الغدیر

سید حمید بنی هاشمی- ریاضی فیزیکِ حکمت متعالیه نظریه های حمیدی مجیدی فقهی

الغدیر

سید حمید بنی هاشمی- ریاضی فیزیکِ حکمت متعالیه نظریه های حمیدی مجیدی فقهی

الغدیر

ریاضی فیزیک، هندسه، مدل استاندارد فیزیک، ابرتقارن، همراه با طلبگی

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

وَإِذْ أَخَذَ اللَّهُ مِیثَاقَ النَّبِیِّینَ لَمَا آتَیْتُکُمْ مِنْ کِتَابٍ وَحِکْمَةٍ ثُمَّ جَاءَکُمْ رَسُولٌ مُصَدِّقٌ لِمَا مَعَکُمْ لَتُؤْمِنُنَّ بِهِ وَلَتَنْصُرُنَّهُ قَالَ أَأَقْرَرْتُمْ وَأَخَذْتُمْ عَلَى ذَلِکُمْ إِصْرِی قَالُوا أَقْرَرْنَا قَالَ فَاشْهَدُوا وَأَنَا مَعَکُمْ مِنَ الشَّاهِدِینَ ﴿۸۱﴾ سوره مبارکه آل عمران

 

حکمت متعالیه ای که می تواند در نظریه حمیدی مجیدی یافت شود را در ریاضی-فیزیک محض نمی توانید بیابید. این اجتهاد مخصوصاً بینهایت افزایش می یابد وقتی نظریه حمیدی مجیدی فقهی می شود.

فرض بفرمایید که بنده خادم یک امامزاده ای هستم، و یک نفر می آید به این حقیر ایراد می کند که تو این کار یا آن کار را درست انجام نمی دهی و خادم خوبی نیستی! ایا بنده حقیر باید بیایم او را برای این کارش اعدام کنم. اصلا فرض بفرمایید که او گفت که من هر روز می خواهم در امامزاده زیارت عاشورا بخوانم و تو بلد نیستی زیارت عاشورا بخوانی و همین است که باید برکنار شوی. خوب، امامزاده خانه خدا است. آیا بنده می توانم به او بگویم که تو داری دروغ می گویی و برو رد کارت و الا حسابت را می رسم و بلکه اعدامت می کنم یا تبعیدت می کنم یا تابعیتت را لغو می کنم؟ یعنی این بنده حقیر می توانم به او چنین چیزی بگویم. ولی او آنگاه می رود به یک امامزاده دیگری و از این امامزاده رانده خواهد شد. و لذا خادمی نمی تواند بفرماید که اینجا خانه خدا است و شما نمی توانید اینجا زیارت عاشورا بخوانید و الا که چه و چه و چه ... می کنم. خوب، این بحث به راحتی می تواند بالا بگیرد که هر که را خواست زیارت عاشورا بخواند و دیگران ایراد کردند را می توانید بفرمایید که بفرستندش به امامزاده ما که خیلی هم خادم خوبی دارد و هیچ ایرادی هم از این بابت نمی گیرد.

این یک بحثی است که ما نمی خواهیم اینجا بیش از این واردش شویم و بلکه منظور ما به حکمت نظریه حمیدی مجیدی فقهی بود. و آن اینکه گاهی هست که ما داریم به بسط تمام اعداد گویا در اعداد مختلط می پردازیم که اینجا ارزه ی ما یک توپولوژی متصلی را در اعداد مختلط ارائه می دهد. و اما اگر به اعداد p-ای (p-adic) بپردازیم و بسط جبری آنرا حساب کنیم، این غلط نکنم غیرمتصل است که البته می توان آنرا کاملش کرد یا در یک میدان کاملی آنرا نشاند. و لذا توابع زتای را می توان از طرق مختلف محاسبه کرد و مثلاً از میدانهای متناهی نیز شروع کرد و بعد پرسید که آیا همه اینها به ما تابع زتای ریمان را نتیجه خواهد داد؟ یا آیا بهتر به ما کمک می کند تا مسئله حدس ریمان را حل کنیم؟

اینها یک جهتی است که می توان به مسائل نگریست و جهت دیگر این است که مسئله را از لحاظ ریاضی فیزیکی و بلکه نجومی بررسی کرد و همین مسئله پس زمینه ی ریزموجهای کیهانی یا حتی پرتوهای کیهانی گاما را در نظر بگیرید. خوب، ما از اینجا به خیلی مسائل می توانیم برسیم همانطور که قبلاً هم گفتیم.، هر چند که در بین راه به کلافهای سر در گم یا گیرهای (انتنگلمنتها) (راستی بنده خیلی دلم می خواهد بدانم که انتنگلمنت به چه لغتی ترجمه شده است؟)، سیاه چاله ها و بلکه ابرنواخترها و ستارگان درخشانی نیز برمی خوریم. موضوع اینجا این است که مثلاً چقدر پس زمینه ریزموجهای کیهانی از مدل استاندارد فیزیک غیرعادی است؟ به هر حال، ما یک طیفی از امواج الکترومغناطیسی را داریم و می توان بدان حتی آنطور که اخیراً ثابت شده است نظریه هندسی لانگلندز را کاربردی کنیم، یا می توان همانطور که قبلاً هم گفته شد هندسه ناجابجایی را بدان کاربردی کنیم، یا حتی یحتمل می توان نظریه ریسمان و ام و اف را بدان کاربردی کرد.

و اما اینکه ما به یک نقطزه ای در فضا زمان آیا می توانیم چند سیاه چاله یا چند ستاره یا چند ابرنواختر یا چند کهکشان یا چند فرشته!!! نسبت دهیم، این یک مسئله ای است که یحتمل جوابش معلوم نیست و مسئله باز می ماند. موضوع این است که اگر ما وارد حکمت نظریه حمیدی مجیدی فقهی درست نشویم و مسائل در حد ریاضی فیزیکی بمانند ما می توانیم از لحاظ منطقی آنالیز خود را به الفهای مراتب بالاتری برسانیم و همه را بپیماییم ولی نتیجه ای حاصل نمی شود. یعنی یک سفری هست که در آن حق را از میانش برداشته ایم و لذا کامل نخواهد شد آنجایی که مقصد باید حق باشد. جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا. این است که باطل در مواجهه با ذره ای حق نیز یحتمل کاملاً از هم می پاشد. البته یحتمل بعضی اشکال کنند که مثلاً یک ابتذالی می تواند رخ دهد اگر کسی بخواهد از جبرهای فن نویمن که روی فضاهای هیلبرت کار می کنند و اپراتور دیرک نظیر آن در هندسه ناجابجایی به یک فضاهای بزرگتری که هندسه ناجابجایی را در آن می نشاند، برسد. البته این دور از احتمال هم نیست چرا که هندسه ناجابجایی حالت موضعی و محلی دارد و برای رسیدن به یک هندسه جهانی باید لااقل از این بابت به ماورای آن رفت. و اما آیا ما باید به الفهای بالاتری نیز احتیاج پیدا کنیم؟ اینها یک جهت از مسائل پیش رو است. مسئله دیگر از نوع نظریه ک است که از لحاظ نظریه اپراتوری می شود نظریه ک-ک و یحتمل این را می توان به عنوان نظریه ک-ک-ح یا ک-ک-ه در حکمت نظریه حمیدی مجیدی فقهی در نظر گرفت.

به هر حال، همانطور که ملاحظه می شود مسائل احتیاج به اجتهاد و فقه دارد و ما می بینیم که اینجا از ولایت فقیه و امام زمان بسیار می توان کمک گرفت. شما حتی این مسئله را در نظر بگیرید که می فرماید: وَوَاعَدْنَا مُوسَى ثَلَاثِینَ لَیْلَةً وَأَتْمَمْنَاهَا بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِیقَاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِینَ لَیْلَةً وَقَالَ مُوسَى لِأَخِیهِ هَارُونَ اخْلُفْنِی فِی قَوْمِی وَأَصْلِحْ وَلَا تَتَّبِعْ سَبِیلَ الْمُفْسِدِینَ. و اما شما هر روز می توانید زیارت عاشورا بخوانید و نافله نافله نافله و جامعه جامعه جامعه طبق دستور امام هادی علیه السلام و زیارت آل یاسین و دعای عهد و مناجات شعبانیه و مناجات حضرت امیر در مسجد کوفه و بسیاری دعاها و مناجات دیگر را برای یاری امام زمان ذکر کنیم. البته می توان هم خمس و زکات و عمل صالح کرد و به مسائل ایمان پرداخته و آن را نیز تقویت نمود و بلکه به تقوی نیز پرداخت. و حتی برای سفر حج هم می توان همراه کاروانی 300 الی 400 نفره از مشهد مقدس راهی شد و حالا آیا از بحرین و یمن هم بگذریم و به کربلا و سوریه و زینبیه و نجف و کاظمین و سامرا هم بگذریم؟ و اما بر حسب نظریه حکمت حمیدی مجیدی فقهی باید به ولایت فقیه مد ظله العالی و امام زمان عجل الله فرجه الشریف نیز یاری رسانده و بلکه به عنوان خدمه به اعضای کاروان هم یاری برسانیم. و تا می توانیم تولید و اشتغال در اقتصاد مقاومتی کنیم و نه اینکه هی قیمتهای کالاهای اساسی را مدام و بی جهت گرانتر و گرانتر هم کنید! نکند بعضی این کارها را می کنند و بلکه به ظلم و جور و ستم می پردازند که همه را تحریک کنند و به قول خودشان ولایت فقیه و امام زمان را هم تحریک کنند که زودتر واکنشی نشان دهد و انقلابی بودن و حکمت و فقه را کنار گذاشته اند و می خواهند نعوذ بالله امام زمان را زور کنند که هر چه زودتر ظهور کند؟! لا اله الا الله. اللهم صل علی محمد و آل محمد و تقبل شفاعته و  ارفع درجته.

  • سید حمید بنی هاشمی
  • ۰
  • ۰

یا مقلب القلوب و الابصار

یا مدبر اللیل و النهار

یا محول الحول و الاحوال

حول حالنا الی احسن الحال

  • سید حمید بنی هاشمی