الغدیر

سید حمید بنی هاشمی- ریاضی فیزیکِ حکمت متعالیه نظریه های حمیدی مجیدی فقهی

الغدیر

سید حمید بنی هاشمی- ریاضی فیزیکِ حکمت متعالیه نظریه های حمیدی مجیدی فقهی

الغدیر

ریاضی فیزیک، هندسه، مدل استاندارد فیزیک، ابرتقارن، همراه با طلبگی

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

۱ مطلب در فروردين ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ ‎﴿آل عمران: ١٣٩﴾‏

قُلْ مَا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ مِنْ أَجْرٍ وَمَا أَنَا مِنَ الْمُتَکَلِّفِینَ ‎﴿ص: ٨٦﴾‏

 

پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۲

بسم الله الرّحمن الرّحیم
یا مقلّب القلوب والابصار، یا مدبّر اللیل و النّهار، یا محوّل الحول و الاحوال، حوّل حالنا الی احسن الحال.

عید نوروز را تبریک عرض میکنم به یکایک آحاد ملّت ایران، مخصوصاً خانواده‌های معزّز شهیدان، جانبازان، ایثارگران، خدمتگزاران به زندگی مردم و همچنین به دیگر ملّتهایی که نوروز را گرامی میدارند و به آن اهمیّت میدهند. ان‌شاءالله که بر همه‌ی شماها این عید شریف مبارک باشد.

...

خب، من با توجه به همه‌ی جهات، هم تورّم، هم تولید داخلی، این چیزهایی که مهم است، تورّم که مشکل اصلی است، تولید داخلی که حتماً یکی از کلیدهای نجات کشور از مشکلات اقتصادی است، با توجه به اینها شعار سال را اینجور اعلام میکنم: «مهار تورم، رشد تولید»، این شعار سال است. یعنی باید همه‌ی همّت مسئولین متوجّه این دو موضوع باشد. در درجه‌ی اوّل مسئولین، در درجه‌ی بعد همینطور که گفتم فعالان اقتصادی و فعّالان مردمی و کسانی که دستشان میرسد کاری انجام بدهند و فعّالان فرهنگی، صدا و سیما که باید فرهنگ‌سازی بکند در این زمینه‌ها، همه‌ی اینها باید متوجه این دو نکته‌ی اصلی باشند، در درجه‌ی اول مهار تورّم، یعنی واقعاً تورّم را مهار کنند و کاهش بدهند تا آنجایی که ممکن است کاهش بدهند و مسئله‌ی تولید را افزایش بدهند. بنابراین [شعار سال] شد مهار تورّم و رشد تولید.

https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=52249#_ftnref2

نماهنگ | داستان انقلاب تناور

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «نهال «جمهوری اسلامی» امروز به «درخت تناوری» تبدیل شده است که نمیتوانند آن را از جای خودش تکان بدهند؛ این را شما بدانید! جمهوری اسلامی قوی‌تر خواهد شد...» ۱۳۹۶/۱۱/۲۹

https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=52354

نماهنگ | راه ما روشن است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «یک توصیه‌ی مهمّ من به همه‌ی کسانی که توانایی سخن گفتن با مردم را دارند و رسانه در اختیارشان است ــ چه در فضای مجازی، چه در مطبوعات، چه در صدا و سیما ــ امیدآفرینی است. دشمن سعی میکند جوانهای ما را ناامید کند؛ ما باید متقابلاً امیدآفرینی کنیم. مسائل امیدزا در کشور کم نیست... امیدآفرینی، خودفریبی نیست. بعضی‌ها خیال میکنند امیدآفرینی پنهان کردن ضعفها است، خودفریبی است؛ نه، ضعفها هم باید بیان بشود، اشکالی ندارد؛ امّا در کنار بیان ضعفها بایستی امیدآفرینی هم بشود، آینده و افق روشن در مقابل چشم قرار بگیرد و نشان داده بشود. وضع ما بحمدالله وضع خوبی است. ما امروز باید این آیه‌ی شریفه را در نظر بگیریم: «وَ لا تَهِنوا»، سست نشوید، «وَ لا تَحزَنوا»، اندوهگین نشوید، «وَ اَنتُمُ الاَعلَون»، شما برترین هستید، «اِن کُنتُم مُؤمِنین»؛ ایمان شما موجب علوّ شما است، موجب برتری شما است.
درست عکس وضعیّت ما را امروز در این منطقه، دشمن سرسخت ما یعنی دولت آمریکا دارد. ما میدانیم در منطقه چه کار داریم میکنیم؛ سیاستمان روشن است، راهمان روشن است. آمریکایی‌ها متحیّرند که در منطقه بمانند یا از منطقه بروند؛ اگر بمانند، نفرت ملّتها از آنها روزبه‌روز بیشتر میشود. آمریکایی‌ها با قدرت، با نیروهای نظامی شدیدالعمل وارد افغانستان شدند، بیست سال در افغانستان ماندند؛ ملّت افغان را از خودشان ناراضی کردند، متنفّر کردند، مجبور شدند خارج بشوند. اگر بمانند موجب نفرتند، اگر بروند مطامعشان را از دست میدهند؛ اینجا مطامعی دارند، آمریکایی‌ها در سوریه مطامع دارند، در عراق مطامع دارند، در همه‌ی این منطقه مطامع دارند؛ اگر بگذارند بروند، این مطامع از دست میرود؛ نمیدانند چه کار کنند؛ بمانند، بروند؛‌ متحیّرند.
خدا را شکر میکنیم بر اینکه راه ما روشن است، بصیرت ما برجا است، گامهای ما بحمدالله محکم و استوار است و دشمن ما دچار ضعف است.» ۱۴۰۲/۰۱/۰۱

https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=52359

نماهنگ | دست‌ها و دل‌ها

در نماهنگ «دست‌ها و دل‌ها» گوشه‌هایی از حال و هوای مردم در حاشیه‌ی حضور و سخنرانی نوروزی رهبر انقلاب در حرم مطهر رضوی را به قاب تصویر کشیده است.

https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=52322

 

مقام معظم رهبری مد ظله العالی امسال را سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کرده اند. 

معمولاً دیده می شود که بدلایلی در شرایطی بحرانی وقتی قیمتها افزایش می یابند، اینها تا یک سقف معینی پیش می روند ولی بعد از آن هم آیا چقدر پایین بیایند و حالا بلکه بالاتر هم کمی تا حدی نروند. و این می شود یک حدود تعیین کننده ای برای مهار تورم و کنترل اوضاعی که معیشت را سختتر هم کرده و به جامعه هم تحمیل شده است. و اما این وضعیت تورمی را چطور هم مهار کنیم؟

از آن طرف هم افزایش تولید را می توان در نظر گرفت که وقتی از جمله تولیدهایی است که به اقتصاد می تواند بسیار هم کمک کند، این تولیدها یک خاصیت کلیدی را پیدا می کنند و بلکه اقل کم هم می توانند تورم را مهار کنند و به مهار بیکاری نیز کمک کنند و .... این است که رهبری نیز  بر روی تولید در اقتصاد بسیار هم در طول سالیان حتی به عنوان شعارهای سال تاکید فراوان کرده اند.

موضوع این است که تکلیف ریاضی فیزیک حکمت متعالیه ی نظریه های حمیدی مجیدی فقهی نیز در مهار تورم و افزایش تولید چیست؟! این را بنده ی حقیر سعی می کنم بیشتر راجعش در نظرات بحث کنم.

  • سید حمید بنی هاشمی