الغدیر

سید حمید بنی هاشمی- ریاضی فیزیکِ حکمت متعالیه نظریه های حمیدی مجیدی فقهی

الغدیر

سید حمید بنی هاشمی- ریاضی فیزیکِ حکمت متعالیه نظریه های حمیدی مجیدی فقهی

الغدیر

ریاضی فیزیک، هندسه، مدل استاندارد فیزیک، ابرتقارن، همراه با طلبگی

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۳۰ شهریور ۰۴، ۱۳:۱۵ - .
    سِلام
پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰


   خبر | گزارش تصویری | صوت | فیلم

https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=60911

https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=60900

1404/5/23

خورشید بی‌غروب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «حادثه عاشورا مثل خورشید بی‌غروبی است که همواره بوده تا امروز، بعد از این هم خواهد بود. یک تصویر و ترسیم جاندار و باحقیقتی است از مبارزه‌ی نور و ظلمت، جنگ حقّ و باطل، جنگ شرافت با لئامت و دنائت؛ البتّه اوجش روز عاشورا بود.» ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
رسانه KHAMENEI.IR براساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب، لوح «خورشید بی‌غروب» را منتشر میکند.

  • ۰۴/۰۵/۲۶
  • سید حمید بنی هاشمی

نظرات (۳)

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ ‎﴿١﴾‏ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ ‎﴿٢﴾‏ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ ‎﴿٣﴾‏ مَالِکِ یَوْمِ الدِّینِ ‎﴿٤﴾‏ إِیَّاکَ نَعْبُدُ وَإِیَّاکَ نَسْتَعِینُ ‎﴿٥﴾‏ اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِیمَ ‎﴿٦﴾‏ صِرَاطَ الَّذِینَ أَنْعَمْتَ عَلَیْهِمْ غَیْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَیْهِمْ وَلَا الضَّالِّینَ ‎﴿٧﴾‏

ذکر صلوات بر آن حضرت

اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَیْتِهِ وَ صَلِّ عَلَى وَلِیِّ اَلْحَسَنِ وَ وَصِیِّهِ وَ وَارِثِهِ اَلْقَائِمِ بِأَمْرِکَ وَ اَلْغَائِبِ فِی خَلْقِکَ وَ اَلْمُنْتَظِرِ لِإِذْنِکَ اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَیْهِ وَ قَرِّبْ بُعْدَهُ وَ أَنْجِزْ وَعْدَهُ وَ أَوْفِ عَهْدَهُ وَ اِکْشِفْ عَنْ بَأْسِهِ حِجَابَ اَلْغَیْبَةِ وَ أَظْهِرْ بِظُهُورِهِ صَحَائِفَ اَلْمِحْنَةِ وَ قَدِّمْ أَمَامَهُ اَلرُّعْبَ وَ ثَبِّتْ بِهِ اَلْقَلْبَ وَ أَقِمْ بِهِ اَلْحَرْبَ وَ أَیِّدْهُ بِجُنْدٍ مِنَ اَلْمَلاَئِکَةِ مُسَوِّمِینَ وَ سَلِّطْهُ عَلَى أَعْدَاءِ دِینِکَ أَجْمَعِینَ وَ أَلْهِمْهُ أَنْ لاَ یَدَعَ مِنْهُمْ رُکْناً إِلاَّ هَدَّهُ وَ لاَ هَاماً إِلاَّ قَدَّهُ وَ لاَ کَیْداً إِلاَّ رَدَّهُ وَ لاَ فَاسِقاً إِلاَّ حَدَّهُ وَ لاَ فِرْعَوْنَ إِلاَّ أَهْلَکَهُ وَ لاَ سِتْراً إِلاَّ هَتَکَهُ وَ لاَ عَلَماً إِلاَّ نَکَّسَهُ وَ لاَ سُلْطَاناً إِلاَّ کَسَبَهُ وَ لاَ رُمْحاً إِلاَّ قَصَفَهُ وَ لاَ مِطْرَداً إِلاَّ خَرَقَهُ وَ لاَ جُنْداً إِلاَّ فَرَّقَهُ وَ لاَ مِنْبَراً إِلاَّ أَحْرَقَهُ وَ لاَ سَیْفاً إِلاَّ کَسَرَهُ وَ لاَ صَنَماً إِلاَّ رَضَّهُ وَ لاَ دَماً إِلاَّ أَرَاقَهُ وَ لاَ جَوْراً إِلاَّ أَبَادَهُ وَ لاَ حِصْناً إِلاَّ هَدَمَهُ وَ لاَ بَاباً إِلاَّ رَدَمَهُ وَ لاَ قَصْراً إِلاَّ خَرَّبَهُ [أَخْرَبَهُ] وَ لاَ مَسْکَناً إِلاَّ فَتَّشَهُ وَ لاَ سَهْلاً إِلاَّ أَوْطَأَهُ وَ لاَ جَبَلاً إِلاَّ صَعِدَهُ وَ لاَ کَنْزاً إِلاَّ أَخْرَجَهُ بِرَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ اَلرَّاحِمِینَ

 

