۱۴۰۴/۰۳/۲۸
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=60462
https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=60474
1404/3/28
به نام نامی حیدر علیهالسلام...
به نام نامی حیدر نبرد آغاز میگردد
علی با ذوالفقار خود به خیبر باز میگردد*
رسانه KHAMENEI.IR در پی ضربات سنگین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به دشمن خبیث صهیونیستی، لوح «به نام نامی حیدر علیهالسلام...» را منتشر میکند.
* اقتباس از قصیدهی مشهور ابنابیالحدید با این مضمون که خداوند قلعههایی را به دست امیرالمومنین علیهالسلام فتح کرد که نه یهودیان باورشان میشد چنین شکست بخورند و نه مسلمانان امید به پیروزیاش داشتند.
https://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=60459
- ۰۴/۰۴/۰۱
أَلَمْ نُهْلِکِ الْأَوَّلِینَ ﴿١٦﴾ ثُمَّ نُتْبِعُهُمُ الْآخِرِینَ ﴿١٧﴾ کَذَٰلِکَ نَفْعَلُ بِالْمُجْرِمِینَ ﴿١٨﴾ وَیْلٌ یَوْمَئِذٍ لِّلْمُکَذِّبِینَ ﴿المرسلات: ١٩﴾
ذکر صلوات بر آن حضرت
:
اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَیْتِهِ وَ صَلِّ عَلَى وَلِیِّ اَلْحَسَنِ وَ وَصِیِّهِ وَ وَارِثِهِ اَلْقَائِمِ بِأَمْرِکَ وَ اَلْغَائِبِ فِی خَلْقِکَ وَ اَلْمُنْتَظِرِ لِإِذْنِکَ اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَیْهِ وَ قَرِّبْ بُعْدَهُ وَ أَنْجِزْ وَعْدَهُ وَ أَوْفِ عَهْدَهُ وَ اِکْشِفْ عَنْ بَأْسِهِ حِجَابَ اَلْغَیْبَةِ وَ أَظْهِرْ بِظُهُورِهِ صَحَائِفَ اَلْمِحْنَةِ وَ قَدِّمْ أَمَامَهُ اَلرُّعْبَ وَ ثَبِّتْ بِهِ اَلْقَلْبَ وَ أَقِمْ بِهِ اَلْحَرْبَ وَ أَیِّدْهُ بِجُنْدٍ مِنَ اَلْمَلاَئِکَةِ مُسَوِّمِینَ وَ سَلِّطْهُ عَلَى أَعْدَاءِ دِینِکَ أَجْمَعِینَ وَ أَلْهِمْهُ أَنْ لاَ یَدَعَ مِنْهُمْ رُکْناً إِلاَّ هَدَّهُ وَ لاَ هَاماً إِلاَّ قَدَّهُ وَ لاَ کَیْداً إِلاَّ رَدَّهُ وَ لاَ فَاسِقاً إِلاَّ حَدَّهُ وَ لاَ فِرْعَوْنَ إِلاَّ أَهْلَکَهُ وَ لاَ سِتْراً إِلاَّ هَتَکَهُ وَ لاَ عَلَماً إِلاَّ نَکَّسَهُ وَ لاَ سُلْطَاناً إِلاَّ کَسَبَهُ وَ لاَ رُمْحاً إِلاَّ قَصَفَهُ وَ لاَ مِطْرَداً إِلاَّ خَرَقَهُ وَ لاَ جُنْداً إِلاَّ فَرَّقَهُ وَ لاَ مِنْبَراً إِلاَّ أَحْرَقَهُ وَ لاَ سَیْفاً إِلاَّ کَسَرَهُ وَ لاَ صَنَماً إِلاَّ رَضَّهُ وَ لاَ دَماً إِلاَّ أَرَاقَهُ وَ لاَ جَوْراً إِلاَّ أَبَادَهُ وَ لاَ حِصْناً إِلاَّ هَدَمَهُ وَ لاَ بَاباً إِلاَّ رَدَمَهُ وَ لاَ قَصْراً إِلاَّ خَرَّبَهُ [أَخْرَبَهُ] وَ لاَ مَسْکَناً إِلاَّ فَتَّشَهُ وَ لاَ سَهْلاً إِلاَّ أَوْطَأَهُ وَ لاَ جَبَلاً إِلاَّ صَعِدَهُ وَ لاَ کَنْزاً إِلاَّ أَخْرَجَهُ بِرَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ اَلرَّاحِمِینَ مؤلف گوید که شیخ مفید بعد از نقل زیارت سابق که اول آن
