْناً إِلاّ هَدَمَهُ وَلا باباً إِلاّ رَدَمَهُ وَلا قَصْراً إِلاّ خَرَّبَهُ [٢] وَلا مَسْکَناً إِلاّ فَتَّشَهُ وَلا سَهْلاً إِلاّ أَوْطَأَهُ وَلا جَبَلاً إِلاّ صَعِدَهُ وَلا کَنْزاً إِلاّ أَخْرَجَهُ بِرَحْمَتِکَ یا أرْحَمَ الرَّاحِمِینَ [٣].

 

جهت | تبلیغ تهاجمی

رسانه KHAMENEI.IR در نخستین شماره از مجموعه تصویری «جهت» مروری بر توصیه رهبر انقلاب به مبلغین درباره جهت‌گیری غیرانفعالی در حوزه تبلیغ داشته است.
بسته تصویری جهت؛ مرور تصویری دیدارها و بُرشی کوتاه از مهمترین توصیه‌های رهبر انقلاب است.

برچسب‌ها: مبلغان؛ تبلیغ؛

https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=53360

 

مجموعه تصاویر حساب کاربری ویژه محرم ۱۴۴۵

شعار | از تبیین تا قیام

رسانه KHAMENEI.IR به مناسبت فرارسیدن ایام عزای حسینی با شعار #از_تبیین_تا_قیام به استقبال ماه محرم میرود.
این شعار برگرفته از بیانات رهبر انقلاب اسلامی درباره قیام سیدالشهداء علیه‌السلام و تبیین مکتب عاشوراست و ایشان در سخنان مختلفی در این باره فرموده بودند: «کسی مثل حسین‌بن‌علی (ع) که خودش تجسّم ارزشهاست، قیام میکند، برای این‌که جلوی انحطاط را بگیرد؛ چون این انحطاط میرفت تا به آن‌جا برسد که هیچ چیز باقی نماند برای اینکه کسی بخواهد مسلمان زندگی کند. ... امام حسین می‌ایستد، قیام میکند، حرکت میکند و یک تنه در مقابل این سرعت سراشیب سقوط قرار میگیرد. ۷۷/۰۲/۱۸»؛ «امام حسین را فقط به جنگِ روز عاشورا نباید شناخت؛ آن یک بخش از جهاد امام حسین است. به تبیین او، امر به معروف او، نهی از منکر او ... باید شناخت. ۸۸/۰۵/۰۵»
تشویق به حضور تبلیغی و تبیینی برای انتقال فرهنگ عاشورا در کنار یادآوری الزامات برپایی عزای حسینی و یادآوری اهداف قیام سیدالشهدا از جمله موضوعات این بسته رسانه‌ای خواهد بود.
مجموعه تصاویر حساب‌کاربری این شعار را برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی، از اینجا دریافت کنید.

https://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=53383

 

یک مسئله روانپریشی دو قطبی سرخوشی/ افسردگی وحشتناکی هست در تنها گذاشتن امام حسین سلام الله و صلواته علیه که در حقیقت منجر به کشتن و قتل خورشید و بلکه افتادن خورشید در سیاه چاله هم می شود. امام را یاری نکردن و سرباز او نشدن از روی سرخوشی همراه با افسردگی موجب بیماری می شود که نسل اندر نسل ادامه خواهد داشت چرا که بیمار امام ظلم و جور را جایگزین خدا و پیغمبر و ائمه ی اطهار و حتی امام زمان عجل الله فرجه الشریف کرده است و بلکه قوه ی تشخیصش را از دست داده است. و لذا از یک افسردگی کاذب به سرخوشی کاذب دیگری و از سرخوشی کاذبی به افسردگی دیگری الی غیر النهایه هم می افتد. و بدین ترتیب بنا بر منزلت عقل در هندسه ی معرفت دینی هم هندسه ی ناشی از تبعیت امامان ظلم و جور هم آیا نور خورشید را نیز نمی خواهد خاموش کند آنچنان که سیاه چاله ای را هم دارد مدام همراهش یدک می کشد؟ مکتب امام حسین علیه السلام مکتب خدا و پیغمبر و ائمه ی اطهار علیهم السلام است، مکتب همه ی خوبان است. لا اله الا الله اللهم صل علی محمد و آل محمد و تقبل شفاعته و ارفع درجته اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و شیعته و المستشهدین بین یدیه

  • سید حمید بنی هاشمی
  • ۰
  • ۰


 

یَا أَیُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّکُمْ ۚ إِنَّ زَلْزَلَةَ السَّاعَةِ شَیْءٌ عَظِیمٌ ‎﴿١﴾‏ یَوْمَ تَرَوْنَهَا تَذْهَلُ کُلُّ مُرْضِعَةٍ عَمَّا أَرْضَعَتْ وَتَضَعُ کُلُّ ذَاتِ حَمْلٍ حَمْلَهَا وَتَرَى النَّاسَ سُکَارَىٰ وَمَا هُم بِسُکَارَىٰ وَلَٰکِنَّ عَذَابَ اللَّهِ شَدِیدٌ ‎﴿الحج: ٢﴾‏

حُرِّمَتْ عَلَیْکُمُ الْمَیْتَةُ وَالدَّمُ وَلَحْمُ الْخِنزِیرِ وَمَا أُهِلَّ لِغَیْرِ اللَّهِ بِهِ وَالْمُنْخَنِقَةُ وَالْمَوْقُوذَةُ وَالْمُتَرَدِّیَةُ وَالنَّطِیحَةُ وَمَا أَکَلَ السَّبُعُ إِلَّا مَا ذَکَّیْتُمْ وَمَا ذُبِحَ عَلَى النُّصُبِ وَأَن تَسْتَقْسِمُوا بِالْأَزْلَامِ ۚ ذَٰلِکُمْ فِسْقٌ ۗ الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذِینَ کَفَرُوا مِن دِینِکُمْ فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ ۚ الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَرَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلَامَ دِینًا ۚ فَمَنِ اضْطُرَّ فِی مَخْمَصَةٍ غَیْرَ مُتَجَانِفٍ لِّإِثْمٍ ۙ فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَّحِیمٌ ‎﴿المائده: ٣﴾‏ 

یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَیْکَ مِن رَّبِّکَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکَافِرِینَ ‎﴿المائدة: ٦٧﴾

إِنَّمَا وَلِیُّکُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلَاةَ وَیُؤْتُونَ الزَّکَاةَ وَهُمْ رَاکِعُونَ ‎﴿المائدة: ٥٥﴾‏

 

وکفى علیا فی (الغدیر) فضیلة * یأتی إلیها غیره یتوصل 

حیث الأمین أتى الأمین مبلغا * یقرى السلام من السلام ویعجل 

بلغ وإلا لم تبلغ ما أتى * فی حق حیدر أیها المزمل 

فهناک بین الصحب قام لربه * یثنی بعالی صوته ویفضل 

ویسار حیدرة بیمناه وقد * نادى ومنه فیه یفصح مقول 

: من کنت مولاه فحیدرة له * مولا فإیاکم به أن تبدلو 

والطائر المشوی هل مع أحمد * أحد سواه کان منه یأکل ؟ 

والنجم لما أن هوى فی داره * جهرا وأشرق منه لیل ألیل 

فی العرش قدما کان نورا محدقا * طورا یکبر ربه ویهلل 

متقلب فی الساجدین وکان من * صلب إلى صلب طهور ینقل

...

حیدر الکرار أزکى ناعل * من بنی آدم أو حاف مش 

ما غشى اللیل نهارا نصحه * مذهب شکا على القلب غش 

نور عین الدین قد رد وقد * رد طرف الشرک منه أعمش 

قتل الکفار فی صارمه * ولربع الأنس منهم أوحش 

لم یدن للات یوما قط بل * عبد الله وبالتقوى نش 

قد شفى الاسلام من داء به * وجلا من أعین الدین الغش 

ولقد أصبح فی خم له * شاهد عدل أبى أن یرتش 

جاد بالقرص وصلى العصر إذ * رده لما له غشى العش 

وله قد کلم الثعبان إذ * ظنه الناس أتى کی ینهشا [1] 

‏الغدیر، علامه امینی، ص 360- 361، 

http://lib.eshia.ir/15083/11/361

چو ذوالفقار علی در دل غدارها 

شهی که نام نکوش حیدر کرار شد 

زآهن صارم عدوش زیبق فرار شد 

بخلوت کردگار محرم اسرار شد 

صفاتش از ذات حق مظهر انوار شد 

جیحون یزدی

از قول پیغمبر در حدیث نبوی هم می فرمایند که بنوعی اگر می خواهی خدا را ببینی و بلکه عبادت هم کنی، صورت خورشید ضرت علی را تماشا کن: نگاه به علی عبادت است. النظر علی وجه علی العباده:

سوال

آیا این روایت که «نظر نمودن به چهره حضرت علی(ع) عبادت است» صحیح است؟ سندش چیست؟

پاسخ

بر اساس آموزه های دینی ما، اساساً نگاه مؤمن به مؤمن عبادت است.[1] و با توجه به این که پیامبر اسلام، حضرت علی و دیگر امامان علهیم السلام، از مصادیق کامل ایمان و مؤمن کامل هستند، به طور طبیعی نگاه به آنان، از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و عبادات محسوب می شود.

در این باره روایات زیادی وارد شده است که نگاه به چهره حضرت علی علیه السلام عبادت است که از نظر سند صحیح و معتبر و از روایات مشهور می باشد که به چند مورد آن اشاره می شود:

1- الْخَطِیبُ فِی الْأَرْبَعِینِ عَنْ عِمْرَانَ بْنِ الْحُصَینِ وَ الزَّمَخْشَرِی فِی رَبِیعِ الْأَبْرَارِ عَنْ عَبْدِ الرَّزَّاقِ عَنْ مَعْمَرٍ عَنِ الزُّهْرِی عَنْ عُرْوَةَ عَنْ عَائِشَةَ وَ السَّمْعَانِی فِی الرِّسَالَةِ الْقِوَامِیةِ عَنْ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ عَنِ الْخُدْرِی وَ یوسُفَ بْنِ مُوسَی الْقَطَّانِ عَنْ وَکیعٍ عَنْ مَالِک بْنِ أَنَسٍ عَنِ الزُّهْرِی عَنْ أَنَسٍ عَنْ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ وَ اللَّفْظُ لِعَائِشَةَ قَالَتْ کانَ أَبُو بَکرٍ یدِیمُ النَّظَرَ إِلَی عَلِی(ع) فَقِیلَ لَهُ فِی ذَلِک فَقَالَتْ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ (ص) یقُولُ النَّظَرُ إِلَی عَلِی عِبَادَةٌ.

ترجمه: «عمر بن خطاب از عایشه نقل می کند: ابوبکر پیوسته به چهره مبارک حضرت علی(ع) نگاه می کرد. از ایشان دلیل نگاهش را پرسیدند؛ گفت: شنیدم رسول خدا (ص) فرمودند: نگاه به صورت حضرت علی(ع) عبادت است.»

 2- الْإِبَانَةُ عَنِ ابْنِ بَطَّةَ رَوَی أَبُو صَالِحٍ عَنْ أَبِی هُرَیرَةَ قَالَ رَأَیتُ مُعَاذاً یدِیمُ النَّظَرَ إِلَی وَجْهِ عَلِی(ع) فَقُلْتُ لَهُ إِنَّک تُدِیمُ النَّظَرَ إِلَیهِ کأَنَّک لَمْ تَرَهُ فَقَالَ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ(ص) یقُولُ النَّظَرُ إِلَی وَجْهِ عَلِی بْنِ أَبِی طَالِبٍ عِبَادَةٌ.

ترجمه: «ابوهریره می گوید: دیدم معاذ، پیوسته به چهره مبارک حضرت علی(ع) نگاه می کرد. گفتم: گویا حضرت را ندیده ای؟ گفت: حضرت رسول(ص) فرمودند: نگاه به چهره علی(ع) عبادت است.»

 3- وَ هُوَ فِی أَکثَرِ الرِّوَایاتِ وَ فِی رِوَایاتِ عَمَّارٍ وَ مُعَاذٍ وَ عَائِشَةَ عَنِ النَّبِی(ص) النَّظَرُ إِلَی عَلِی بْنِ أَبِی طَالِبٍ عِبَادَةٌ وَ ذِکرُهُ عِبَادَةٌ وَ لَا یقْبَلُ إِیمَانُ عَبْدٍ إِلَّا بِوَلَایتِهِ وَ الْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَائِهِ.

ترجمه: «عمار، معاذ و عایشه از پیامبر روایت می کنند: نگاه به چهره علی (ع) و یاد علی، عبادت است. ایمان هیچ بنده ای قبول نمی شود مگر با ولایت علی (ع) و بیزاری از دشمنانش.»

 4- الْخَرْکوشِی فِی شَرَفِ النَّبِی(ص) أَنَّهُ کانَ النَّاسُ یصَلُّونَ وَ أَبُو ذَرٍّ ینْظُرُ إِلَی أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ(ع) فَقِیلَ لَهُ فِی ذَلِک فَقَالَ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ(ص) یقُولُ النَّظَرُ إِلَی عَلِی بْنِ أَبِی طَالِبٍ عِبَادَةٌ وَ النَّظَرُ إِلَی الْوَالِدَینِ بِرَأْفَةٍ وَ رَحْمَةٍ عِبَادَةٌ وَ النَّظَرُ فِی الْمُصْحَفِ عِبَادَةٌ وَ النَّظَرُ إِلَی الْکعْبَةِ عِبَادَةٌ.

ترجمه: «مردم نماز می خواندند و جناب ابوذر(ره) به چهره حضرت علی(ع) نگاه می کرد، علتش را پرسیدند. گفت: از رسول خدا(ص) شنیدم که فرمود: نگاه به چهره حضرت علی عبادت است. نظر به والدین از روی رحمت و محبت و نظر به قرآن و نگاه به کعبه عبادت است.

 5- قَالَ النَّبِی (ص) مَثَلُ عَلِی فِیکمْ أَوْ قَالَ فِی هَذِهِ الْأُمَّةِ کمَثَلِ الْکعْبَةِ الْمَسْتُورَةِ النَّظَرُ إِلَیهَا عِبَادَةٌ وَ الْحَجُّ إِلَیهَا فَرِیضَةٌ.

ترجمه: «جناب ابوذر غفاری از پیامبر روایت می کند که حضرت فرمودند: مثل حضرت علی(ع) در میان شما مثل کعبه است که نگاه به آن عبادت و زیارتش واجب است.»

6- عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ عَبْدِ الْوَهَّابِ عَنِ الْحُسَینِ بْنِ مُحَمَّدٍ الْعَلَوِی الْعَدْلِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ الْحَدَّادِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ یونُسَ عَنْ عَبْدِ الْحَمِیدِ بْنِ یحْیی عَنْ سَوَّارِ بْنِ مُصْعَبٍ عَنِ الْکلْبِی عَنْ أَبِی صَالِحٍ عَنْ أَبِی هُرَیرَةَ عَنْ مُعَاذِ بْنِ جَبَلٍ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ(ص) النَّظَرُ إِلَی عَلِی عِبَادَة.

ترجمه: «ابوهریره از معاذبن جبل روایت می کند که حضرت رسول(ص) فرموده اند: نگاه به صورت حضرت علی عبادت است».

روایات نبوی صراحت دارد بر این که حتی یاد و نام علی و مجلس علی(ع) عبادت است. مانند این که: «عایشه از رسول خدا (ص) روایت می کند که یاد و نام حضرت علی عبادت است.» یا این که «امام هفتم (ع) از اجداد طاهرینش و آن ها از جابر بن عبدالله انصاری که پیامبر فرمود: مجالستان را با نام و یاد علی زینت دهید.»[2]

پی نوشت:


[1] وَ قَالَ(ع) نَظَرُ الْمُؤْمِنِ فِی وَجْهِ أَخِیهِ الْمُؤْمِنِ لِلْمَوَدَّةِ وَ الْمَحَبَّةِ لَهُ عِبَادَة: نگاه محبت‏آمیز مؤمن به صورت برادر ایمانی، عبادت است. حرانی، حسن بن شعبة، تحف العقول عن آل الرسول(ص)، ص 282، مؤسسة النشر الإسلامی - قم، 1404 هـ. ق.

[2] علامه مجلسی، بحارالأنوار، ج 38، ص 200-199.

https://hawzah.net/fa/Question/View/63857

و همانطوری که مستحضرید می فرمایند که فیوشن یا جوشش هسته ای هیدروژنی و انرژی آزاد شده از حاصل آنها است که در ستارگان و خصوصاً در خورشید به آنها نورانیتشان را می بخشد. و البته همانطور هم که مستحضرید می فرمایند به صورت خورشید در روز مستقیم نگاه نفرمایید چرا که می تواند بچشم صدمه بزند. اینجا مشاهده هم می فرمایید که علم واقعاً هم ربطی به اسلام و کفر چه از انواع استکباری سرمایه داری یا کمونیستی یا بت پرستی یا ... هم ندارد. یحتمل به استکبار خودش هم که اکتفا کند، باز هم می فرماید به خورشید نگاه نکن که برایت ضرر دارد. و اما بعد هم می فرماید به چه بنگری که  برایت عبادت باشد و بلکه ایمانت و امیدت را به خدا و پیغمبر و امامت هم گره بزند؟ از شیاطین بپرسید که می فرمایند اینها را ول کن و بیا همان مرا بپرست ای بنی آدم! هر چه هست و نیست هم همان منم. الم اعهد یا بنی آدم ان لا اعبدوا الشیطان انه لکم عدوٌ مبین. و آنگاه به اسم علم هم چه می خواهد به خوردت بدهد؟ غیر از استکبار خودش را؟ اینجا یک دولت کریمه ی امام زمان عجل الله فرجه الشریف یحتمل بعضی اشکال کنند که بتنهایی کافی نباشد که قیام حضرت صاحب الامر را نشان دهد، و بلکه حکومت قوای سه گانه قضائیه، مقننه مجریه ای جهانی را هم می طلبد که از طریق استکان نلبکیهای توپولوژیک چند جهانی هم قادر به قضاوت در طول تاریخ هم بنشیند و نتیجه بگیرد که برای اینکه استکان نلبکیهای توپولوژیک چند جهانی سواحل شمالی و جنوبی حول قطبین هم لازم باشد که پاکسازی شوند، آیا سابقون السابقون هم کدامند که بتوانند حتی از سرعت نور هم پیشی گرفته و الفهای بینهایت آیات اللهی مراتب و درجات  متعالیه را هم طی کرده و اجتهاد و حضرات آیات عظام مراجع تقلید و حضرت ولی فقیه مد ظله العالی و حضرت امام زمان عجل الله فرجه الشریف را هم الی ما شاء الله نزدشان زانوی تلمذ زده و از سربازان و یاران حضرت صاحب الامر شوند؟ ولی حالا اگر خدا تو را زده است و لذا حس بویایی ات را هم آیا چقدر به همین علت از دست داده ای، معنی اش این نیست که مشک آن است که ببوید نه آنکه عطار گوید غلط است. بلکه یحتمل معنایش این است که سواحل قطبین کشور دوست ات را پاکسازی هم کن و دوباره یحتمل احساسات ات را امتحان هم کن ببین درست کار می کند؟! و دوباره هم تهذیب و جهاد با نفس و جهاد تبیین را امتحان کن و دوباره و دوباره و الی ما شاء الله امتحان پس بده تا بسمت الفهای بینهایت آیات اللهی هم صعود کنی و سعادتمند هم شوی. و الا که در بسمت غفلت و جهل مرکب هم داری مدام آسانسور ترمز دررفته به قعر جهنم هم می زنی و سقوط خواهی کرد و .... اساس استکان نلبکیهای توپولوژیک ایالات متحده ای چندجهانی و از جمله مسئله ی سه جسم توپولوژیک هم همین است که درست هم بتوانی به صورت خورشیدی علی علیه السلام نظر کرده و عبادت خدا هم کنی. فرق قضایا در نگاه درست به قضایا داشتن همین است که در جوشش هسته ای انرژی هسته ای هیدروژنی خورشیدی انرژی آزاد می شود، ولی در شکافت هسته ای نیروگاه ها و بلکه بمبهای هیدروژنی هسته ای انرژی ذر اثر شکافت هسته ای آزاد می شود , لذا در یکی طیف انتشار و در دیگری طیف جذب را داریم و در فی ما بین الی ما شاء الله ترکیباتی از نور و ظلمات. از آن طرف کفر امثال محرب در جنگ خیبر و عمرو بن عبدود در جنگ خندق را داریم که در مسائل حتی اقتصادی مسئله ی سه جسم توپولوژیک یحتمل ورود می کنند و پیچیدگیهای استکان نلبکیهای چند جهانی ایالات متحده ای میدانهای تک دستی و همولوژی اینستنتانهای تک قطبیهای متناظرشان و پاکسازی سواحل حول تک قطبیها و .... اللهم صل علی محمد و آل محمد و تقبل شفاعته و ارفع درجته لا اله الا الله اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه.

مقالاتی راجع به عدد پی و تابع زتای ریمان

https://arxiv.org/abs/1305.4408

https://arxiv.org/abs/2206.11256

https://arxiv.org/abs/2101.08308

پینوشت: 

حُرِّمَتْ عَلَیْکُمُ الْمَیْتَةُ وَالدَّمُ وَلَحْمُ الْخِنزِیرِ وَمَا أُهِلَّ لِغَیْرِ اللَّهِ بِهِ وَالْمُنْخَنِقَةُ وَالْمَوْقُوذَةُ وَالْمُتَرَدِّیَةُ وَالنَّطِیحَةُ وَمَا أَکَلَ السَّبُعُ إِلَّا مَا ذَکَّیْتُمْ وَمَا ذُبِحَ عَلَى النُّصُبِ وَأَن تَسْتَقْسِمُوا بِالْأَزْلَامِ ۚ ذَٰلِکُمْ فِسْقٌ ۗ الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذِینَ کَفَرُوا مِن دِینِکُمْ فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ ۚ الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَرَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلَامَ دِینًا ۚ فَمَنِ اضْطُرَّ فِی مَخْمَصَةٍ غَیْرَ مُتَجَانِفٍ لِّإِثْمٍ ۙ فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَّحِیمٌ ‎﴿المائده: ٣﴾‏ 

وسئل النبی صل الله علیه و اله و سلم: من أزهد الناس وأفقرهم؟ فقال : علی وصیی وابن عمی وأخی وحیدری وکراری و صمصامی وأسدی وأسد الله ، واختلفوا فی عیسى

بحار الانوار مجلسی، جلد 39، ص 73- 74

http://lib.eshia.ir/71860/39/74

7 . الإخبار عن مسخ القیّم فی حکومة بنی امیّة

فَعِنْدَ ذلِکَ أَخَذَ الْبَاطِلُ مَآخِذَهُ، وَرَکِبَ الْجَهْلُ مَرَاکِبَهُ، وَعَظُمَتِ الطَّاغِیَةُ، وَقَلَّتِ الدَّاعِیَةُ (الرّاعیة)، وَصَالَ الدَّهْرُ صِیَالَ السَّبُعِ الْعَقُورِ، وَهَدَرَ فَنِیقُ الْبَاطِلِ بَعْدَ کُظُوم، وَتَوَاخَى النَّاسُ عَلَى الْفُجُورِ، وَتَهَاجَرُوا عَلَى الدِّینِ، وَتَحَابُّوا عَلَى الْکَذِبِ، وَتَبَاغَضُوا عَلَى الصَّدْقِ. فَإِذَا کَانَ ذلِکَ کَانَ الْوَلَدُ غَیْظاً وَالْمَطَرُ قَیْظاً وَتفِیضُ اللِّئَامُ فَیْضَاً وَتَغیضُ الْکِرَامُ غَیْضاً، وَکَانَ أَهْلُ ذلِکَ الزَّمَانِ ذِئَاباً، وَسَلاَطِینُهُ سِبَاعاً، وَأَوْسَاطُهُ أُکَّالا، وَفُقَرَاؤُهُ أَمْوَاتاً; وَغَارَ (عَارَ) الصِّدْقُ، وَفَاضَ الْکَذِبُ، وَاسْتُعْمِلَتِ الْمَوَدَّةُ بِاللِّسَانِ، وَتَشَاجَرَ النَّاسُ بِالْقُلُوبِ، وَصَارَ الْفُسُوقُ نَسَباً، وَالْعَفَافُ عَجَباً، وَلُبِسَ الاِْسْلاَمُ لُبْسَ الْفَرْوِ مَقْلُوباً.

https://lib.eshia.ir/26580/1/97

فرازی از خطبه 108 نهج البلاغه

فَعِنْدَ ذلِکَ أَخَذَ الْبَاطِلُ مَآخِذَهُ، وَ رَکِبَ الْجَهْلُ مَرَاکِبَهُ، وَ عَظُمَتِ الطَّاغِیَةُ، وَ قَلَّتِ الدَّاعِیَةُ، وَصَالَ الدَّهْرُ صِیالَ السَّبُعِ الْعَقُورِ، وَ هَدَرَ فَنِیقُ الْبَاطِلِ بَعْدَ کُظُومٍ، وَ تَوَاخَى النَّاسُ عَلَى الْفُجُورِ، وَ تَهَاجَرُوا عَلَى الدّینِ، وَ تَحَابُّوا عَلَى الْکَذِبِ، وَ تَبَاغَضُوا عَلَى الصّدْقِ. فَإِذَا کَانَ ذلِکَ کانَ الْوَلَدُ غَیْظاً، وَ الْمَطَرُ قَیْظاً، وَ تَفِیضُ اللّئَامُ فَیْضاً، وَ تَغْیِضُ الْکِرَامُ غَیْضَاً، وَ کَانَ أَهْلُ ذلِکَ الزَّمَانِ ذِئَاباً وَ سَلاطِینُهُ سِبَاعاً، وَ أَوْسَاطُهُ أُکَّالًا، وَ فُقَرَاؤُهُ أَمْوَاتاً، وَ غَارَ الصّدْقُ، وَفَاضَ الْکَذِبُ، وَ اسْتُعْمِلَتِ الْمَوَدَّةُ بِاللّسَانِ، وَ تَشَاجَرَ النَّاسُ بِالْقُلُوبِ، وَ صَارَ الْفُسُوقُ نَسَباً، وَ الْعَفَافُ عَجَباً، وَ لُبِسَ الْإِسْلَامُ لُبْسَ الْفَرْوِ مَقْلُوباً.

در این هنگام است که باطل موضع گرفته و جهالت بر مرکبهاى خویش سوار گردیده، طاغوت عظمت یافته و داعیان حق به کمى گراییده‌اند، روزگار بسان درنده خطرناکى حمله ور شده و پس از مدّتها سکوت، باطل ناله سرداده، مردم در شکستن قوانین خدا دست به دست هم داده‌اند و در فاصله گرفتن از دین متّحد شده‌اند، براى دروغ گفتن پیمان دوستى بسته، در راستى دشمنى ورزیده‌اند، در آن هنگام فرزندان به جاى دوستى با پدران دشمنى مى‌کنند و باران گرمى مى‌افزاید؛ لئیمان همه جا را پر مى‌کنند و نیکان بزرگوار کمیاب مى شوند، مردم آن زمان همچون گرگان و رؤساى آنها درندگان، طبقه متوسّط، طعمه و مستمندان مردگان خواهند بود؛ راستى از بین آنان رخت برمى بندد و دروغ فراوان مى‌شود؛ با زبان اظهار دوستى مى‌کنند و با دل دشمنى؛ مردم به گناه افتخار مى‌کنند و از پاکدامنى در شگفتى فرو مى‌روند و اسلام را همچون پوستینى وارونه مى‌پوشند!

نهج البلاغه سید رضی، ترجمه روان حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی، ص 231

http://lib.eshia.ir/10336/1/231

دوگانه تقلبی تقابل علم و دین

تار و پود علم و ایمان

خاطرات شاگردان شهید هم بیانگر نحوه مواجهه معنوی او با مسائل لاینحل علمی است. خاطراتی که رهبر انقلاب در سخنرانی سال گذشته خود به این صورت به آن اشاره می‌کنند: «دانشمند برجسته‌ی هسته‌ای، شاگردش می‌گوید که در یک مسئله‌ای ماندیم، تا آخر شب داشتیم کار می‌کردیم ــ در دانشگاه شهید بهشتی ــ به من گفت که بیا برویم؛ بلند شدیم آمدیم از اتاق کار بیرون، آمدیم داخل نمازخانه، ما را برد داخل نمازخانه، شروع کرد نماز خواندن و دعا کردن؛ بعد ناگهان گفت فهمیدم، مشکل حل شد؛ بلند شد رفت آنجا. ببینید، در محیط علمی، محیط کار هسته‌ای، سجده، دعا، نماز! حضور بسیجی معنویّت را با خودش می‌برد در بخش‌های مختلف؛ این خیلی مهم است؛ خیلی مهم است.» (۶)

https://farsi.khamenei.ir/others-note?id=53282

 

هوش مصنوعی حاصل از یادگیری عمیق می تواند حتی یحتمل هوش یارانه ای ناظر بر شبکه ی عصبی را بدلخواه از کار بیاندازد، موشش را قطع و وصل کند یا هوش مصنوعی است دیگر که از شبکه خارج و واردش می کند و .... برای همین هم باید شرکتهای دانش بنیان ناظر بر مسائل هوش مصنوعی و شبکه های عصبی نیز داشته باشیم و الا حتی در محتویات استکان نلبکیهای توپولوژیک چند جهانی ایالات متحده نیز در صورت خطای در پاکسازی همولوژیک اینستنتانها حول سواحل مرزی تک قطبیها دچار مشکلات می توان شد و بلکه تصویر جهانی خمینه ای مسئله را هم نتوان دریافت و بلکه پوستینها و حتی حجابها وارونه هم شوند و .... پزشکی هسته ای یحتمل اینجاها بتواند در تشخیصها کمک هم کند! لا اله الا الله اللهم عجل لولیک الفرج و العافِظ و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه اللهم صل علی محمد و آل محمد و تقبل شفاعته وارفع درجته

  • سید حمید بنی هاشمی