إِلَهِی عَظُمَ اَلْبَلاَءُ وَ بَرِحَ اَلْخَفَاءُ وَ اِنْکَشَفَ اَلْغِطَاءُ وَ اِنْقَطَعَ اَلرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ اَلْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ اَلسَّمَاءُ وَ أَنْتَ اَلْمُسْتَعَانُ وَ إِلَیْکَ اَلْمُشْتَکَى وَ عَلَیْکَ اَلْمُعَوَّلُ فِی اَلشِّدَّةِ وَ اَلرَّخَاءِ اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِی اَلْأَمْرِ اَلَّذِینَ فَرَضْتَ عَلَیْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عَاجِلاً قَرِیباً کَلَمْحِ اَلْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ یَا مُحَمَّدُ یَا عَلِیُّ یَا عَلِیُّ یَا مُحَمَّدُ اِکْفِیَانِی فَإِنَّکُمَا کَافِیَانِ وَ اُنْصُرَانِی فَإِنَّکُمَا نَاصِرَانِ یَا مَوْلاَنَا یَا صَاحِبَ اَلزَّمَانِ اَلْغَوْثَ اَلْغَوْثَ اَلْغَوْثَ أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی اَلسَّاعَةَ اَلسَّاعَةَ اَلسَّاعَةَ اَلْعَجَلَ اَلْعَجَلَ اَلْعَجَلَ یَا أَرْحَمَ اَلرَّاحِمِینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ اَلطَّاهِرِینَ

 

AI Overview

بله، این دیدگاه وجود دارد که بسم الله الرحمن الرحیم در ابتدای هر سوره از قرآن، به نوعی نشان‌دهنده رحمانیت و رحیمیت خداوند در همان سوره است و این آیه به عنوان یک کلید و آغازگر، ارتباط با محتوای آن سوره را برقرار می‌کند. به عبارت دیگر، هر سوره با توجه به محتوای خود، جلوه‌ای از رحمانیت و رحیمیت خداوند را نشان می‌دهد و بسم الله به عنوان یک اشاره کلی به این ویژگی‌های الهی در ابتدای هر سوره قرار گرفته است. 

توضیحات بیشتر:

  • رحمانیت و رحیمیت:

    «رحمان» به معنای رحمت عام خداوند است که شامل همه موجودات می‌شود و «رحیم» به معنای رحمت خاص خداوند است که به مؤمنان و بندگان صالح می‌رسد. 

  • ارتباط با محتوای سوره:

    برخی معتقدند که هر سوره با توجه به موضوع و محتوای خود، جلوه‌ای خاص از این دو صفت الهی را به نمایش می‌گذارد. 

  • استثنا در سوره توبه:

    سوره توبه (برائت) با بسم الله الرحمن الرحیم آغاز نمی‌شود. دلیل این امر، محتوای این سوره است که بیشتر درباره بیزاری از مشرکان و اعلام جنگ با آن‌هاست و این محتوا با روح رحمت و صلح سازگاری ندارد. 

  • تفسیر آیات:

    برخی از مفسران نیز معتقدند که آیه "بسم الله مجراها و مرساها" در سوره هود (آیه 41) نیز به نوعی تأکیدی بر همین موضوع است و نشان می‌دهد که حرکت و سکون کشتی نوح نیز با نام و یاد خداوند و در سایه رحمت او صورت گرفته است. 

AI Overview

علامت مجرور در کلمه «بسم» و «الله» در عبارت «بسم الله الرحمن الرحیم» کسره است. در این عبارت، «بِ» حرف جرّ و «اسم» مجرور به حرف جرّ است. همچنین، «الله» مضافٌ‌الیه برای «اسم» و مجرور است. 

توضیح بیشتر:

  • حرف جرّ:

    در زبان عربی، حروف جرّ کلماتی هستند که اسم بعد از خود را مجرور می‌کنند. در عبارت «بسم الله»، حرف «بِ» حرف جرّ است. 

  • اسم مجرور:

    اسم مجرور اسمی است که بعد از حرف جر قرار می‌گیرد و علامت مجرور بودن آن کسره است. در اینجا، «اسم» بعد از حرف جر «بِ» آمده و علامت مجرور بودن آن کسره است. 

  • مضاف و مضافٌ‌الیه:

    «اسم» در اینجا مضاف و «الله» مضافٌ‌الیه است. مضاف کلمه‌ای است که به کلمه دیگری اضافه می‌شود و مضافٌ‌الیه کلمه‌ای است که به مضاف اضافه می‌شود. 

  • علامت مضافٌ‌الیه:

    مضافٌ‌الیه نیز مجرور است و علامت مجرور بودن آن کسره است. بنابراین، «الله» در اینجا مجرور به اضافه است و علامت مجرور بودن آن کسره است. 

  • الرحمن و الرحیم:

    کلمات «الرحمن» و «الرحیم» نیز مجرور هستند و در این آیه، به عنوان صفت برای «الله» و یا برای «الرحیم» در نظر گرفته می‌شوند و علامت مجرور بودن آنها نیز کسره است. 

 

بنده در درسهای حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی مد ظله العالی هم شنیدم که رحمانیت و رحیمیت در بسم الله الرحمن الرحیم برای هر سوره ای متعلق به همان سوره و مخصوص آن هم هست. این را امام خمینی جور دیگری می فرمایند که حتی بسم الله الرحمن الرحیم هر سوره ای متعلق به آن سوره هم هست چرا که بسم الله الرحمن الرحیم مجرور است و گویا در ادبیات عرب مجرور متعلق است به آنچه بعدش می آید؟! بله؟!!!

https://javadi.esra.ir/fa/w/%D8%AA%D8%A8%D9%8A%D9%8A%D9

%86-%D9%85%D8%AA%D8%B9%D9%84%D9%82-

%D8%A8%D8%A7%D8%A1-%D8%AF%D8%B1-

%D8%A8%D8%B3%D9%85-

%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%91%D9%87-

%D8%A7%D9%84%D8%B1%D8%AD%D9%85%D9%86-

%D8%A7%D9%84%D8%B1%D8%AD%D9%8A%D9%85-1

به هر حال، مسئله این است که آیا شما می توانید این رحمانیت و رحمیت را به عنوان یک دریایی و یک اقیانوسی از همین رحمانیت و رحمیت در طول و بلکه در عرض هر سوره ای هم مشاهده بفرمائیدف یا این یک چیزی است ماورای همان سوره که مثلاً در سوره ی کافرون یا تبت یدا المسد و امثالهم هم آمده است و بلکه در سوره ی توبه هم داریم که مخصوصاً هم با بسم الله شروع نمی شود و غضب الهی را هم می رساند و .... و اما این خیلی حرف عظیمی هم هست که شاگردی که سعی هم دارد از حالات خلاء خارج شده متوجه هم شود که وارد یک اقیانوسی از رحمانیت و رحیمیت الهی هم شده است آنچنان که بسم الله الرحمن الرحیم با ورود او در هر سوره ای هم چنین می کند و لذا در مقابل یک اقیانوس عظیمی از رحمانیت و رحیمیت هم واقع شده است. مثلاً:

بِّسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ

إِنَّا أَنزَلْنَاهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ ‎﴿١﴾‏ وَمَا أَدْرَاکَ مَا لَیْلَةُ الْقَدْرِ ‎﴿٢﴾‏ لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِّنْ أَلْفِ شَهْرٍ ‎﴿٣﴾‏ تَنَزَّلُ الْمَلَائِکَةُ وَالرُّوحُ فِیهَا بِإِذْنِ رَبِّهِم مِّن کُلِّ أَمْرٍ ‎﴿٤﴾‏ سَلَامٌ هِیَ حَتَّىٰ مَطْلَعِ الْفَجْرِ ‎﴿٥﴾‏

بعضی یحتمل اشکال بفرمایند که شاگرد مثل یک چاهی است که این چاه آیا چطور هم باید به این اقیانوس رحمانیت و رحیمیت هم وصل شود و بلکه در طی طریق خود هم از حالات خلاء بسمت الفهای بینهایت آیات اللهی مراتب ودرجات متعالیه و اجتهاد و حضرات آیات عظام تقلید و حضرت ولی فقیه مد ظلهم العالی و امام زمان عجل الله فرجه الشریف هم میل کند. این را یک جورهای دیگری هم مرحوم آیت الله حائری شیرازی نیز بیان می فرمودند. و مثلاً حتی حجت الاسلام حیدرقلی زاده نیز کمابیش فکر کنم یک ماه رمضان از عبقات الانوار میر سید حامد حسین کنتوری هم می فرمودند که قریب 100 جلد است و در 20 جلد هم نفحات الازهار فی عبقات الانوار را آیت الله سید علی میلانی در کتابشان ترجمه فرموده اند و .... موضوع این است که وارد این اقیانوس رحمانیت و رحیمیت هم آیا چطور باید شاگرد وارد شود و یاد بگیرد و حتی به الفهای بینهایت آیات اللهی مراتب ود رجات متعالیه هم پیشرفت کند و بلکه پس رفت هم ننماید و .... بالاخره بعضی اشکال هم می کنند که به هر حالپ، در نظریه ی ریسمان هم که حساب کنید، یک منظره ای اگر دارید، و اما یک باتلاقی هم دارید و .... و اما این یک مسئله ی دیگری است که امام حسین علیه السلام چطور هم از این باتلاق که در کربلا با آن روبرو هم گشتند تصمیم گرفتند که بگذرند و راه را از چاه هم به ما نشان دهند و ..... در این میان، مسئله کانه از این قرار است که بعضی که از کشتی امام حسین علیه السلام جا می مانند و بلکه در دشمنیهای یزیدی شان هم با آن حضرت مبارزه می کنند که حتی سوار کشتی هم نشوند، با این همه امام حسین علیه السلام از آنجایی که به این اقیانوس رحمانیت و رحیمیت الهی هم وصل است؛ همه ی عالم را هم دعوت به سوار شدن به کشتی نجات می فرمایند! و بیچاره آنهایی که باز هم عرضه ی سوار شدن را ندارند با اینکه در میان خیل عظیمی از دیگر مردم هم همه و همه گروه گروه سوار بر این کشتی حسینی در روز اربعین هم می شوند و تغییر پارادایم هم می دهند و .... و اما بعضی هم به اسم تغییر پارادایم نیز مانع سوار شدن بر کشتی نجات امام حسین شده و بلکه دست از کارهای یزیدی خود هم برنمی دارند و .... بالاخره یک وقتی هم باید کاری کرد که هر کسی حساب کار خودش را هم با امام حسین علیه السلام و ائمه ی اطهار و امام زمان عجل الله فرجه الشریف هم تشخیص دهد و حالا هر چقدر هم که توی خوکدونی باتلاقی اش نیز گیر کرده است و .... اینجا مسئله این است که طرف بهتر است برای اینکه سوار کشتی نجات هم شود، وصل شود یک جورهایی به امام زمان عجل الله فرجه الشریف و حالا هر چقدر هم که آن حضرت هنوز نیز در غیبت تشریف دارند و بلکه یک جهنمی هم یک جاهایی نهفته اند که باید چطور هم از آنها رد شده تا اقیانوسهای رحمانیت و رحیمیت را هم دریافت و ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة و .... یوسف گم گشته باز آید به کنعان غم مخور، کلبه احزان شود روزی گلستان غم مخور. لا اله الا الله اللهم صل علی محمد و آل محمد و تقبل شفاعته وارفع درجته اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه

  1. arXiv:2508.05105  [pdfpsother

     

    math.AG math.SG

    Birational Invariants from Hodge Structures and Quantum Multiplication

    Authors: Ludmil KatzarkovMaxim KontsevichTony PantevTony Yue YU

    Abstract: We introduce new invariants of smooth complex projective varieties, called Hodge atoms. Their construction combines rational Gromov-Witten invariants with classical Hodge theory and relies on the notion of an F-bundle, which is a non-archimedean version of a non-commutative Hodge structure. The Hodge atoms arise from the spectral decomposition of the F-bundle under the Euler vector field action, a… ▽ More

    Submitted 7 August, 2025; originally announced August 2025.

  2. arXiv:2505.12480  [pdfpsother

     

    math.AG math.NT math.QA

    Explicit formulas for arithmetic support of differential and difference operators

    Authors: Maxim KontsevichAlexander Odesskii

    Abstract: We compute arithmetic support of the formal deformations  of the differential operator , where  for sufficiently large primes  in terms of the monodromy of  in characteristic zero. An analog of these results is also provided in the case of -difference operators.

    Submitted 18 May, 2025; originally announced May 2025.

    Comments: Latex, 34 pages

  3. arXiv:2402.07343  [pdfpsother

     

    math.SG hep-th math-ph math.AG quant-ph

    Holomorphic Floer theory I: exponential integrals in finite and infinite dimensions

    Authors: Maxim KontsevichYan Soibelman

    Abstract: In the first of the series of papers devoted to our project ``Holomorphic Floer Theory" we discuss exponential integrals and related wall-crossing structures. We emphasize two points of view on the subject: the one based on the ideas of deformation quantization and the one based on the ideas of Floer theory. Their equivalence is a corollary of our generalized Riemann-Hilbert correspondence. In the… ▽ More

    Submitted 22 September, 2024; v1 submitted 11 February, 2024; originally announced February 2024.

    Comments: Minor corrections in the updated version

    MSC Class: 14; 51; 81

  4. arXiv:2401.05291  [pdfother

     

    math.CO math-ph

    The miracle of integer eigenvalues

    Authors: Richard KenyonMaxim KontsevichOleg OgievetskyCosmin PohoataWill SawinSenya Shlosman

    Abstract: For partially ordered sets  we consider the square matrices  with rows and columns indexed by linear extensions of the partial order on . Each entry  is a formal variable defined by a pedestal of the linear order  with respect to linear order . We show that all the eigenvalues of any such matrix  are -linear combinations of those vari… ▽ More

    Submitted 13 March, 2024; v1 submitted 10 January, 2024; originally announced January 2024.

  5. arXiv:2306.02178  [pdfpsother

     

    math.AG hep-th math-ph

    When the Fourier transform is one loop exact?

    Authors: Maxim KontsevichAlexander Odesskii

    Abstract: We investigate the question: for which functions  the asymptotic expansion of the integral  consists only of the first term. We reveal a hidden projective invariance of the problem which establishes its relation with geometry of projective hypersurfaces of the form… ▽ More

    Submitted 26 June, 2023; v1 submitted 3 June, 2023; originally announced June 2023.

    Comments: 53 pages

  6. arXiv:2301.02899  [pdfpsother

     

    math.AG

    Burnside rings and volume forms with logarithmic poles

    Authors: Antoine Chambert-LoirMaxim KontsevichYuri Tschinkel

    Abstract: We develop a theory of Burnside rings in the context of birational equivalences of algebraic varieties equipped with logarithmic volume forms. We introduce a residue homomorphism and construct an additive invariant of birational morphisms. We also define a specialization homomorphism. -- Nous proposons une théorie d'anneaux de Burnside dans le contexte de la géométrie birationnelle des variété… ▽ More

    Submitted 13 January, 2023; v1 submitted 7 January, 2023; originally announced January 2023.

