https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=60432
با حکم رهبر انقلاب انجام شد
انتصاب سرتیپ سید مجید موسوی
به فرماندهی نیروی هوافضای سپاه
نظر به شهادت پرافتخار و سرافرازانهی سردار سرلشکر پاسدار امیر علی حاجیزاده به دست رژیم منحوس صهیونی و بنا به پیشنهاد فرمانده کل سپاه و شایستگیها و تجارب ارزنده، شما را به فرماندهی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب میکنم... در روز عید سعید غدیرخم ضمن درخواست علو درجات و مقامات عالیه و همنشینی وی با اولیای الهی به ویژه مولی الموحدین حضرت علی علیه السلام لازم میدانم از خدمات ارزشمند و زیرساختی آن شهید در دوران فرماندهی قدردانی و تشکر نمایم.
https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=60440
https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=60454
- ۰۴/۰۳/۲۶
وَلاَ تَهِنُوا وَلاَ تَحْزَنُوا وَأَنتُمُ الأَعْلَوْنَ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ ﴿آل عمران: 139﴾
(بیان)
الآیات کما ترى تتمة للآیات السابقة المبتدئة بقوله : ( یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا ) ، کما أن الآیات السابقة بأوامرها ونواهیها توطئة لهذه الآیات التی تشتمل على أصل المقصود من أمر ونهی وثناء وتوبیخ.
قوله تعالى : « وَلا تَهِنُوا وَلا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ » الوهن : هو الضعف فی خلق أو خلق على ما ذکره الراغب ، والمراد به هنا ضعفهم من حیث
العزیمة والاهتمام على إقامة الدین وقتال أعدائه ، والحزن خلاف الفرح وإنما یعرض الإنسان بفقده شیئا یملکه مما یحبه أو أمرا یقدر نفسه مالکة له.
وفی قوله تعالى : ( وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ إِنْ یَمْسَسْکُمْ قَرْحٌ فَقَدْ مَسَّ الْقَوْمَ قَرْحٌ مِثْلُهُ ) ، دلالة على أن سبب وهنهم وحزنهم ما شاهدوه من إصابة القرح إیاهم ، واستعلاء الکفار علیهم ، فإن المشرکین وإن لم ینالوا کل الغلبة والظفر على المؤمنین ولم تختتم الوقعة على الانهزام التام من المؤمنین لکن الذی أصاب المؤمنین کان أشد وأوجع وهو شهادة سبعین من سراتهم وشجعانهم ، ووقوع ما وقع فی عقر دارهم فکان هذا سبب وهنهم وحزنهم ، ووقوع قوله : ( وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ ) « إلخ » موقع التعلیل هو الوجه فی کون هذین النهیین نهیا عن وهن وحزن واقعین لا مقدرین ولا متوقعین.
وقد أطلق قوله : ( الْأَعْلَوْنَ ) من غیر تقیید ولکن اشترط بالإیمان فمحصل المعنى : لا ینبغی لکم أن تهنوا فی عزمکم ، ولا أن تحزنوا لما فاتکم من الظفر على أعدائکم ، والانتصار منهم إن کان فیکم الإیمان ، فإن الإیمان أمر یستصحب علاءکم البتة إذ هو یلازم التقوى والصبر وفیهما ملاک الفتح والظفر ، وأما القرح الذی أصابکم فلستم بمتفردین فیه بل القوم ـ وهم المشرکون ـ قد أصابهم مثله فلم یسبقوکم فی شیء حتى یوجب ذلک وهنکم وحزنکم.
واشتراط علوهم بالإیمان مع کون الخطاب للذین آمنوا إنما هو للإشارة إلى أن الجماعة وإن کانوا لا یفقدون الإیمان إلا أنهم غیر عاملین بما یقتضیه من الصفات کالصبر والتقوى وإلا لأثر أثره.
وهذا حال کل جماعة مختلفة الحال فی الإیمان فیهم المؤمن حقا والضعیف إیمانا والمریض قلبا ، ویکون مثل هذا الکلام تنشیطا لنفس مؤمنهم ، وعظة لضعیفهم وعتابا وتأنیبا لمریضهم.
قوله تعالى : « إِنْ یَمْسَسْکُمْ قَرْحٌ فَقَدْ مَسَّ الْقَوْمَ قَرْحٌ مِثْلُهُ » القرح ـ بفتح القاف ـ الأثر من الجراحة من شیء یصیبه من خارج ، والقرح ـ بالضم ـ أثرها من داخل کالبثرة ونحوها ـ قاله الراغب ـ وکأنه کنایة عما أصابهم یوم أحد بفرض مجموع المسلمین شخصا واحدا أصابه جراحة من عدوه وهو قتل من قتل منهم ، وجراحة من جرح ...
المیزان فی تفسیر القرآن، علامه محمد حسین طباطبایی، جلد 4، ص 27
https://lib.eshia.ir/12016/4/27
421 کَفَاکَ مِنْ عَقْلِکَ مَا أَوْضَحَ لَکَ سُبُلَ غَیِّکَ مِنْ رُشْدِکَ.
امام علیه السلام فرمود:
این مقدار از عقل تو براى تو کافى است که راههاى گمراهى را از راه سعادت براى تو واضح و روشن سازد. [1]
[1]. سند گفتار حکیمانه:
مرحوم خطیب تنها مدرک دیگرى که براى این گفتار حکیمانه نقل کرده غررالحکم است که آن را با تفاوتى که حاکى از تعدد منبع است آورده، مىگوید: «کَفاکَ مِن عَقلِکَ ما أبانَ رُشدَک مِن غَیّک». (مصادر نهجالبلاغه، ج 4، ص 299).
شرح و تفسیر عقل کافى
مىدانیم عقل شاخههاى متعدد و آثار فراوانى دارد و حتى گاهى شیطنت با عقل اشتباه مىشود. امام علیه السلام در این گفتار حکیمانه نشانه عقلى را که مایه نجات انسان است بهروشنى بیان مىکند و مىفرماید: «این مقدار از عقل تو براى تو کافى است که راههاى گمراهى را از راه سعادت براى تو واضح و روشن سازد»؛
(کَفَاکَ مِنْ عَقْلِکَ مَا أَوْضَحَ لَکَ سُبُلَ غَیِّکَ مِنْ رُشْدِکَ)
. ارباب لغت «غى» را به معناى گمراهى یا سرگردانى در بیراههها تفسیر کردهاند ولى به عقیده راغب در مفردات به هرگونه گمراهى غى گفتهنمىشود بلکه به نوعى از گمراهى اطلاق مىگردد که از فساد عقیده سرچشمه مىگیرد و به تعبیر دیگر، گمراهى توأم با اعتقاد فاسد است.
«رشد» در لغت به معناى راه یافتن به مقصد و مقصود و رسیدن به واقع است و اگر به کودک بالغشده و آگاه «رشید» گفته مىشود براى این است که به مقصود رسیده و صلاح و مفسده خود را درک مىکند.
البته درمورد عقل مراحل بالاترى نیز وجود دارد که انسان بهوسیله آن دقایق معانى و مسائل عمیق علمى را درک مىکند و مىتواند نوآورىها و ابتکارات فراوانى در علوم مختلف از خود به یادگار بگذارد. این مرحله از عقل، بسیار خوب است و مهم و تأثیرگذار ولى براى نجات انسان کافى نیست و چه بسیار
عالمان بزرگى در فنون مختلف بودند که گرفتار انحرافاتى شدند.
امام علیه السلام در این گفتار حکیمانهاش انگشت روى آن شاخه از عقل گذاشته که مایه نجات انسان در دنیا و آخرت است و هدف اصلى از آفرینش عقل همان مىباشد.
به همین دلیل در حدیثى از پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله مىخوانیم که فرمود:
«مَا قَسَمَ اللَّهُ لِلْعِبَادِ شَیئاً أَفْضَلَ مِنَ الْعَقْل
؛ خداوند در میان بندگانش هیچ نعمتى را مهمتر از عقل تقسیم نکرده است». [1]
در حدیث دیگرى از امام صادق علیه السلام مىخوانیم:
«مَنْ کَانَ عَاقِلًا کَانَ لَهُ دِینٌ وَمَنْ کَانَ لَهُ دِینٌ دَخَلَ الْجَنَّةَ
؛ کسى که عاقل باشد دیندار است و کسى که دیندار باشد وارد بهشت مىشود». [2]
حتى ممکن است انسان در مسیر حق باشد ولى چون عقل درستى ندارد ناگهان فریب هواى نفس یا شیطان و یا انسانهاى شیطانصفت را بخورد و از راه منحرف گردد.
ازاینرو رسول خدا صلى الله علیه و آله در حدیثى مىفرماید:
«إِذَا بَلَغَکُمْ عَنْ رَجُلٍ حُسْنُ حَالٍ فَانْظُرُوا فِى حُسْنِ عَقْلِهِ فَإِنَّمَا یجَازَى بِعَقْلِهِ
؛ هنگامى که به شما خبر برسد که فلان شخص داراى حالت خوبى (و در مسیر اطاعت) است، به آن قناعت نکنید و نگاه به خوبى عقل او کنید چراکه جزاى اعمال به مقدار عقل است». [3]
در حدیث دیگرى که در تحفالعقول آمده مىخوانیم: جمعى در حضور پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله بودند. مردى نصرانى از اهل نجران که داراى بیان خوب و وقار و هیبتى بود وارد مدینه شده بود. به رسول خدا صلى الله علیه و آله عرض کردند: چقدر این مرد نصرانى عاقل و هشیار است. پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله فرمود: چنین نگویید. عاقل کسى
[1]. کافى، ج 1، ص 12، ح 11.
[2]. همان، ص 11، ح 6.
[3]. همان، ص 12، ح 9.
است که به یگانگى خداوند ایمان داشته باشد و اطاعت فرمان او کند؛
«مَهْ إِنَّ الْعَاقِلَ مَنْ وَحَّدَ اللَّهَ وَعَمِلَ بِطَاعَتِهِ». [1]
این سخن را با اشعارى که در دیوان منسوب به امیرمؤمنان علیه السلام آمده و هماهنگ با این گفتار حکیمانه است پایان مىدهیم:
و أفضَلُ قسمِ اللَّهِ للمرءِ عَقلُه فلیسَ مِنَ الخَیراتِ شىءٌ یُقارِبُه
إذا أکمَلَ الرحمنُ للمَرءِ عَقلَهُ فَقد کَملت أخلاقُه و مَآرِبُه
یعیشُ الفتى فى النّاسِ بالعَقلِ إنّه على العقلِ یَجرى عِلمُه و تَجاربُه
یُزینُ الفَتى فى النّاس صِحّةُ عَقلِه وإن کانَ مَحظوراً عَلیهِ مَکاسِبُه
یُشِینُ الفتى فى النّاس قِلّةُ عَقلِه وإن کَرُمَت أعراقُه و مَناصِبه
برترین تقسیم نعمتى که خداوند براى انسان کرده است عقل اوست و هیچچیز از نیکىها به پاى آن نمىرسد.
هنگامى که خداوند بخشنده عقل انسان را کامل کند به یقین تمام اخلاق و اعمال او کامل مىشود.
جوانمردان در میان مردم، با عقل خود زندگى مىکنند چراکه علم و تجربه همراه عقل است.
آنچه انسان را در میان مردم زینت مىدهد سلامت عقل اوست هر چند کسبوکار پر رونقى نداشته باشد.
و آنچه چهره انسان را در میان مردم زشت مىسازد کمى عقل اوست هرچند ریشهها و منصبهاى او فراوان باشد. [2]
[1]. تحف العقول، ص 54.
[2]. دیوان على، ص 66.
پیام امام امیر المومنین علیه السلام، حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی، جلد 15، ص 397- 400
https://lib.eshia.ir/27571/15/397
بنده ی حقیر در این چند روز که اینترنت قطع بود، سایتهایی مثل سایت خامنه ای دات آی آر و سایت کیهان را که امتحان می کردم، باز می شدند. ولی مثلاً سایت آرشیو دانشگاه کرنل باز نمی شد. راستش یک جورهایی بنظرم رسیده بود که چرا بنده مثل کبک سرم را کرده ام زیر برف و نمی توانم حتی کاری کنم! و چرا؟ چون ایننترنت نداریم!!! چیزهایی که به فکرم رسیدند این بود که خوب؛ می شود مثلاً رفت سراغ کتب و مقالاتی که حالا حداقلی هم اینترنتی بدست آورده ایم، و همانها را مطالعه کرد و رویشان هم کار کرد. و اما بفکرم هم نمی رسید که خوب حالا همین سایت خودت را هم امتحان کن؛ بلکه کار کرد!!!
یعنی عرض بنده ی حقیر این است که اگر همه ی اینترنت کار نکند ولی وبلاگ خودت هم کار کند، همین کافی نیست؟! خوب می توانی کارت را هم انجام دهی دیگر. و مسئله حل است دیگر! درست است؟ چه عرض کنم، بقول معروف والله اعلم!
یک نکته ای که خیلی مهم است، این است که پیام دوم حضرت ولی فقیه مد ظله العالی را مردم در نماز جمعه نشان دادند که چطور از رهبری به بهترین وجهی هم حمایت می فرمایند و اینها دیگر جایی برای نگرانیهای بیجای این حقیر را هم باقی نمی گذارد. ولی به هر حال، انواع اتفاقاتی که افتاده است و نشان هم می دهد که هنوز ما زیر هجوم دشمنان نیز واقع شده ایم، مسئله ای است نگران کننده هر چند که می فرمایند:
وَلاَ تَهِنُوا وَلاَ تَحْزَنُوا وَأَنتُمُ الأَعْلَوْنَ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ ﴿آل عمران: 139﴾
البته مسئله این هم هست که در بین شعارهای مردم در نماز جمعه نیز بود که حسین حسین شعار ما است، شهادت افتخار ما است.
و اما نکته ای که در مورد مسائل حوزه و دانشگاه هم نهفته است، اینجا است که دانشگاه بنظر می رسد که یک جور در عٌجب خودش غرق شده است و حوزه هم آیا چطور چنین است و این تا چه حد هم صحت دارد، باز والله اعلم! ولی این هم خیلی چیز عجیبی است که دشمن هم چطور دانشمندان هسته ای و فیزیکی ما را چپ و راست می کند و به شهادت می رساند کانه کارش مثل آب خوردن هم هست در طول این سالیانی که با این شهادتها هم روبرو هستیم! البته بنده فکر می کنم مسئله جدیتر از این حرفها است. و حالا بنده ی حقیر کمی راجعش توضیح هم می دهم.
شما ببینید که بالاخره این یک امر شوخی ای هم نیست که ما جاسوسهایی نیز داریم که کارها را لو می دهند. و بلکه مسئله ای بسیار مهم هم هست و حتی انواعی از مسائل را هم حولش در بر می گیرد. و اما فقط همین مسئله ی عقلانی را هم در نظر بگیرید که شما می روید در آرشیو دانشگاه کرنل یا در سایت اینسپایرهپ، و آنجا شروع می کنید به جسجتوهایی در زمینه های مختلف. خوب، این را تا وقتی که دسترسی بدان هم دارید، یک کار عادی ای است که می توان خیلی راحت هم انجامش داد چرا که اینترنت هم در اختیار شما است و اویی که بر کارهای شما از طرق هوش مصنوعی و غیره هم نظارت دارد، یحتمل آیا چقدر هم از کارهای شما بهره مند هم می شود یا حتی از آن طرف هم بنظرش برسد که بابا ما هم که داریم عمرمان و بلکه حتی هوش مصنوعی مان را هم با این بابا به هدر می دهیم و .... و اما به هر حال، شما به خط هم هستید و می توانید کارتان را هم الی ما شاء الله چقدر درست نیز انجام دهید و جامعه ی علمی جهانی را نیز با کارتان بهره مند کنید و بلکه خودتان هم بهره ها از آن ببرید. و حالا زمان جنگ است و آیا بلکه زمان صلح هم باشد و ....
و اما اینجا از لحاظات آموزشی هم که در نظر بگیرید، برای شاگردی که از حالات خلاء نیز مایل است بسمت الفهای بینهایت آیات اللهی و اجتهاد و حضرات آیات عظام مراجع تقلید و حضرت ولی فقیه مد ظلهم العالی و امام زمان عجل الله فرجه الشریف هم پیشروی می کند، با انواع بینهایتهایی هم روبرو است که حالا چقدرش فرض بفرمائید که مربوط می شود به تابع دلتای دیرک که همه چیز صفر است و یک مرتبه کانه تابع می پرد به بینهایت در نقطه ای و دوباره همه چیز صفر می شود! یعنی شما از راه های انتگرالگیری و مشتقگیری توابع و عمومیت دادن آنها نیز می توانید این تابع دیرک را نیز تعریف کنید. و لذا در بین الف_1 و توابعی که روی آیات اللهی از انواع الف_1 هم تعریف می فرمائید، همین توابع دلتا را هم دارید و بلکه آنگاه چطور هم به آیات اللهی الف_2 می توان رسید. و حالا سرعتهای نوری را دارید که از جمله هم معادلات دیرک دوباره از آنها حاصل می شوند کانه معادله ی لاپلاس را بنوعی از انواع هم کوانتیزه می فرمائید و آیا وارد هندسه ی ناجابجایی می شوید یا بصورتهای دیگری هم فیزیک کوانتوم و بلکه میدانهای کوانتومی را وارد شده توپولوژیکش هم کرده یا حتی ابرتقارنی یا ابرریسمانی اش کرده و حتی مدل استاندارد ذرات فیزیک و گرانش را هم هم آیا چقدر وارد می فرمائید و .... البته بهره هایی هم می توان حتی از مکانیک و فیزیک کلاسیک نیوتن هم برد که هنوز هم به خودی خود خالی از لطف نیستند و قابل بسط به گرانشهای نسبیتی و کوانتومی هم می توانند شوند و ....
ولی عرض بنده ی حقیر این است که نظام دانشگاهی بنظر این بنده ی حقیر هم می رسد که از لحاظات آن اتحاد و توحید و وحدتی هم که باید در سطوح مختلف دانشگاهی داشته باشند که بتوانند سطوح اجتهادی مسائل را همچون سطوح اجتهادی حوزوی بدرجاتی هم برسانند که خود ایران و بلکه ممالک و امت اسلامی هم از قطبهای مطرح علوم دانشگاهی جهانی شوند؛ آیا این را ما نداریم که دشمن می تواند دانشمندان ما را همراه دیگر فرماندهانمان هم چپ و راست کرده و به شهادت هم برساند؟ بنظر هم می رسد که دقیقاً هم مسئله چنین نیست، آنچنان که فی ما بین علوم نظامی و اجتماعی ما، و حتی نه فقط هم ما و بلکه فی ما بین علوم نظامی و اجتماعی جهانی، یک فواصل و گپهای بزرگی می توانند رخ دهند که اینقدرها هم مسائل را می توانند حاد و مزمن هم کنند. دلیلش هم این است که دعواهای سر قدرتهای جهانی مدام در کشمکشهای مختلف هم باعث انواع درگیریها و انتنگلمنتها و درهمتنیدگیهایی می شوند که اصلا گاهی از لحاظات پیچیدگیهایشان غیر قابل توصیف اند که نیروهای ضعیف و قوی هم اصلا کدامند و بلکه استکبار و مستضعفین هم کدام اند و طیفهای الکترومغناطیسم و حتی بازبهنجارشهایش هم چیست و ....؟! البته یک چیزی که اخیراً هم در ذهن بنده ی حقیر مانده و یحتمل ابتدایی هم هست و بعضی یحتمل اشکال هم بفرمایند که اینجا جایش نبود که بپرسی نیز همین است که خطوط ویلسون و هوفت مسائل هم کدامند! دسترسی به هوش مصنوعی خوبیش این است که مسئله را برایتان در حتی کسری از ایکی ثانیه هم حل می کند و ...! ولی نکته این است که ما به آن رشدی هم بتوانیم برسیم که متوجه مسئله هم شویم که انتم الاعلون ان کنتم مومنین با توجه به اینکه بتوانیم مومنتم و تکانه های مسائل را هم بدرستی حساب و کتاب کنیم و ..... و آنگاه اقل کم هم بتوان انواع قطبهای بین المللی علوم ریاضی فیزیکی حکمت متعالیه نظریه های حمیدی مجیدی فقهی را در حوزه و دانشگاه هم تثبیت کرد. بنظر می رسد که هنوز ما آیا چقدر هم باورمان می شود که حالا شما مقالات آرشیو دانشگاه کرنل را هم الی ما شاء الله دارید، ولی چقدر هم می توانید اینها را بنفع خودمان استفاده کرده و کانه پهپادی را که در آنها این مقالات دارند پرواز می کنند را در آیات اللهی الفهای بینهایت بالاتری حتی بالاتر از آیت اللهی مورد بحث در آرشیو کرنل یا اینپسایرهپ نیز به پراوز درآورده یا بنشانیم و .... و مثلاً همانطوری که با معقول و منقول در علوم حوزوی هم طرفیم! البته باز اینجا هم یک فواصل و گپهای زیادی را که می توان برای این مسائل متوجه شد، همین است که علوم وحیانی و عقلانی نیز بینشان یک جهشهایی دارند که حتی در منابع حدیثی که از ائمه ی اطهار نیز بیادگار مانده اند متصورند و ... و خوب، برای این بحثها پایانی هم نمیتوان متصور شد و لذا یحتمل بهتر هم هست که ما اینجا دیگر به همین مقدار بس کنیم، با توجه به اینکه از نیمه شب هم گذشته است و ...! یک نکته ای که در مورد آمریکا و رژیم صهیونی در این روابط می توان متصور شد این است که آنقدر خودشان را قوم برتر هم ی دانند که حاضرند فقط تا حدود هوش مصنوعی و نه بیشتر هم آیا چقدر با امت اسلامی تعامل داشته باشند و بلکه اسلام ناب محمدی علوی امام زمان عجل الله فرجه الشریف هم آیا چقدر مایل است که غیر از این هم باشد. البته این را در عرصه های دیپلماسی و سیاست و مذاکرات یحتمل مشاهده می شود که یک مرتبه معلقهایی خورده و حالات خلاء و بلکه حالات انرژیهای بالاتر خود را هم دارند و بلکه چطور هم ایالات متحده چند جهانی استکان نلبکیهای توپولوژیک ابرتقارنی ابرریسمانی هم تعریف می شوند و .... البته بنده ی حقیر مانده ام که چقدر این خیر دیگر هم صحت دارد که دختر خانم ربع پهلوی هم با یک یهودی ازدواج کرده است و نتوانستم آنرا در اینترنت هم جستجو کنم که درست است یا خیر و ...! جناب ربع پهلوی، این تذهبون؟! امام خمینی قدس سره الشریف وقتی سه سالت هم هنوز نبود به پدر حضرت عالی می فرمودند که مگر تو اسرائیلی هم هستی که اگر از اسرائیل بد بگوییم ناراحت می شوی؟ ناگهان پرده برانداخته ای یعنی چه؟
دختر رضا پهلوی با یهودی ازدواج کرد؟
AI Overview
بله، درست است. دختر رضا پهلوی، ایمان پهلوی، با یک تاجر یهودی به نام بردلی شرمن ازدواج کرده است. مراسم ازدواج آنها در ماه گذشته در اداره ثبت ازدواج منهتن و همچنین یک مراسم مجلل در پاریس برگزار شد. بردلی شرمن یک تاجر موفق یهودی است و از مدیران یک شرکت توزیع پهپادهای خودران است. این اولین ازدواج در میان نوههای محمدرضا پهلوی است.
مثل اینکه توصیه های این بنده ی حقیر برای او که کاری کند بلکه بتواند رئیس جمهور آمریکا هم شود با این همه سالها که آنجا بوده است، فایده ای تا حالا که نکرده است. و حالا از لحاظات مسائل حوزوی هم در نظر بگیریم یحتمل بعضی اشکال هم کنند که این بنده خدا دارد بسمت قهقراء هم می رود و حتی اسلامش را هم آیا چقدر فراموش کرده است و بلکه بتوان دامادش را هم بهتر مسلمان کرد تا خودش را و .... خدا آخر و عاقبت همه ی ما را بخیر هم کند! لا اله الا الله اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و الذابین عنه و المسارعین الیه فی قضاء حوائجه و الممتثلین لاوامره و المحامین عنه و السابقین الی ارادته و المستشهدین بین یدیه