اَللَّهُ أَکْبَرُ اَللَّهُ أَکْبَرُ لاٰ إِلٰهَ إِلاَّ اَللّٰهُ وَ اَللَّهُ أَکْبَرُ [156]بود فرموده که به روایت دیگر منقول است که مىگویى بعد از داخل شدن در سرداب مقدس
اَلسَّلاَمُ عَلَى اَلْحَقِّ اَلْجَدِیدِ [157]پس زیارت را نقل کرده تا نماز زیارت آنگاه فرموده پس دوازده رکعت نماز زیارت مىکنى هر دو رکعت به یک سلام و مىخوانى بعد از آن دعایى را که از آن حضرت روایت شده:
اَللَّهُمَّ عَظُمَ اَلْبَلاَءُ وَ بَرِحَ اَلْخَفَاءُ وَ اِنْکَشَفَ اَلْغِطَاءُ وَ ضَاقَتِ اَلْأَرْضُ وَ مَنَعَتِ اَلسَّمَاءُ وَ إِلَیْکَ یَا رَبِّ اَلْمُشْتَکَى وَ عَلَیْکَ اَلْمُعَوَّلُ فِی اَلشِّدَّةِ وَ اَلرَّخَاءِ اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ اَلَّذِینَ فَرَضْتَ عَلَیْنَا طَاعَتَهُمْ فَعَرَّفْتَنَا بِذَلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عَاجِلاً کَلَمْحِ اَلْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ مِنْ ذَلِکَ یَا مُحَمَّدُ یَا عَلِیُّ یَا عَلِیُّ یَا مُحَمَّدُ اُنْصُرَانِی فَإِنَّکُمَا نَاصِرَایَ وَ اِکْفِیَانِی فَإِنَّکُمَا کَافِیَایَ یَا مَوْلاَیَ یَا صَاحِبَ اَلزَّمَانِ اَلْغَوْثَ اَلْغَوْثَ اَلْغَوْثَ أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی مؤلف گوید که این دعاى شریفى است و سزاوار است خواندن آن در آنجا مکرر و در غیر آن مکان و ما در باب اول ذکر کردیم این دعا را با اختلاف جزئى
فرازهایی از خطبه غدیریه
الحمد لله الذی علا فی توحده، ودنا فی تفرده، وجل فی سلطانه، وعظم فی أرکانه، وأحاط بکل شئ علما وهو فی مکانه، وقهر جمیع الخلق بقدرته وبرهانه مجیدا لم یزل محمودا لا یزال، بارئ المسموکات [3] وداحی المدحوات وجبار الأرضین والسماوات، قدوس سبوح رب الملائکة والروح، متفضل على جمیع من برأه متطول على جمیع من أنشأه، یلحظ کل عین والعیون لا تراه، کریم حلیم ذو أناة، قد وسع کل شئ رحمته ومن علیهم بنعمته، لا یعجل بانتقامه ولا یبادر إلیهم بما استحقوا من عذابه، قد فهم السرائر وعلم الضمائر، ولم تخف علیه المکنونات، ولا اشتبهت علیه الخفیات، له الإحاطة بکل شئ والغلبة على کل شئ والقوة فی کل شئ والقدرة على کل شئ ولیس مثله شئ، وهو منشئ الشئ حین لا شئ، دائم قائم بالقسط لا إله إلا هو العزیز الحکیم، جل عن أن تدرکه الأبصار وهو یدرک الأبصار وهو اللطیف الخبیر، لا یلحق أحد وصفه من معاینة، ولا یجد أحد کیف هو من سر وعلانیة إلا بما دل عز وجل على نفسه.
وأشهد أنه الله الذی ملأ الدهر قدسه، والذی یغشى الأبد نوره، والذی ینفذ
...
(معاشر الناس) إنه سیکون من بعدی أئمة یدعون إلى النار ویوم القیامة لا ینصرون.
(معاشر الناس) إن الله وأنا بریئان منهم.
(معاشر الناس) إنهم وأنصارهم وأتباعهم وأشیاعهم فی الدرک الأسفل من النار ولبئس مثوى المتکبرین، ألا إنهم أصحاب الصحیفة فلینظر أحدکم فی صحیفته.
قال: فذهب على الناس إلا شرذمة منهم أمر الصحیفة.
(معاشر الناس) إنی أدعها إمامة ووراثة فی عقبى إلى یوم القیامة، وقد بلغت ما أمرت بتبلیغه حجة على کل حاضر وغائب وعلى کل أحد ممن شهد أو لم یشهد ولد أو لم یولد، فلیبلغ الحاضر الغائب والوالد الولد إلى یوم القیامة، وسیجعلونها ملکا واغتصابا، ألا لعن الله الغاصبین والمغتصبین، وعندها سنفرغ لکم أیها الثقلان فیرسل علیکما شواظ من نار ونحاس فلا تنتصران.
(معاشر الناس) إن الله عز وجل لم یکن یذرکم على ما أنتم علیه حتى یمیز الخبیث من الطیب، وما کان الله لیطلعکم على الغیب.
(معاشر الناس) إنه ما من قریة إلا والله مهلکها بتکذیبها، وکذلک یهلک القرى وهی ظالمة کما ذکر الله تعالى، وهذا علی إمامکم وولیکم وهو مواعید الله والله یصدق ما وعده.
(معاشر الناس) قد ضل قبلکم أکثر الأولین، والله لقد أهلک الأولین وهو مهلک الآخرین، قال الله تعالى: " ألم نهلک الأولین. ثم نتبعهم الآخرین.
کذلک نفعل بالمجرمین. ویل یومئذ للمکذبین " [1].
(معاشر الناس) إن الله قد أمرنی ونهانی، وقد أمرت علیا ونهیته، فعلم الأمر والنهی من ربه عز وجل، فاسمعوا لأمره تسلموا، وأطیعوه تهتدوا، وانتهوا لنهیه ترشدوا، وصیروا إلى مراده ولا تتفرق بکم السبل عن سبیله.
(معاشر الناس) أنا صراط الله المستقیم الذی أمرکم باتباعه ثم علی من
[1] المرسلات: 16 - 19.