    Comments: 28 pages. Correction of lapsus in §7

    MSC Class: 14E08; 14E07; 14D06

  7. arXiv:2301.01567  [pdfpsother

     

    math.AT math-ph math.CT

    Smooth Calabi-Yau structures and the noncommutative Legendre transform

    Authors: Maxim KontsevichAlex TakedaYiannis Vlassopoulos

    Abstract: We elucidate the relation between smooth Calabi-Yau structures and pre-Calabi-Yau structures. We show that, from a smooth Calabi-Yau structure on an -category , one can produce a pre-Calabi-Yau structure on ; as defined in our previous work, this is a shifted noncommutative version of an integrable polyvector field. We explain how this relation is an analogue of the Legendre transf… ▽ More

    Submitted 8 November, 2024; v1 submitted 4 January, 2023; originally announced January 2023.

    Comments: 46 pages, comments are welcome

وَقَالَ الشَّیْطَانُ لَمَّا قُضِیَ الْأَمْرُ إِنَّ اللَّهَ وَعَدَکُمْ وَعْدَ الْحَقِّ وَوَعَدتُّکُمْ فَأَخْلَفْتُکُمْ ۖ وَمَا کَانَ لِیَ عَلَیْکُم مِّن سُلْطَانٍ إِلَّا أَن دَعَوْتُکُمْ فَاسْتَجَبْتُمْ لِی ۖ فَلَا تَلُومُونِی وَلُومُوا أَنفُسَکُم ۖ مَّا أَنَا بِمُصْرِخِکُمْ وَمَا أَنتُم بِمُصْرِخِیَّ ۖ إِنِّی کَفَرْتُ بِمَا أَشْرَکْتُمُونِ مِن قَبْلُ ۗ إِنَّ الظَّالِمِینَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ ‎﴿ابراهیم: ٢٢﴾

قُلْ إِن کَانَ آبَاؤُکُمْ وَأَبْنَاؤُکُمْ وَإِخْوَانُکُمْ وَأَزْوَاجُکُمْ وَعَشِیرَتُکُمْ وَأَمْوَالٌ اقْتَرَفْتُمُوهَا وَتِجَارَةٌ تَخْشَوْنَ کَسَادَهَا وَمَسَاکِنُ تَرْضَوْنَهَا أَحَبَّ إِلَیْکُم مِّنَ اللَّهِ وَرَسُولِهِ وَجِهَادٍ فِی سَبِیلِهِ فَتَرَبَّصُوا حَتَّىٰ یَأْتِیَ اللَّهُ بِأَمْرِهِ ۗ وَاللَّهُ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الْفَاسِقِینَ ‎﴿التوبة: ٢٤﴾‏

سُنَّةَ اللَّهِ الَّتِی قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلُ وَلَن تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِیلًا ‎﴿الفتح: ٢٣﴾‏

أَحَسِبَ النَّاسُ أَن یُتْرَکُوا أَن یَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا یُفْتَنُونَ ‎﴿العنکبوت: ٢﴾‏

فَهَزَمُوهُم بِإِذْنِ اللَّهِ وَقَتَلَ دَاوُودُ جَالُوتَ وَآتَاهُ اللَّهُ الْمُلْکَ وَالْحِکْمَةَ وَعَلَّمَهُ مِمَّا یَشَاءُ وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُم بِبَعْضٍ لَّفَسَدَتِ الْأَرْضُ وَلَـٰکِنَّ اللَّهَ ذُو فَضْلٍ عَلَى الْعَالَمِینَ ‎﴿البقرة: ٢٥١﴾‏

 

۱۴۰۴/۰۵/۲۳

مراسم عزاداری هیئتهای دانشجویی به مناسبت اربعین حسینی در حسینیه امام خمینی

همزمان با اربعین حسینی، مراسم عزاداری هیئت‌های دانشجویی کشور امروز پنجشنبه در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم که هزاران نفر از دانشجویان دانشگاه‌های کشور حضور داشتند، زیارت اربعین قرائت شد و سپس حجت‌الاسلام والمسلمین رحیم شرفی در سخنانی به بیان راه‌های جلب نصرت الهی پرداخت و گفت: «دعا»، «صبر و استقامت»، «تقوا»، «جهاد»، «توکل» و «تبعیت از رهبریِ الهی» عوامل ششگانه جلب نصرت و رضایت خداوند متعال براساس سنت‌های الهی است.

در ادامه این مراسم، آقای میثم مطیعی در رثای مصائب حضرت زینب سلام‌الله‌علیها و اسرای کربلا به مرثیه‌سرایی و مداحی پرداخت.

https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=60911

 

۱۳۹۵/۰۵/۳۰

نماهنگی از دیدار جمعی از آزادگان با رهبر انقلاب در سال ۶۹نماهنگ | روزهای شیرین بازگشت

بیستم و ششم مردادماه ۱۳۶۹، یادآور اتفاقی به‌یادماندنی در تاریخ کشورمان است؛ روزی که نخستین گروه از اسیران کشورمان که در بند زندان‌های رژیم بعث عراق به سر می‌بردند، آزاد شده و به میهن اسلامی بازگشتند. گروه‌هایی از آزادگان در همان روزهای نخست بازگشت به ایران اسلامی با حضور در حسینیه‌ی امام خمینی (رحمه‌الله) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در سالگرد این روزهای خاطره‌انگیز، نماهنگ «روزهای شیرین بازگشت» را منتشر می‌کند.

https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=34082

 

جعفر بن علی معروف به جعفر کذاب، پسر حضرت امام هادی (علیه‌السلام) بود و در سال ۲۲۶ ه ق به دنیا آمد. او مردی عیاش و نااهل و شراب‌خوار بود. حضرت امام هادی (علیه‌السلام) درباره او فرمود: «از فرزندم جعفر دوری کنید، نسبت او به من همچون نسبت کنعان به نوح (علیه‌السلام) است».

ادعای امامت جعفر کذاب - ویکی فقه

 

ویکی فقه

https://fa.wikifeqh.ir › ادعای_امامت_جعفر_کذاب

AI Overview

جعفر بن محمد، معروف به جعفر کذاب، فرزند امام هادی (امام دهم شیعیان) و برادر امام حسن عسکری (امام یازدهم) است. وی به دلیل ادعای امامت پس از برادرش، امام حسن عسکری، توسط شیعیان دوازده‌امامی به این لقب (کذاب) مشهور شد. 

دلایل لقب کذاب:

  • ادعای امامت:

    پس از شهادت امام حسن عسکری، جعفر بن علی ادعای امامت کرد و خود را جانشین برادرش معرفی نمود. 

  • مخالفت با شیعیان:

    این ادعا با اعتقادات شیعیان دوازده‌امامی که معتقد به امامت امام مهدی (فرزند امام حسن عسکری) بودند، در تضاد بود. 

  • منازعه بر سر میراث:

    جعفر بن علی همچنین در میراث برادرش با شیعیان و وکیل امام حسن عسکری، یعنی عثمان بن سعید عمروی، منازعه داشت. 

نکات قابل توجه:

  • اختلاف نظر:

    برخی از منابع، اتهام دروغگویی به جعفر بن علی را ناشی از تهمت‌های بنی‌عباس یا تقیه او برای حفظ جان امام زمان می‌دانند.

  • روایت‌های تاریخی:

    در برخی روایات آمده که امام زمان (عج) در زمان منازعه جعفر بن علی در میراث برادرش، از محل نامعلومی ظاهر شده و او را از تعرض به حقوقش بازداشته است.

  • شخصیت جعفر:

    با این حال، شخصیت جعفر بن علی همچنان مورد بحث و بررسی است و دیدگاه‌های مختلفی در مورد او وجود دارد. 

 

بنده ی حقیر فکر کنم خود جعفر کذاب دوباره رجعت کرده بوده است، چرا که این مرد عیاش، شراب خوار، نااهل را بنده دیدم که افتخار هم می کرد که چه کذابی است و افتخار هم می کرد که شراب خوار و عیاشی هم می کند و با این حال دست از ادعای امام زمانی اش هم برنمی داشت که الا ولله که امام زمان خود منم! هر چه می گفتیم بابا، بالاخره دو تا دلیل هم بیاور که باور کنیم که واقعاً تویی که امام زمان هستی دیگر. می فرمود و حرفش هم این بود که مرا واداشته اند که عیاشی و شراب خواری هم کنم و الا که من اصلا و ابدا همه هم می دانند که اهل این حرفها نیستم و نااهلی هم که غیر ممکن است جزو خاندان ما داشته باشیم حتی اگر بخواهیم بگوئیم که پدرم نیز مرا استثنا کرده بوده است و گفته بوده که همچون کنعان هستم و ...!

ما گفتیم که خوب حالا اینکه دلیل صلبی است که می فرمائید، و دلیل ایجابیتان هم کذام می شود؟ فرمودند  و حرفشان هم این بود که ببینید اگر من امام زمان هم نبودم، و الا چطور است که می توانم وارد هر سایتی هم که بخواهم بشوم و حتی مستهجنات را هم هر چه دلم می خواهد نگاه کنم؛ و نه این هم که از روی هوای نفس باشد. این حرفها نیست، و بلکه پاتایا را هم باید بالاخره یکی باشد که سرکشی می کند و درستش هم باید کرد دیگر. غیر از این است. وانگهی، مسئله این است که علاوه بر اینها، من وارد سایت حسن روحانی هم می توانم شوم، ولی حالا خوب ویدئوی آخرین مصاحبه اش هم کار نمی کند و سایت جعبه (jabeh) هم می توانم واردش شوم و همین مصاحبه را هم می گوید حدود 35 دقیقه را نشان می دهد؛ ولی حالا چه می شود که نمی شودش دید؟! این را دیگر بنده نمی دانم و هنوز توانسته ام مصاحبه ی حسن روحانی را هم ببینم. این حسن روحانی حتماً هم با من یک مشکلی دارد دیگر که نمی شود مصاحبه اش را هم دید دیگر. و لذا دلیل ایجابی اش را هم آوردم دیگر که جعفر بن علی است که رجعت کرده است و باز هم امامت او را کسی باور نمی کند. اصلاح طلبان هم مثل همین حسن روحانی می مانند دیگر. اینقدر لیلی به لالای آنها نگذارید که دوباره می شود همان مسئله بنی صدر خودمان که همراه منافقین هم چه دسته گلی به آب دادند که حالا بیا و ببین.

عرض بنده ی حقیر این است که این بابا حتماً هم جعفر بن علی کذاب است که دوباره رجعت هم کرده است و حتی ببینید هم یقیناً می خواهد بین اصولگرایان و اصلاح طلبان را بنده خداها را چطور هم شکرآب کند و باز یک فتنه ی دیگری از سر نو نیز بپا کند. و با اینکه توجه هم بفرمائید که همین یهودیهای امروزی هم حتی چقدر صبر دارند که این همه صهیونیستها فساد می کنند و بلکه افسد هم هستند و مثل غده ی سرطانی هم فلسطین و کل جهان را هم مبتلا کرده اند و با این حال باز هم ناتانیاهو و ترامپ را تحمل می کنند که بالاخره همه چیز را هم به نفع خودشان تمام کنند و مسئله ای هم بین آنها نباشد که حل نشده باشد و همه ی عالم را نیز به پشتیبانی خودشان بقبولانند که این مائیم که پشتبان تورات و انجیل هم هستیم و هر چند که توی کفرمان هم حالا هر چقدر که مانده ایم. بالاخره انسان جایز الخطا است؛ و دیگر آیا می شود گفت که ترامپ و نتانیاهو هم استثنا هستند. و اصلاح طلبان هم همینها را می گویند بنده خداها دیگر. 

تو را به علی ببینید که این روشنفکرنماها دیگر چه ها که نمی گویند و بلکه جعفر کذاب را هم تائید می کنند که هم او هم حالا خوب عیاش و شراب خوار و نااهل است، و می خواهید ما چه کارش کنیم؛ اصلا به ما چه؟! حالا ادعاهای کذب هم می کند، مگر ما خودمان کم ادعاهای کذب داریم؟! نمی شود هر کسی ادعاهای کذب هم کرد که بپریم به سر و جانش و بگوئیم باز تو غلط زیادی کردی و هر چه دلت هم می خواهد داری می گویی و ...؟! بچه بگیر بنشین! حتی می شود بگوییم که آقای جعفر کذاب، چرا اینقدر به حسن روحانی گیر می دهی و حتی اصلاح طلبان را هم مسخره می کنی و الکی حرفهای کذب پشت سرشان می گویی و غیبتشان را هم می کنی و ...؟! خوب، کارش همین است دیگر که می خواهد ادعای کذب کند و نمی داند چه کار هم کند، و بی خودی گیر می دهد به اصلاح طلبان. بنده خدا اصلاح طلبان هم حرفشان همین است که چرا اصولگرایان اینقدر به ما گیر می دهند. و عرض بنده ی حقیر این است که اصلا اینطور هم نیست و بلکه این در صورتی است که شما هر چه بیشتر هم انتقادهای روزنامه ی کیهان را از دیدگاه های اصولگرایی هم می خوانید، می بینید که بابا این بنده خداها هم خیلی راست و حسینی حرفشان را می زنند و حرفهایشان تا حالا که همه و همه نیز درست از آب درآمده و حالا معلوم هم نیست خیلی که چرا این آمریکاییها اگر می خواستند خیلی با با ایران مذاکره هم کنند، حالا این دفعه خل زدند و وارد جنگ هم الکی شدند. و الا همین اصلاح طلبها را خیلی هم بیشتر می پسندند دیگر. تقصیر خودشان که نیست که حالا چرا اینها اصلاح طلب هم اینقدرها هستند و ..... می شود گفت که چرا به خود ترامپ هم این همه گیر داده اند که فایلهای اپستین هم چه بوده اند و جاسوس موساد هم بوده است و ..... هر چیزی را هم که زودی نمی شود به فضاهای سیسی و اینها هم ربطش داد و گفت که این هم کار کار موساد است!

بنده ی حقیر راستش اول خیلی هم دلم نمی خواست این همه با پررویی و از فرق سر تا نوک انگشتان پا هم غرق در گناه اینجا از این حرفها هم بزنم و حال آنکه در ذیل عکسهای حسینیه ی امام خمینی هم هست و بلکه مدام از سایت حضرت ولی فقیه مد ظله العالی هم عکس و نماهنگ و چه و چه دانلود و کپی پیست و اینها می کنیم. ولی خوب باز هم دیدم که اگر بنده ی حقیر این کار را هم نکنم و این جعفر کذاب هم هر غلطی دلش خواست بکند حتی در رجعتی هم که از زمانهای دور برخواسته است و غلطهای زیادی هم دارد همراه دیگر فتنه گرانی مثل صهیونیستها و آمریکاییهای خارجی آیا چقدر هم در داخل ایران نیز بالاخره دلش که خیلی می خواهد فتنه کند. و اگر این افشاگریها را هم نمی کردم، دیگران آنگاه یک جورهایی دیگری هم بدتر همه و همه را یحتمل دچار فتنه های بدتر هم می کردند و مبتلایمان می کردند و .... و این در صورتی است که فتنه ی اصلی هم ترامپ و نتانیاهوی کذاب هستند  که افرادی مثل جعفر کذاب را حتی در رجعتش هم پشتیبانی می کنند و حسابی بادش می کنند و رویش را هم باز می کنند که هر غلطی هم دلت خواست بکن و .... البته باز بنده ی حقیر این را هم تاکید کنم که این به فضاهای سیسی و تام رودلیوس هم کاری ندارد و حتی شامل مسائل مربوط به ناورداهای گوپاکوما-وفا و بلکه گروموف- ویتن هم نمی شود و .... ولی اشکالی هم ندارد که حالا این ناورداها را هم در نظر بگیرید و متوجه هم باشد که پشت سر دختر مردم هم طوری حرف نزنید که آنگاه این بنده خدا اگر خیلی هم دلش می خواست ازدواج کند و اینقدر غیبتش را کردند که پیردختر هم شد چرا که قصاب سر کوچه ی محله هم که افعی در برزخ هر چند وقت یک بار می آمد سر زبانش را به خاطر همین غیبتهای ناجوانمردانه اش زبانش را نیش می زد و از حال می رفت و حسابش را پاک می کرد و دوباره هفته ی بعد روز از نو و روزی از نو که مهمانان عزیز بفرمائید برزخ شکلات و چای هم صرف بفرمائید که من از قبر سر برآورده ام و دیگر مثل قدیمها محتضر هم نیستم که حالا خیال هم کنید که این کذاب را با افسد هم باید درمانش کرد یا همان فساد هم کفایت می کند که جراح چاقو را بیاندازد و غده سرطانی را دربیاورد یا واکسن وبا هم همه و همه بزنند و هر چند هم که بالاخره تلفات هم دارد و حالا آیا جنگ هم چقدر داریم و اما بالاخره خلاص هم می شویم و ...! مسئله ی کذابیت و افسد و فاسد هم ولی مشکلش دقیقاً همین است که معلوم هم نیست که آیا چقدر شاگرد از حالات خلاء بتواند بسمت الفهای بینهایت آیات اللهی مراتب و درجات متعالیه و حضرات آیات عظام مراجع تقلید و حضرت ولی فقیه مد ظلهم العالی و امام زمان عجل الله فرجه الشریف هم میل کرده و اقل کم یک یا چند پله هم به الفهای آیات اللهی بینهایت بالاتری پیشرفت کند و ... یعنی وقتی همه و همه نیز دارند وسط همان الفهای بینهایت پائینی مدام درجا می زنند و گیر کرده اند و حاضر هم نیستند که بابا؛ بالاخره یک تکانی هم به خودت بده و حتی یک قدم هم جلو بیا دیگر؛ یک قدمی در راه اربعین حسینی بردار دیگر و بلکه بسمت یزیدیها هم پیشروی نکن و جبهه ات را گم نکن و حتی جهاد تبیین هم کن و ...! لا اله الا الله اللهم صل علی محمد و آل محمد و تقبل شفاعته وارفع درجته اللهم عجل لولیک الفرج و العافیةو النصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و الذابین عنه و المستشهدین بین یدیه

  1. arXiv:2507.00633  [pdfpsother

     

    hep-th math.AG

    Non-commutative resolutions and pre-quotients of Calabi-Yau double covers

    Authors: Tsung-Ju LeeBong H. LianMauricio RomoLeonardo Santilli

    Abstract: …-periods of a certain smooth CICY family in a toric variety of MPCP type, such that a suitable finite quotient of this family recovers the double cover CY we have started with. We call this CICY family the `pre-quotient' of the double cover CY. This realization strongly suggests that pre-quotient may provide an imp… ▽ More

    Submitted 1 July, 2025; originally announced July 2025.

    Comments: 52 pages

  1. arXiv:2504.06147  [pdfother

     

    hep-th

    Noncommutative resolutions and CICY quotients from a non-abelian GLSM

    Authors: Johanna KnappJoseph McGovern

    Abstract: …-torsion. We compute the associated Gopakumar-Vafa invariants up to genus , incorporating their torsion refinement. We identify two integral symplectic bases constructed from topological data of the mirror geometries in either phase. ▽ More

    Submitted 8 April, 2025; originally announced April 2025.

    Comments: 55 pages. Ancillary notebook contains GV invariants

  2. arXiv:2309.10024  [pdfother

     

    hep-th

    Gopakumar-Vafa Invariants and the Emergent String Conjecture

    Authors: Tom Rudelius

    Abstract: …M-theory compactifications on Calabi-Yau threefolds, we find evidence for this conjecture by studying (a) the gauge couplings and (b) the BPS spectrum, which is encoded in the Gopakumar-… ▽ More

    Submitted 1 April, 2024; v1 submitted 18 September, 2023; originally announced September 2023.

    Comments: v2: 20 pages, 1 figure, matches publication version

  3. arXiv:2101.07272  [pdfother

     

    hep-th astro-ph.CO hep-ph

     

    doi10.1007/JHEP05(2021)271

    Gopakumar-Vafa Hierarchies in Winding Inflation and Uplifts

    Authors: Federico CartaAlessandro MininnoNicole RighiAlexander Westphal

    Abstract: …the necessary structure of competing terms in the scalar potential not via tuning the vacuum expectation values of the complex structure moduli, but by a hierarchy of the Gopakumar-Vafa invariants of the underlying Calabi-Yau threefold. To show that Calabi-Yau threefolds with the prescribed hierarchy actually exist, we… ▽ More

    Submitted 21 May, 2021; v1 submitted 18 January, 2021; originally announced January 2021.

    Comments: v2, JHEP accepted, added references, 1+44 pages, 5 figures, 3 appendices

    Report number: DESY-21-007, IFT-UAM/CSIC-21-3

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی