الغدیر

سید حمید بنی هاشمی- ریاضی فیزیکِ حکمت متعالیه نظریه های حمیدی مجیدی فقهی

الغدیر

سید حمید بنی هاشمی- ریاضی فیزیکِ حکمت متعالیه نظریه های حمیدی مجیدی فقهی

الغدیر

ریاضی فیزیک، هندسه، مدل استاندارد فیزیک، ابرتقارن، همراه با طلبگی

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

سیاست

برائه من الله و رسوله الی الذین عاهدتم من المشرکین.

بنده می خواستم فقط این یک کلمه را عرض کنم که دیشب یک رئیس جمهور و یک نخست وزیر جعلی را نشان می داد که آن رئیس جمهور اینچنین می گفت که سیاست ما در منطقه این است که این رئیس جمهور جعلی و حکومتش سر کار بمانند و ما از آنها همچنان که طی سالها و دهه ها پشتیبانی کرده ایم، باز هم این کار را می کنیم.

عرض این بنده حقیر این است که آیا براستی اسم این چیزی را که دارد آن رئیس جمهور و رئیس جمهورهای قبل از او پشتیبانی می کرده اند با توجه به اتفاقاتی که در منطقه مدام در حال تکرار است می شود سیاست گذاشت؟ نه، تو را به آن کسی یا چیزی که می پرستید، ایا این سیاست است که اوضاع منطقه در یمن اینطور باشد و در عراق آنطور شد و در افغانستان و پاکستان آنطور است و در سوریه و بحرین هم اینطور و حالا عربستان سعودی را کاری نداریم که چطور است. یعنی آیا اینها سیاستی است که دارد از یک رژیم جعلی پشتیانی می کند که نکند یک وقت ایران خدای ناکرده به صلاح هسته ای دست یابد؟ یا بالاخره این چه سیاستی است؟ آیا این رژیمی که تا این اندازه جعلی است که مردم خود آن کشور را آنچنان مبتلا کرده است که مدام در حال کشت و کشتارشان است و به مسجد الاقصی هم رحم نمی کنند، آیا اینها اینقدر عزیزند که همه منطقه باید قیمت این وضعیت اسفببار را بپردازند و به اسم سیاست و اینکه تقصیر ایران است؟ پس شما چه توافقی با ایران کردید؟ مگر توافق هسته ای تکرده اید و این همه سازمان انرژی اتمی را وادار به بازرسیهای سفت و سخت نکرده اید که همه جا و همه چیز را بگردند. باز هم می گویید تقصیر ایران است و اصلا این سیاست ما است که با این رژیم جعلی دوست باشیم و بلکه خودمان را ملزم کنیم که از آن پشتیانی کنیم و یحتمل خودمان را هم فدای آنها کنیم چرا که سیاستهای کلان منطقه با این سیاست گره خورده؟ لا اله الا الله. اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.

  • ۹۴/۰۸/۲۰
  • سید حمید بنی هاشمی

نظرات (۵)

ما می خواستیم برویم یک باغی، راننده ای که ما را می رساند فرمودند دیگر به اینجا این اسمی را که می فرمایید نمی گویند چرا که قدیمیها به آن چنین می گفتند. اتفاقاً از باغ ملک هم رد می شدیم تا می رسیدیم به این باغ. ما هم گفتیم چه بگوییم و چه نگوییم که آمد نیامد نداشته باشد به قول قدیمیها، و گفتیم که نه اینکه ملکه سبا از اینجا رد شدند قبل از اینکه بروند خدمت حضرت سلیمان، این است که اینجا معروف شده است به باغ سلیمان چرا که باد صبایی را که تخت سبا را در یک چشم بر هم زدن برد نزد آن حضرت از اینجا هم گذشته است.

ای در رخ تو پیدا انوار پادشاهی، در فکرت تو پنهان صد حکمت الهی. 

کلک تو بارک الله بر ملک و دین نوشته، صد چشمه آب حیوان از قطره سیاهی.

بر اهرمن نتابد انوار اسم اعظم، ملک آن توست و خاتم فرمای آنچه خواهی.

در حکمت سلیمان هر کس که شک نماید، بر عقل و دانش او خندند مرغ و ماهی.

باز از چه گاه گاهی بر سر نهد کلاهی، مرغان قاف دانند آیین پادشاهی.

تیغی که آسمانش از فیض خود دهد آب، تنها جهان بگیرد بی منت سپاهی.

کلک تو خوش نویسد بر شان یار و اغیار، تعویذ جان فزایی افسون عمر کاهی.

...

حافظ چو پادشاهت گا گاه می برد نام، رنجش ز بخت منما باز آ به عذرخواهی.

حالا چه سیاستی است نمی دانم. ولی خلاصه ی کلام اینکه این مقاله های آرشیو هم مثل همین مقاله تابز گاهی اوقات آمد نیامد دارد.

نکته آماری قابل توجه این است که نمایشهای خود این حقیر و لذا بازدیدکننده بودن بنده نیز حساب می شوند.

ان الله سریع الحساب. و لذا بعضی کنشها و واکنشها نیز خیلی سریع اتفاق می افتند. هر چند که بعضی کنشها و واکنشهای دیگر زمان بیشتری احتیاج دارند تا صورت پذیرند. چند دقیقه پیش اخبار می گفت که ایران را بعضیها در وضعیت اورژانس قرار داده اند! خیر ندارند که ما خودمان اورژانس خیلی خوبی هم داریم. البته در این جهت واکنشهای یزیدی ایستادن و مقاومت کردن یحتمل احتیاج به تقیه هم دارد. ولی در جهت کنش و واکنشهای حسینی است که باید بیشتر تمرین کرد و خبره شد. اللهم عجل لولیک الفرج و العافیت و النصر. لا اله الا الله. اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم. 

نخیر، شما مسئله را وارونه فهمیده اید. تازه بعضی می آیند در صدا و سیما می نشینند و می گویند که دانشمندان ایران خیلی هم مردمی نیستند و دوست ندارند با آنها مصاحبه شود و تماس گرفته شوند. ولی از آنطرف اروپاییها و آمریکاییها و ناسا. و ما ادراک ناسا؟ اتفاقاً بنده خودم هم یک بار ایمیل زدم به ناسا که یکی از سنگهایی را که از کره ماه آورده اند را برای ما بفرستند بگذاریم توی مدرسه دخترم و بلکه موزه شود و همه بیایند ببینند. نمی دانم آیا این نامه را چرا هیچ جوابی ازشان نشنیدم. و دخترم هم دبستانش را تمام کرد و راهنماییش را هم تمام رکد و دبیرستانش هم مثل اینکه آیا تمام کرده باشد یا نکرده باشد. و حجه الاسلام بام افکن هم یحتمل به این حقیر ایراد کنند که بیش از حد ایرادهای بنی اسرائیلی می گیری. و یحتمل درست هم می فرمایند. لا اله الا الله. اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.

خوب، این دیگر یک وضعیت غیرعادی نخواهد بود که اگر کسی بخواهد به نظریه گالوای کیهانی و اخترشناسی و نجوم بپردازد، باید از یک سری سیاستهایی عبور کند که قبل از اینکه بخواهد از جو خارج شود همانجاها گیر خواهد کرد و مجبور می شود برگردد. خوب، این درست است که دیگر ما احتیاجی به سازمان هوا فضا هم نخواهیم داشت و باید منحل شود. البته منحل هم نشده است و همه هم نباید بدانند که منحل شده یا نشده و آصلا مسئله چیست؟ چرا اینکه این جور مسائل اصولاً به همه مربوط نمی شود. و الا همه هم می خواهند از همه کارهای آن سر در بیاورند و دیگر هیچی. باز کار به جاهای باریک می کشد. حالا به قول معروف، خوب است که ما ناسا را داریم که اگر از ایران کسی خواست با افرادی که آنجا کار می کنند تماس بگیرد می توانند. دیگر چی بهتر از این. حالا بنده می خواستم یک چیزی راجع به لاگرانژی مربوط به نسبیت عام عرض کنم که باشد برای بعد از نماز. وقت خیلی دارد می گذرد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی