الغدیر

سید حمید بنی هاشمی- ریاضی فیزیکِ حکمت متعالیه نظریه های حمیدی مجیدی فقهی

الغدیر

سید حمید بنی هاشمی- ریاضی فیزیکِ حکمت متعالیه نظریه های حمیدی مجیدی فقهی

الغدیر

ریاضی فیزیک، هندسه، مدل استاندارد فیزیک، ابرتقارن، همراه با طلبگی

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

۲ مطلب در فروردين ۱۴۰۳ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

وَلَسَوْفَ یُعْطِیکَ رَبُّکَ فَتَرْضَىٰ ‎﴿الضحى: ٥﴾‏

 

ذکر صلوات بر حضرت ولی عصر:

اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَیْتِهِ وَ صَلِّ عَلَى وَلِیِّ اَلْحَسَنِ وَ وَصِیِّهِ وَ وَارِثِهِ اَلْقَائِمِ بِأَمْرِکَ وَ اَلْغَائِبِ فِی خَلْقِکَ وَ اَلْمُنْتَظِرِ لِإِذْنِکَ اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَیْهِ وَ قَرِّبْ بُعْدَهُ وَ أَنْجِزْ وَعْدَهُ وَ أَوْفِ عَهْدَهُ وَ اِکْشِفْ عَنْ بَأْسِهِ حِجَابَ اَلْغَیْبَةِ وَ أَظْهِرْ بِظُهُورِهِ صَحَائِفَ اَلْمِحْنَةِ وَ قَدِّمْ أَمَامَهُ اَلرُّعْبَ وَ ثَبِّتْ بِهِ اَلْقَلْبَ وَ أَقِمْ بِهِ اَلْحَرْبَ وَ أَیِّدْهُ بِجُنْدٍ مِنَ اَلْمَلاَئِکَةِ مُسَوِّمِینَ وَ سَلِّطْهُ عَلَى أَعْدَاءِ دِینِکَ أَجْمَعِینَ وَ أَلْهِمْهُ أَنْ لاَ یَدَعَ مِنْهُمْ رُکْناً إِلاَّ هَدَّهُ وَ لاَ هَاماً إِلاَّ قَدَّهُ وَ لاَ کَیْداً إِلاَّ رَدَّهُ وَ لاَ فَاسِقاً إِلاَّ حَدَّهُ وَ لاَ فِرْعَوْنَ إِلاَّ أَهْلَکَهُ وَ لاَ سِتْراً إِلاَّ هَتَکَهُ وَ لاَ عَلَماً إِلاَّ نَکَّسَهُ وَ لاَ سُلْطَاناً إِلاَّ کَسَبَهُ وَ لاَ رُمْحاً إِلاَّ قَصَفَهُ وَ لاَ مِطْرَداً إِلاَّ خَرَقَهُ وَ لاَ جُنْداً إِلاَّ فَرَّقَهُ وَ لاَ مِنْبَراً إِلاَّ أَحْرَقَهُ وَ لاَ سَیْفاً إِلاَّ کَسَرَهُ وَ لاَ صَنَماً إِلاَّ رَضَّهُ وَ لاَ دَماً إِلاَّ أَرَاقَهُ وَ لاَ جَوْراً إِلاَّ أَبَادَهُ وَ لاَ حِصْناً إِلاَّ هَدَمَهُ وَ لاَ بَاباً إِلاَّ رَدَمَهُ وَ لاَ قَصْراً إِلاَّ خَرَّبَهُ [أَخْرَبَهُ] وَ لاَ مَسْکَناً إِلاَّ فَتَّشَهُ وَ لاَ سَهْلاً إِلاَّ أَوْطَأَهُ وَ لاَ جَبَلاً إِلاَّ صَعِدَهُ وَ لاَ کَنْزاً إِلاَّ أَخْرَجَهُ بِرَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ اَلرَّاحِمِینَ

یازدهم [دعاء فرج حضرت حجة علیه السلام]

کفعمى در بلد الامین فرموده: این دعاى حضرت صاحب الامر علیه السلام است که تعلیم فرمود آن را به شخصى که محبوس بود پس خلاص شد

إِلَهِی عَظُمَ اَلْبَلاَءُ وَ بَرِحَ اَلْخَفَاءُ وَ اِنْکَشَفَ اَلْغِطَاءُ وَ اِنْقَطَعَ اَلرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ اَلْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ اَلسَّمَاءُ وَ أَنْتَ اَلْمُسْتَعَانُ وَ إِلَیْکَ اَلْمُشْتَکَى وَ عَلَیْکَ اَلْمُعَوَّلُ فِی اَلشِّدَّةِ وَ اَلرَّخَاءِ اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِی اَلْأَمْرِ اَلَّذِینَ فَرَضْتَ عَلَیْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عَاجِلاً قَرِیباً کَلَمْحِ اَلْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ یَا مُحَمَّدُ یَا عَلِیُّ یَا عَلِیُّ یَا مُحَمَّدُ اِکْفِیَانِی فَإِنَّکُمَا کَافِیَانِ وَ اُنْصُرَانِی فَإِنَّکُمَا نَاصِرَانِ یَا مَوْلاَنَا یَا صَاحِبَ اَلزَّمَانِ اَلْغَوْثَ اَلْغَوْثَ اَلْغَوْثَ أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی اَلسَّاعَةَ اَلسَّاعَةَ اَلسَّاعَةَ اَلْعَجَلَ اَلْعَجَلَ اَلْعَجَلَ یَا أَرْحَمَ اَلرَّاحِمِینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ اَلطَّاهِرِینَ

 

وفی الدر المنثور فی قوله تعالى : « وَلَسَوْفَ یُعْطِیکَ رَبُّکَ فَتَرْضى » أخرج ابن أبی شیبة عن ابن مسعود قال : قال رسول الله صلى‌الله‌علیه‌وآله : إنا أهل بیت اختار الله لنا الآخرة على الدنیا ـ « وَلَسَوْفَ یُعْطِیکَ رَبُّکَ فَتَرْضى ».

وفیه ، أخرج العسکری فی المواعظ وابن لآل وابن النجار عن جابر بن عبد الله قال : دخل رسول الله صلى‌الله‌علیه‌وآله على فاطمة ـ وهی تطحن بالرحى وعلیها کساء من حلة الإبل ـ فلما نظر إلیها قال : یا فاطمة تعجلی ـ فتجرعی مرارة الدنیا لنعیم الآخرة غدا ـ فأنزل الله « وَلَسَوْفَ یُعْطِیکَ رَبُّکَ فَتَرْضى ».

أقول : تحتمل الروایة نزول الآیة وحدها بعد نزول بقیة آیات السورة قبلها ثم الإلحاق وتحتمل نزولها وحدها ثانیا.

وفیه ، أخرج ابن المنذر وابن مردویه وأبو نعیم فی الحلیة من طریق حرب بن شریح قال : قلت لأبی جعفر محمد بن علی بن الحسین : أرأیت هذه الشفاعة التی یتحدث بها أهل العراق أحق هی؟ قال : إی والله حدثنی عمی محمد بن الحنفیة ـ عن علی أن رسول الله صلى‌الله‌علیه‌وآله قال : أشفع لأمتی حتى ینادینی ربی : أرضیت یا محمد؟ فأقول : نعم یا رب رضیت.

ثم أقبل علی فقال : إنکم تقولون یا معشر أهل العراق ، إن أرجى آیة فی کتاب الله : « یا عِبادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلى أَنْفُسِهِمْ ـ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللهِ ـ إِنَّ اللهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعاً » قلت : إنا لنقول ذلک ، قال : فکلنا أهل البیت نقول : إن أرجى آیة فی کتاب الله ـ « وَلَسَوْفَ یُعْطِیکَ رَبُّکَ فَتَرْضى » الشفاعة.

المیزان، علامه طباطبایی، جلد 20، ص 312

http://lib.eshia.ir/12016/20/312

 

و سیوطى در الدر المنثور در ذیل آیه‌(وَ لَسَوْفَ یُعْطِیکَ رَبُّکَ فَتَرْضى‌) از ابن ابى شیبه از ابن مسعود روایت آورده که گفت: رسول خدا 6 فرمود: ما اهل بیتى هستیم که خداى تعالى براى ما آخرت را بر دنیا برگزید و ترجیح داد، و لذا فرمود:(وَ لَسَوْفَ یُعْطِیکَ رَبُّکَ فَتَرْضى‌)[3].

و در همان کتاب است که عسکرى در کتاب المواعظ و ابن لال و ابن نجار، از جابر بن عبد اللَّه روایت کرده‌اند که گفت: روزى رسول خدا صل الله علیه و آله و سلم بر على و فاطمه وارد شد، دید فاطمه مشغول دستاس کردن است، در حالى که به جاى لباس، حله [حُلَّه(به ضم ‌حاء و فتح و تشدید لام)، به دو جامه از جامه‌های یمن گفته می‌شود و از این عنوان در باب دیات سخن رفته است. (از ویکی فقه)] شتر بر خود افکنده، همین که چشمش به او افتاد فرمود: یا فاطمه بشتاب و تلخى دنیا را بچش، براى فردا و نعیم آخرتش، دنبال این جریان بود که آیه (وَ لَسَوْفَ یُعْطِیکَ رَبُّکَ فَتَرْضى‌) نازل شد[4].

مؤلف: در این روایت دو احتمال وجود دارد: یکى اینکه خواسته باشد بگوید آیه مذکور نخست به تنهایى بعد از آیات قبلش نازل شد، و بعدها بقیه آیات سوره به آن ملحق گردید، دوم اینکه سوره همه‌اش یکباره نازل شد، و در خصوص این داستان آیه مورد بحث دوباره نازل شده باشد.

و در همان کتاب است که ابن منذر و ابن مردویه و ابو نعیم- در کتاب الحلیه- از طریق حرب بن شریح روایت کرده‌اند که گفت: من به ابى جعفر محمد بن على بن الحسین (امام باقر ع) گفتم: به نظر شما این شفاعتى که اهل عراق بر سر زبانها دارند حق است؟ فرمود: آرى به خدا سوگند عمویم محمد بن حنفیه از على بن ابى طالب نقل کرد که رسول خدا 6 فرمود: آن قدر از امتم شفاعت مى‌کنم که خداى تعالى خطاب مى‌کند اى محمد آیا راضى شدى؟ عرضه مى‌دارم: بلى، پروردگارا راضى شدم.

آن گاه رو به من- حرب ابن شریح- کرد و فرمود: شما به اهل عراق مى‌گویید: از تمامى آیات قرآن آیه‌اى که بیش از همه امید بخش است آیه زیر است که مى‌فرماید: (یا عِبادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلى‌ أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعاً)- اى بندگانم که بر خود ستم روا داشتید، از رحمت خدا مایوس نشوید، که خدا همه گناهان را مى‌آمرزد عرضه داشتم بله، ما اینطور معتقدیم، فرمود: لیکن ما اهل بیت مى‌گوییم از همه آیات در کتاب خدا امیدبخش‌تر آیه‌(وَ لَسَوْفَ یُعْطِیکَ رَبُّکَ فَتَرْضى‌) است، که راجع به شفاعت است‌[1].

ترجمه تفسیر المیزان، علامه محمد حسین طباطبایی رحمة الله علیه، جلد 20، ص 526- 527

http://lib.eshia.ir/50081/20/526

 

[سورة الضحى (93) : الآیات 4 الى 5]
وَلَلْآخِرَةُ خَیْرٌ لَکَ مِنَ الْأُولى [4] وَلَسَوْفَ یُعْطِیکَ رَبُّکَ فَتَرْضى [5]
فإن قلت: کیف اتصل قوله وَلَلْآخِرَةُ خَیْرٌ لَکَ مِنَ الْأُولى بما قبله؟ قلت: لما کان فی ضمن نفى التودیع والقلى: أنّ الله مواصلک بالوحی إلیک [4] ، وأنک حبیب الله ولا ترى کرامة أعظم من ذلک ولا نعمة أجل منه: أخبره أن حاله فی الآخرة أعظم من ذلک وأجل، وهو السبق والتقدّم على جمیع أنبیاء الله ورسله، وشهادة أمته على سائر الأمم، ورفع درجات المؤمنین وإعلاء مراتبهم بشفاعته، وغیر ذلک من الکرامات السنیة وَلَسَوْفَ یُعْطِیکَ رَبُّکَ فَتَرْضى موعد شامل لما أعطاه فی الدنیا من الفلج والظفر [5] بأعدائه یوم بدر ویوم فتح مکة، ودخول الناس فی الدین أفواجا، والغلبة على قریظة والنضیر وإجلائهم، وبث عساکره وسرایاه فی بلاد العرب، وما فتح على خلفائه الراشدین فی أقطار الأرض من المدائن وهدم بأیدیهم من ممالک الجبابرة وأنهبهم من کنوز الأکاسرة، وما قذف فی قلوب أهل الشرق والغرب من الرعب وتهیب الإسلام [1] ، وفشوّ الدعوة واستیلاء المسلمین، ولما ادّخر له من الثواب الذی لا یعلم کنهه إلا الله. قال ابن عباس رضى الله عنهما: له فی الجنة ألف قصر من لؤلؤ أبیض ترابه المسک. فإن قلت: ما هذه اللام الداخلة على سوف؟ قلت: هی لام الابتداء المؤکدة لمضمون الجملة، والمبتدأ محذوف. تقدیره: ولأنت سوف یعطیک، کما ذکرنا فی:
لا أقسم، أن المعنى: لأنا أقسم، وذلک أنها لا تخلو من أن تکون لام قسم أو ابتداء، فلام القسم لا تدخل على المضارع إلا مع نون التأکید، فبقى أن تکون لام ابتداء، ولام الابتداء لا تدخل إلا على الجملة من المبتدإ والخبر، فلا بد من تقدیر مبتدإ وخبر، وأن یکون أصله:
ولأنت سوف یعطیک. فإن قلت: ما معنى الجمع بین حرفى التوکید والتأخیر؟ قلت: معناه أن العطاء کائن لا محالة وإن تأخر، لما فی التأخیر من المصلحة.

تفسیر الکشاف عن حقائق غوامض التنزیل، زمخشری، جلد 4، ص 766- 767

http://lib.eshia.ir/41732/4/767

 

[سورة التوبة (9) : الآیات 71 الى 72]
وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِناتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَیُقِیمُونَ الصَّلاةَ وَیُؤْتُونَ الزَّکاةَ وَیُطِیعُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ أُولئِکَ سَیَرْحَمُهُمُ اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ حَکِیمٌ (71) وَعَدَ اللَّهُ الْمُؤْمِنِینَ وَالْمُؤْمِناتِ جَنَّاتٍ تَجْرِی مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ خالِدِینَ فِیها وَمَساکِنَ طَیِّبَةً فِی جَنَّاتِ عَدْنٍ وَرِضْوانٌ مِنَ اللَّهِ أَکْبَرُ ذلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ (72)
بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ فی مقابلة قوله فی المنافقین بَعْضُهُمْ مِنْ بَعْضٍ. سَیَرْحَمُهُمُ اللَّهُ السین مفیدة وجود الرحمة لا محالة، فهی تؤکد الوعد، کما تؤکد الوعید فی قولک: سأنتقم منک یوماً، تعنى أنک لا تفوتنی وإن تباطأ ذلک، ونحوه سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا، وَلَسَوْفَ یُعْطِیکَ رَبُّکَ فَتَرْضى، سَوْفَ یُؤْتِیهِمْ أُجُورَهُمْ. عَزِیزٌ غالب على کل شیء قادر علیه، فهو یقدر على الثواب والعقاب حَکِیمٌ واضع کلا موضعه على حسب الاستحقاق وَمَساکِنَ طَیِّبَةً عن الحسن قصوراً من اللؤلؤ والیاقوت الأحمر والزبرجد. وعَدْنٍ علم، بدلیل قوله جَنَّاتِ عَدْنٍ الَّتِی وَعَدَ الرَّحْمنُ ویدل علیه ما روى أبو الدرداء رضى الله عنه عن رسول الله صلى الله علیه وسلم «عدن دار الله التی لم ترها عین ولم تخطر على قلب بشر، لا یسکنها غیر ثلاثة: النبیون، والصدّیقون، والشهداء. یقول الله تعالى: طوبى لمن دخلک» [1] وقیل: هی مدینة ...

تفسیر الکشاف عن حقائق غوامض التنزیل، زمخشری، جلد 2، ص289

http://lib.eshia.ir/41732/2/289

قُلْ یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَىٰ أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ ‎﴿الزمر: ٥٣﴾‏

 

این یک حدیث قدسی است که می فرماید من عرف نفسه عرف ربه. ولی این سوال هم مطرح است که آیا جبرئیل روح الامین ناقل وحی بر پیغمبر  اکرم محمد مصطفی صل الله علیه و آله و سلم نازل می شد چون آن حضرت، رسول خدا تشریف داشتند، یا اصل مسئله هم این است که اول محمد مصطفی صل الله علیه و آله هم رسول الله تشریف داشته اند و بلکه به همین دلیل هم بوده است که جبرئیل بر آن حضرت نازل می شده است. بعضی یحتمل اشکال بفرمایند که خوب اینها که هر دو یکی است و بلکه چه فرقی هم با هم دارند؟ نکته اینجا است که گویا گاهی اوقات هم وحی بدون واسطه ی جبرئیل و حتی مستقیماً هم از طرف خود خدا بر پیغمبر اکرم محمد مصطفی صل الله علیه و آله و سلم نازل می شده است. 

بنده ی حقیر علوه بر چادهوری مقاله ی زیر، چکیده بعضی مقالات کاملیکا چادهوری را هم در مورد یادگیریهای ماشینی نگاه می کردم:

https://arxiv.org/abs/2404.02866

https://arxiv.org/abs/2403.14421

https://arxiv.org/abs/2403.05598

https://arxiv.org/abs/2403.02506

https://arxiv.org/abs/2402.12572

https://arxiv.org/abs/2402.11526

https://arxiv.org/abs/2402.02103

https://arxiv.org/abs/2305.11351

که البته هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی عنوانهایی است که نه فقط مقالات چادهوری را در موردشان داریم و بلکه مقالات ریاضی در همین زمینه ها در بولتن انجمن ریاضی آمریکا هم در شماره ی تازه اش یعنی No 2 vol. 61 بدان می پردازد و از جمله هم اثباتهای قضایا و مسائل ریاضی بوسیله یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق و هوش مصنوعی رایانه ای و .... البته ما در عین حال و با همه ی این تفاصیل هم مقام خاتم الانبیاء رسول اکرم و مقام وحیانی را نیز در کتاب الله قرآن کریم و انسان 250 ساله و امام زمان عجل الله فرجه الشریف را داریم که شاگرد آیا چقدر هم مایل است از حالات خلاء بسمت الفهای بینهایت آیات اللهی و اجتهاد و حضرات آیات عظام تقلید و حضرت ولی فقیه مد ظلهم العالی و حضرت ولی عصر عجل الله فرجه الشریف هم هر چه بیتشر عزمش را جزم کند و ...! یا خیر المسئولین و یا خیر المعطین ارزقنی و عیالی من فضلک الواسع انک ذوالفضل العظیم لا اله الا الله اللهم صل علی محمد و آل محمد و تقبل شفاعته و ارفع درجته اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و الذابین عنه و المسارعین الیه فی قضاء حوائجه و الممتثلین لاوامره و المستشهدین بین یدیه 

 ------------------------------------------

حالا بنده ی حقیر اگر بخواهم از امام جماعتمان هم تبعیت کرده و در تاییدات حرفهای ایشان هم حتی بیشتر نیز عرض کنم که مسئله ی من عرف نفسه عرف ربه چطور هم گره می خورد با خدا و پیغمبر اکرم محمد مصطفی صل الله علیه و آله و سلم و ائمه ی اطهار علیهم السلام و امام زمان عجل الله فرجه الشریف. شما همین مسئله را از مناقب آل ابیطالب ابن شهر آشوب در نظر آورید که می فرماید جبرئیل 60000 شصت هزار بار بر پیغمبر اکرم صل الله علیه و آله و سلم نازل شد:

و سمعت مذاکرة أنه نزل جبرئیل على رسول الله ص ستین ألف مرة.

مناقب آل ابیطالب ابن شهر آشوب، جلد 1، ص 44

http://lib.eshia.ir/12566/1/44

شما خیلی هم خوب است برای اینکه حتی در ریاضی فیزیک حکمت متعالیه نظریه های حمیدی مجیدی فقهی هم الهامات درست و حسابی ای کسب بفرمایید و بلکه بتوانید هم انواع مراکز تحقیقاتی و علمی و دانشگاهی و گردهماییهای ریاضی فیزیکی رسمی و غیر رسمی هم تشکیل دهید، فقط به همین یک نکته هم اکتفا بفرمایید که اصلا این یعنی چه که روح الامین جبرئیل 60000 بار بر پیغمبر نازل شد و از جمله هم پیامهای وحیانی الهی را بر حضرت رسول الله نازل کرد که در کتاب الله قرآن مجید هم ثبت است. حالا شما فرض هم بفرمایید که می خواهید یک مقاله ای را هم از چادهوری پیدا کنید و توجه هم بفرمایید که آیا این مقاله نظریه میدانهای همدیسی غیر ابرتقارنی را یحتمل حتی بتوان یک جورهایی به میدانهای ابرتقارنی هم بسطش داد:

https://arxiv.org/abs/2101.02861

https://arxiv.org/abs/2011.13981

https://arxiv.org/abs/2005.03676

و آنگاه از طرق حجمهای ویل-پترسون گرانشهای میرزاخانی- ویتن، مثلاً

https://arxiv.org/abs/2305.19438

را نیز حساب کرد و بلکه نقبی هم زد به نظریه ی گالوای هندسه ی ناجابجایی؛ مثلاً:

https://arxiv.org/abs/1910.10407

و آنگاه یحتمل بعضی حتی اشکال هم کنند ک دیگر مسئله خیلی آسان هم شده است یا اینکه حتی اشکال هم کنند که داری با پتک هم روی میخ می کوبی یا بلکه لقمه را دور سرت هم می گردانی و بعد آیا چقدر هم نوش جان کنی، وقتی می خواهید در حدس ون دِر وائردن (van der Waerden conjecture) بلوکهای ساختمانی گروه های ابتدایی و غیر ابتدایی (primitive, imprimitive groups) را هم در حل مسئله ی مانجول بهارگاوا بهتر هم درک بفرمایید. ولی بعضی یحتمل اشکال هم کنند که یک وقت هست که شما می خواهید جوابهای مسئله ای را برای یک چند جمله ای نیز بیابید که فرض بفرمایید گروه گالوای آن هم کدام است؟ و یک وقت هست که مسئله با مجموعه ای از معادلات چند جمله ای هم طرف است که آیا چطور هم می خواهید آنها را بطور احتمالات و آماری بدست هم بیاورید. این کارهای آماری گالوایی را از جمله ملونی وود شاگرد بهارگاوا هم رویش کار کرده است. و این خوب در هندسه ی ناجابجایی هم که با جبرهای فن نویمن (و لذا نظیر آنها در مدلهای ابرگرانشی میرزاخانی-ویتن) سر و کار داریم نیز مسئله اش معنادار می شود و بلکه انگیزه های کیهانی گالوایی هم به میان می آیند و .... بعضی یحتمل اینجا بخواهند به مسئولین بقبولانند که بلوکهای ساختمانی گروه های ابتدایی و غیر ابتدایی هم یحتمل می تواند تنزل کند به اینکه حفظ حجاب با چادر مشکی هم بهترین نوعش چادر است. ولی خوب آیا چقدر هم بتوان از طریق پرفکتویدهای شولتز و بلکه قوانین متقابل هم ثابت کرد که مسئولین بهتر هم هست فریب نخورند و حتی وقتی از خیر المسئولین و خیر المعطین هم پیروی کنند مسئله کلاً اثبات هم می شود و حل است البته اگر اشکال هم نشود که چرخشها و انحناهای فضازمان را برای نواسانات حتی اله کلنگی نیوترینوها هم خوب است محاسبات کنیم در ایالات متحده چند جهانی استکان نلبکیهای توپولوژیک ابرتقارنی ... ربع و نیم و تمام ... چرخشی قلوب زمینی و آسمانی همینطوری که شاگرد دارد از حالات خلاء بسمت الفهای بینهایت آیات اللهی مراتب و درجات متعالیه و اجتهاد و حضرات آیات عظام تقلید و حضرت ولی فقیه مد ظلهم العالی و حضرت امام زمان عجل الله فرجه الشریف هم هر چه بیشتر سعی و تلاش می فرمایند. یا خیر المسئولین و یا خیر المعطین ارزقنی و عیالی من فضلک الواسع انک ذوالفضل العظیم لا اله الا الله اللهم صل علی محمد و آل محمد و تقبل شفاعته و ارفع درجته اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و الذابین عنه و المسارعین الیه فی قضاء حوائجه و الممتثلین لاوامره و المستشهدین بین یدیه

  • سید حمید بنی هاشمی
  • ۰
  • ۰

تنبیه رژیم خبیث

تنبیه رژیم خبیث

لوح رسانه KHAMENEI.IR در پی پاسخ تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق با رمز یارسول‌الله(ص) منتشر شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «امّا خود رژیم خبیث که سر تا پا خبث و شرارت و خطا است، یک خطای دیگری هم بر خطاهای خودش اضافه کرد و آن، حمله‌ی به کنسولگری ایران در سوریه بود. کنسولگری و دستگاه‌های سفارت در هر کشوری که وجود دارد، به منزله‌ی خاک همان کشوری است که سفارت متعلّق به او است؛ وقتی به کنسولگری ما حمله میکنند، مثل اینکه به خاک ما حمله کرده‌اند؛ این عرف دنیا است. رژیم خبیث اشتباه کرد در این قضیّه؛ باید تنبیه بشود و تنبیه خواهد شد.» ۱۴۰۳/۱/۲۲

https://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=56053

  • سید حمید بنی هاشمی