الاحتجاج، ابومنصور طبرسی، جلد 1، ص 70 و 78
https://lib.eshia.ir/15016/1/71
https://lib.eshia.ir/15016/1/78
بنده ی حقیر داشتم همین شفافیت شر را به فرانسه در این سایت:
https://archive.org/details/latransparencedu0000baud/page/n193/mode/2up
می دیدم که یک مرتبه پرید به صفحه ی آخر و گفت که باید عضو شوی اگر می خواهی صفحات بیشتری را هم ببینی. یک نکته ای که واقعاً هم در مورد انبوه عظیمی از اطلاعات در دسترسی شما می آید را هم شما ازهمینجا می بینید و در مورد حتی داروی آلفا لیپوئیک اسید هم در ویکیپدیا می بینید که شما این انبوه اطلاعات را هم دریافت می کنید، ولی آیا چقدر هم می توانید بفهمید که مسائل شیمی آلی و بیوشیمی و فارموکولوژی و داروسازی مربوط به مسئله هم کدام است؟ یک ایده این است که در رابطه به دانسته ها و نادانسته هایتان بر حسب آن چیزی هم عمل کنید که در هر آنی هم آیا چقدر حکمت الهی و علوم طبیعی می توانند با هم درآمیخته شوند؛ و حالا چقدر هم از مسئله را می توانید دریابید. و الله اعلم. این است که خطبه ی غدیر را هم مورد توجه قرار می دهد که شما سعی کنید به شاگردی که سعی هم دارد از حالات خلاء بسمت الفهای بینهایت آیات الله مراتب ودرجات متعالیه الی ما شاء الله هم میل کند که حتی به یک کپی ای از مقام خلیفة اللهی حتی المقدور هم برسد و بلکه متوجه هم شود که باید مقامات اجتهاد و طی طریق بسمت حضرات آیات عظام تقلید و حضرت ولی فقیه مد ظلهم العالی و امام زمان عجل الله فرجه الشریف را هم طی کند و به سر منزل مقام خلیفة اللهی و ولایت هم چه خود برسد و بلکه چه اویی را که زودتر از او هم رسیده است را هر چه بهتر و بیشتر هم یاری کند. قانون مسئله هم چنین دیکته و املاء هم می کند، آنچنان که در رابطه با پریپرینت سمپلینر و تایلور راجع به واریته های شیمورا هم چنین آمده است که با اینکه 45 سال از تعریف این واریته های آمده است، بعضی نکات آن هنوز خیلی مفهوم نیست که بخواهند آنرا قانونی اش هم کنند. یعنی یک وقت مسئله این است که چون نمی دانیم چطور کوچرخه هایی در رابطه با واریته های شیمورا متعارف می شوند هر چند که خود کوهمولوژی متعارف هم باشد، آنگاه مثلاً سراغ کوهمولوژی کوتویتز هم یرویم ببینیم کوچرخه هایش را چه کنیم. ولی یک وقت هم یحتمل هست که می بینیم قانون مسائل را درنمی یابیم، و لذا می گوییم از بزرگ و کوچک همه ی کوچرخه ها را نیز متعارفش می کنیم؛ یعنی مثلاً بقول معروف به توپش هم می بنیدیم. و مسئله حل است! بله؟! آنجایی که مسئله متعارف می شود، آنگاه می شود کوچرخه ها را هم متعارفشان کرد. آنجایی که نمی شود، می خواهید چه کنید؟ هر چیزی را هم که نمی شود به توپش بست! البته یحتمل بعضی اشکال هم کنند که اصلا اساس حساب ایالات متحده چند جهانی استکان نلبکیهای توپولوژیک ابرتقارنی ... ربع و نیم و تمام و ... چرخشی قلوب زمینی و آسمانی هم همین است که مسئله ی مزدوج کردن متعارف فرض بفرمائید به زبان واریته های شیمورا هم از چه نوع است که می توان با آن حتی شده با گات نظریه ی وحدت بزرگ وحدت نیروهای ضعیف و قوی و الکترومغناطیسم و گرانش را هم دریافت؟! یعنی این یک فرمولیزاسیون شیمورایی هم دارد که تا حدی نیز مارکولی-کن بدان از راه های هندسه ی ناجابجایی نیز اشاره می فرمایند و یقیناً هم ظن بنده ی حقیر این است که از طرق کرات نجومی و کوانتومی و امثالهم که به بیست وجهی و دوازده وجهی و دیگر اجسام منظم افلاطونی کاربردی شده و هندسه ی جبری ابرریسمانی آنرا درآوریم؛ می توان به حل مسئله شیمورایی متعارف حتی انواع کوچرخه ها هم دست یافت .... والله اعلم! لا اله الا الله اللهم صل علی محمد و آل محمد و تقبل شفاعته وارفع درجته اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و الذابین عنه و المسارعین الیه فی قضاء حوائجه و الممتثلین لاوامره و المستشهدین بین یدیه