الغدیر

سید حمید بنی هاشمی- ریاضی فیزیکِ حکمت متعالیه نظریه های حمیدی مجیدی فقهی

الغدیر

سید حمید بنی هاشمی- ریاضی فیزیکِ حکمت متعالیه نظریه های حمیدی مجیدی فقهی

الغدیر

ریاضی فیزیک، هندسه، مدل استاندارد فیزیک، ابرتقارن، همراه با طلبگی

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

۞ فَلْیُقَاتِلْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ الَّذِینَ یَشْرُونَ الْحَیَاةَ الدُّنْیَا بِالْآخِرَةِ ۚ وَمَن یُقَاتِلْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَیُقْتَلْ أَوْ یَغْلِبْ فَسَوْفَ نُؤْتِیهِ أَجْرًا عَظِیمًا ‎﴿النساء: ٧٤﴾‏

 

‫امضا کنید: کارزار دعوت از دکتر سعید جلیلی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری‬‎

 

قوله تعالى : « فَلْیُقاتِلْ فِی سَبِیلِ اللهِ الَّذِینَ یَشْرُونَ » ، قال فی المجمع : یقال شریت أی بعت ، واشتریت أی ابتعت ، فالمراد بقوله یشرون الحیاة الدنیا بالآخرة أی یبیعون حیاتهم الدنیا ویبدلونها بالآخرة.

والآیة تفریع على ما تقدم من الحث على الجهاد ، وذم من یبطئ فی الخروج إلیه ففیها تجدید للحث على القتال فی سبیل الله بتذکیر أن هؤلاء جمیعا مؤمنون ، قد شروا بإسلامهم لله تعالى الحیاة الدنیا بالآخرة کما قال : ( إِنَّ اللهَ اشْتَرى مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ ) : « التوبة : ١١١ » ، ثم صرح على فائدة القتال الحسنة وأنها الأجر العظیم على أی حال بقوله : ( وَمَنْ یُقاتِلْ فِی سَبِیلِ اللهِ ) « إلخ ».

فبین أن أمر المقاتل فی سبیل الله ینتهی إلى إحدى عاقبتین محمودتین : أن یقتل

فی سبیل الله ، أو یغلب عدو الله ، وله أی حال أجر عظیم ، ولم یذکر ثالث الاحتمالین ـ وهو الانهزام ـ تلویحا إلى أن المقاتل فی سبیل الله لا ینهزم.

وقدم القتل على الغلبة لأن ثوابه أجزل وأثبت فإن المقاتل الغالب على عدو الله وإن کان یکتب له الأجر العظیم إلا أنه على خطر الحبط باقتراف بعض الأعمال الموجبة لحبط الأعمال الصالحة ، واستتباع السیئة بعد الحسنة بخلاف القتل إذ لا حیاة بعده إلا حیاة الآخرة فالمقتول فی سبیل الله یستوفی أجره العظیم حتما ، وأما الغالب فی سبیل الله فأمره مراعى فی استیفاء أجره.

المیزان فی تفسیر القرآن، جلد 4، ص 418- 419

http://lib.eshia.ir/12016/4/419

تفسیر سوره نسا/آیه74/ - درس تفسیر آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی

http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsAlbum/?VALID=TRUE&g=431556

تفسیر آیات ۷۴ و ۷۵ سوره نساء - پایگاه سخنرانی مذهبی

http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsAlbum/?VALID=TRUE&g=431557

 

۱۴۰۳/۰۴/۱۲

گزارش خبری | کمتر از ۲۰ دقیقه

رسانه‌ی KHAMENEI.IR در گزارش خبری «کمتر از ۲۰ دقیقه» مروری بر مراسم اخذ رأی رهبر انقلاب در دور اول انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم داشته است. 

گفت‌وگوی خبرنگار KHAMENEI.IR با خبرنگاران رسانه‌های آساهی شیمبون، سی‌ان‌ان و نیویورک‌تایمز آمریکا در حسینیه امام خمینی(ره) را در این گزارش خبری ببینید.

https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=56864

 

مسئله ی شهید زنده همینجا است که هم شهید است هم فاتح است و لذا احدی الحسنیین را هر دو را با هم دارا است. و اما همه ی عالم که اینطور نیستند. و لذا بنده ی حقیر حتی در مقالات ترازی و حتی کنترل ترازی فرض بفرمایید اقتصادی اش هم هنوز مانده ام و چه رسد به اینکه وارد مسائلی از قبیل ریاضی فیزیک حکمت متعالیه نظریه های حمیدی مجیدی فقهی آن هم بخواهم شوم. ریز مسائل کار می برند دیگر.

ولی خوب، یک مسائلی هم هستند که باید خوب هم توجه کرد حتی در ایالات متحده چند جهانی استکان نلبکیهای توپولوژیک ابرتقارنی و ابرریسمانی ... ربع و نیم و تمام چرخشی قلوب زمینی و آسمانی حتی تا آنجا که شما یحتمل می توانید از وجه اشتراکات مباحث مناظرات ریاست جمهوریهای مختلف در جهان هم به نفع اسلام و بر علیه کفر و الحاد و طاغوت هم استفاده ببرید. یک مسئله این است که آنچه در کربلا رخ داد را ریشه یابی کرده و کوهمولوژیها و موانعی را که کربلاهای حوادث آینده را شکل می دهند را به نفع اسلام و بر علیه طاغوت و جبت و کفر و الحاد بررسی کنیم. مثلاً همه ی ادیان می فرمایند که لا تقربوا الزنا و دیگر چه رسد به گناه زنای با محارم که باید هم جلوگیری شود و برای چنین ولد زناهایی هم مسائل مربوط ی سقط جنین نیز اندیشیده شود. چطور مثلاً مسائل از ابوسفیان و معاویه به یزید و زیاد و ابن زیاد و شمر و عمر سعد و صف آرایی آنها در مقابل امام حسین علیه السلام و یاران با وفایش در کربلا هم انجامید؟ و لذا مسئله دقت شاگرد را هم می طلبد آنگاه که خیلی زیاد هم مایل است از حالات خلاء بسمت الفهای بینهایت آیات اللهی مراتب و درجات متعالیه و اجتهاد و حضرات آیات عظام مراجع تقلید و حضرت ولی فقیه مد ظلهم العالی و حضرت امام زمان عجل الله فرجه الشریف الی ما شاء الله هم میل کند. یعنی هم تولی داریم و هم تبراء دیگر. هم آنهایی را داریم که رای می دهند و هم آنهایی را داریم که یحتمل هم آیا خیلی خیلی هم مایل باشند رای بدهند و اما در شک هم کمی هستند و .... تقصیر ائمه ی جماعات هم نیست که حتی خود حضرت رسول الله اکرم محمد مصطفی صل الله علیه و آله و سلم هم دعا بفرمایند بعضی صف اولیها مثلاً وضعشان خیلی هم خوب شود و یواش یواش بروند به صفهای آخر و آنگاه همراه گاو و گوسفندهایشان بروند خارج از شهر. و حتی دیگر خمس و زکاتشان را هم ندهند چرا که ادعا هم می کنند که خوب فقراء خودشان بروند کار هم کنند و .... خوب، یک وقت هم دیدید پیغمبر اکرم صل الله علیه و آله و سلم انگاه دعا هم کند که خدایا همان بهتر که هر چه داری را از او بگیر بلکه یواش یواش دوباره برگردد به صف اول و بالاخره دوباره هم با پیغمبرش و بلکه امام زمان عجل الله فرجه الشریفِ خود ملاقات هم بتواند کند. 

و لذا مثلاً شما در همه  و همه ی ایالات متحده چند جهانی هم یحتمل کمیدینهایی مثل چارلی چاپلین هم دارید که حالا بعدها چقدر هم ترابرد شوند به فرض بفرمایید وودی آلن یا ولادمیر زلنسکی یا .... و لذا باز هم هنر اینجا یحتمل نهفته است که ریاضی فیزیک کمیدینها و سلبریتیها را در سمینارهای نیکولاس بورباکی هم حتی المقدور  ریاضی فیزیکی حکمت متعالیه نظریه های حمیدی مجیدی فقهی، استکان نلبکیهای آنها را حتی در طوفان الاقصی و غزه و فلسطین مظلوم نیز تصفیه و استخراج کرده و الفها و بلکه حتی الالفینهای بینهایت آیات اللهی مراتب و درجات متعالیه الی امام زمان عجل الله فرجه الشریف را از اجتهاد و مراجع عظام تقلید و حضرت ولی فقیه مد ظلهم العالی نیز هر چه بیشتر به نفع اسلام تحقیق و بررسی کنیم و .... لا اله الا الله اللهم صل علی محمد و آل محمد و تقبل شفاعته وارفع درجته اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النص واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و الذابین عنه و المسارعین الیه فی قضاء حوائجه و الممتثلین لاوامره و المحامین عنه و السابقین الی ارادته و المستشهدین بین یدیه

_______________________________

پینوشت:

وَنُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ ‎﴿القصص: ٥﴾‏

بَقِیَّتُ اللَّهِ خَیْرٌ لَّکُمْ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ وَمَا أَنَا عَلَیْکُم بِحَفِیظٍ ‎﴿هود: ٨٦﴾‏

 

(بحث روائی)

فی المجمع ، فی قوله تعالى : ( یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا خُذُوا حِذْرَکُمْ ) الآیة ، قال : سمی الأسلحة حذرا لأنها الآلة التی بها یتقى الحذر : قال : وهو المروی عن أبی جعفر علیه‌السلام : قال : وروی عن أبی جعفر علیه‌السلام : أن المراد بالثبات السرایا ، وبالجمیع العسکر.

وفی تفسیر العیاشی ، عن سلیمان بن خالد عن أبی عبد الله علیه‌السلام : یا أیها الذین آمنوا ـ فسماهم مؤمنین ولیس هم بمؤمنین ولا کرامة ، قال : ( یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا خُذُوا حِذْرَکُمْ ـ فَانْفِرُوا ثُباتٍ أَوِ انْفِرُوا جَمِیعاً ) إلى قوله : ( فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِیماً ) ، ولو أن أهل السماء والأرض ـ قالوا : قد أنعم الله علی ـ إذ لم أکن مع رسول الله صلى‌الله‌علیه‌وآله لکانوا بذلک مشرکین ، وإذا أصابهم فضل من الله قال : ( یا لَیْتَنِی کُنْتُ مَعَهُمْ ) فأقاتل فی سبیل الله.

أقول : وروى هذا المعنى الطبرسی فی المجمع ، والقمی فی تفسیره عنه علیه‌السلام والمراد بالشرک فی کلامه علیه‌السلام الشرک المعنوی لا الکفر الذی یسلب ظاهر أحکام الإسلام عمن تلبس به ، وقد تقدم بیانه.

وفیه ، عن حمران عن الباقر علیه‌السلام فی قوله تعالى : ( وَالْمُسْتَضْعَفِینَ مِنَ الرِّجالِ ) الآیة ـ قال : نحن أولئک : أقول : ورواه أیضا عن سماعة عن الصادق علیه‌السلام ، ولفظه : فأما قوله : ( وَالْمُسْتَضْعَفِینَ ) الآیة ، فأولئک نحن ، الحدیث ، والروایتان فی مقام التطبیق والشکوى من بغی الباغین من هذه الأمة ، ولیستا فی مقام التفسیر.

وفی الدر المنثور ، أخرج أبو داود فی ناسخه وابن المنذر وابن أبی حاتم والبیهقی فی سننه من طریق عطاء عن ابن عباس : فی سورة النساء « خُذُوا حِذْرَکُمْ فَانْفِرُوا ثُباتٍ أَوِ انْفِرُوا جَمِیعاً » عصبا وفرقا ، قال : نسخها : « وَما کانَ الْمُؤْمِنُونَ لِیَنْفِرُوا کَافَّةً » الآیة.

أقول : الآیتان غیر متنافیتین حتى یحکم بنسخ الثانیة للأولى ، وهو ظاهر بل لو کان فإنما هو التخصیص أو التقیید. والحمد لله.

المیزان، علامه طباطبایی، جلد 4، ص 421

http://lib.eshia.ir/12016/4/421

 

المصباح الثالث‌

فیما نختم به الکلام من أسرار الخلافة و النبوّة و الولایة فی النشأة الظاهرة الخلقیّة؛ و سرّ بعث الأنبیاء، علیهم السلام، و منزلتهم مع نبیّنا، صلّى اللّه علیه و آله. و فیه «و میضات» نوریّة تشیر إلى أسرار ربوبیّة.

ومیض 1

لعلّک قد أخذت الخبر بیدیک و انکشف الأمر بإیضاحنا لدیک من أنّ للأسماء الإلهیّة محیطیّة و محاطیّة و رئاسة و مرءوسیة. فربّ اسم إلهیّ یکون محیطا بالأسماء الجمالیّة، ک «الرّحمن». و ربّ اسم الهیّ محیط بالأسماء الجلالیّة، ک «المالک» و «القهّار». و لا یکون فی الأسماء الإلهیّة مرتبة الجامعیّة المطلقة و أحدیّة جمع الحقائق الإلهیّة اللطفیّة و القهریّة بطریق الجمع و البساطة، إلّا لاسم «اللّه» ربّ جمیع الحقائق الإلهیّة و مفتاح مفاتیح الکنوز الغیبیّة. فهو الاسم المحیط التامّ الأعظم الأزلی الأبدی السرمدی. و غیره من الأسماء، حتّى الأمّهات منها، لا یکون بهذه الإحاطة، و إن کان لبعضها إحاطة على بعضها أقلّ و أکثر.

مصباح الهدایة الی الخلافة و الولایة، امام خمینی قدس سره الشریف، ص 18

http://lib.eshia.ir/11165/1/81

 

 

۱۴۰۳/۰۴/۱۳

دیدار تولیت جدید، مدیران و جمعی از اساتید مدرسه عالی شهید مطهری با رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز در دیدار تولیت جدید، مدیران و جمعی از اساتید مدرسه عالی شهید مطهری، در سخنان کوتاهی درباره مرحله دوم انتخابات تأکید کردند: این انتخابات بسیار مهم است و هر کس به اسلام، جمهوری اسلامی، ‌پیشرفت کشور،‌ بهبود اوضاع و پر کردن خلاءها علاقمند است، ‌روز جمعه این علاقه را با مشارکت در انتخابات نشان دهد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، میزان مشارکت در مرحله اول انتخابات را کمتر از حد توقع و خلاف پیش‌بینی‌ها خواندند و گفتند: این مسئله عللی دارد که اهل سیاست و جامعه‌شناسان آنها را بررسی می‌کنند.

ایشان تصور برخی‌ها را مبنی بر اینکه هر کسی در مرحله اول رأی نداده مخالف نظام است، صد در صد اشتباه خواندند و گفتند: ممکن است عده‌ای، از برخی مسئولان و یا حتی نظام اسلامی خوششان نیاید همان‌گونه که آزادانه این حرف‌ها را می‌زنند اما این ذهنیت که هر کسی رأی نداده متصل به این افراد و این طرز فکر است کاملاً غلط و اشتباه است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: خیلی‌ها مشکل و کار و گرفتاری دارند و یا به علل دیگر در رأی‌گیری شرکت نکردند که ان‌شاءالله در مرحله دوم اجتماع مردم پای صندوق‌های رأی، شوق‌انگیز و مایه‌ی آبروی نظام باشد.

رهبر انقلاب مشارکت مردم را پشتوانه و مایه‌ی سربلندی نظام خواندند و تأکید کردند: هر قدر مشارکت بهتر، صریح‌تر و روشن‌تر باشد نظام برای تحقق اهداف خود در داخل  و پیگیری اهداف در مجموعه امتداد راهبردی کشور، از توانایی بیشتری برخوردار خواهد شد که  این مسئله فرصت بسیار بزرگی است.

ایشان ابراز امیدواری کردند: خداوند توفیق بهترین انتخاب را به مردم عنایت فرماید تا فرد منتخب بتواند اهداف نظام و ملت را محقق سازد.

رهبر انقلاب در ابتدای این دیدار،‌ برنامه‌های تحولی مدرسه عالی شهید مطهری را حرکتی ضروری و صحیح خواندند و گفتند: برنامه ها، باید با حفظ اصول و مبانی و بر حسب نیازهای زمان، نوبه‌نو متحول شود چراکه حوزه‌های علمیه واقعا به حرکات جدید نیاز دارند.

ایشان با تأکید بر مسئله انضباط و اشراف مدیریتی بر فعالیت‌‌ها گفتند: مدرسه عالی شهید مطهری می تواند مظهر حوزه تهران بشود ضمن اینکه به عنوان محیطی حوزوی و دانشگاهی باید افرادی را پرورش دهد که علاوه بر علم، ‌دارای تقوا و تزکیه نفس باشند.


 بخشی از بیانات رهبر انقلاب در این دیدار:
 مرحله‌ی دوم انتخابات ریاست جمهوری خیلی مهم است. کسانی که اسلام و جمهوری اسلامی و پیشرفت کشور را دوست دارند، این موضوع را با حضور خود در انتخابات نشان دهند. اینکه تصور شود کسانی که در دور اول رأی ندادند مخالف نظام هستند، برداشت کاملاً اشتباهی است.

https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=56866

 

حدیث در ادامه ی بحث آیات 74- 75 در تفسیر المیزان می فرماید که امام باقر و امام صادق علیهم السلام هم می فرمایند که مستضعفین مائیم! البته اینکه این به چه معنا است؟ می فرمایند در مقام تفسیر نیست و بلکه در مقام تطبیق و شکوی من بغی الباغین من هذه الامة است. ولی به هر حال، بنظر می رسد که بعضی نفع کثیری هم دارند در اینکه امامشان را از مستضعفین واقع کنند آنچنان که شما اگر حتی به آنها بفرمایید که خوب حالا یک مرگ بر آمریکا بالاخره بگو! می فرمایند: من بگویم؟! چرا بگویم؟ من که اصلا دارم نان آمریکا را هم می خورم! و حتی یحتمل اشکال هم بفرمایند که مگر کمیدین شده ای و شوخی ات هم گرفته است و ...؟! مسله، همان مسئله ی کربلا و عاشورا را می طلبد و حضرت عباس قمر بنی هاشم و امام حسین و بلکه حضرت بقیت الله الاعظم علیهم السلام را! حالا می فرمایید خیر؛ و لذا بالاخره رای که بدهید! و حالا بنده ی حقیر هم کمیدین. باشد، اشکالی هم ندارد! لا اله الا الله اللهم صل علی محمد و آل محمد و تقبل شفاعته وارفع درجته اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه

  • ۰۳/۰۴/۱۳
  • سید حمید بنی هاشمی

نظرات (۲)

مَثَلُ الَّذِینَ حُمِّلُوا التَّوْرَاةَ ثُمَّ لَمْ یَحْمِلُوهَا کَمَثَلِ الْحِمَارِ یَحْمِلُ أَسْفَارًا بِئْسَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِینَ کَذَّبُوا بِآیَاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ ‎﴿الجمعة: ٥﴾‏

وَالَّذِینَ إِذَا فَعَلُوا فَاحِشَةً أَوْ ظَلَمُوا أَنفُسَهُمْ ذَکَرُوا اللَّهَ فَاسْتَغْفَرُوا لِذُنُوبِهِمْ وَمَن یَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا اللَّهُ وَلَمْ یُصِرُّوا عَلَىٰ مَا فَعَلُوا وَهُمْ یَعْلَمُونَ ‎﴿آل عمران: ١٣٥﴾‏

قُلْ یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَىٰ أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ ‎﴿الزمر: ٥٣﴾‏

وَلَا تَقْرَبُوا الزِّنَىٰ إِنَّهُ کَانَ فَاحِشَةً وَسَاءَ سَبِیلًا ‎﴿الإسراء: ٣٢﴾‏

 

یَا دَائِمَ اَلْفَضْلِ عَلَى اَلْبَرِیَّةِ یَا بَاسِطَ اَلْیَدَیْنِ بِالْعَطِیَّةِ یَا صَاحِبَ اَلْمَوَاهِبِ اَلسَّنِیَّةِ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ خَیْرِ اَلْوَرَى سَجِیَّةً وَ اِغْفِرْ لَنَا یَا ذَا اَلْعُلَى فِی هَذِهِ اَلْعَشِیَّةِ

اللهم صل علی فاطمة و ابیها و بعلها و بنیها و سر المستودع فیها بعدد ما احاط به علمک

 

ومیض 2

کما أنّک قد عرفت من تضاعیف ما تلونا علیک أنّ ظهور الأعیان الخارجیّة إنّما یکون حسب اقتضاء الأسماء الإلهیّة، على نظام ما فی العلم الربوبی و حضرة الأعیان الثابتة، فلکلّ حقیقة من حقائق الأسماء الإلهیّة رقیقة، تکون مظهرها فی العالم الغیبی، و حکم الظاهر و المظهر سواء فی السنّة الإلهیّة، فما هو مظهر «الرّحمن» تکون الرحمة فیه غالبة، و یکون محیطا على سائر المظاهر اللطفیّة و الجمالیّة، و حاکما علیها. و ما کان مظهر «المالک» و «الواحد» کذلک بالنسبة إلى المظاهر القهریّة، فوجب لا محالة، بحکم القضاء السابق الإلهی و العنایة الرحمانیّة، وجود خلیفة جامعة لجمیع الصفات الربوبیّة و حقائق الأسماء الإلهیّة، لیکون مظهرا لاسم «اللّه» الأعظم.

و بالجملة، لمّا کان کلّ ما فی الکون آیة لما فی الغیب، لا بدّ و أن یکون لحقیقة العین الثابتة الإنسانیّة، أی العین الثابتة المحمّدیّة (ص) و لحضرة الاسم الأعظم مظهر فی العین، لیظهر الأحکام الربوبیّة و یحکم على الأعیان الخارجیّة، حکومة الاسم الأعظم على سائر الأسماء و العین الثابت للإنسان الکامل على بقیّة الأعیان. فمن کان بهذه الصفة، أی الصفة الإلهیّة الذاتیّة، یکون خلیفة فی هذا العالم؛ کما أنّ الأصل کان کذلک.

مصباح الهدایة الی الخلافة و الولایة، امام خمینی قدس سره الشریف، جلد 1، ص 82

http://lib.eshia.ir/11165/1/82

 

 

۱۴۰۳/۰۴/۱۵

حضور در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در اولین دقایق آغاز رأی‌گیری دور دوم چهاردهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری با حضور در محل صندوق سیار ۱۱۰ در حسینیه‌ی امام خمینی (رحمه‌الله)، رأی خود را به صندوق انداختند.

https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=56893

 

رای ما امروز هم به امام حسین و حضرت عباس قمر بنی هاشم صلوات الله و سلامه علیهم است. بنده داشتم این را با آب و تاب بیشتری هم می گفتم که حتی می توان از طرق ایالات متحده چند جهانی استکان نلبکیهای توپولوژیک ابرتقارنی و ابرریسمانی ... ربع و نیم و تمام و ... چرخشی قلوب زمینی و آسمانی و بلکه از طریق کارهای حوری-کریستینا ترازی و نیکولاس بورباکی  کنترل تراز کوانتومی آنها نیز تحقیق و بررسی کرد هر چند که حتی نه فقط هم در ریاضی فیزیک حکمت متعالیه نظریه های حمیدی مجیدی فقهی هسته ای هم چه کربلاها که در پیش داریم. شما همینجوریها یقیناً هم می توانید ثابت بفرمایید که بهترین نوع حجاب نیز چادر مشکی است! داشتم اینها را می گفتم که یک مربته هم ریستارت و .... و لذا بنده ی حقیر فقط همین را هم راجع به هری لی موریسون و قضایای دیوید بلکول و کالیامپودی رادهاکریشنا رائو و مسابقه بزرگ (big match) بلکول در آرشیو هم  عرض کنم که راجع به موریسون که چیزی در آرشیو کرنل نیافتم؛ ولی خوب این را هم داریم:

https://pubs.aip.org/physicstoday/article/55/8/69/412214/Harry-Lee-Morrison

ولی راجع به بلکول و رائو و مسابقه بزرگ کم ندارد:

big match:

https://arxiv.org/abs/2303.04956

https://arxiv.org/abs/1604.07634

Rao-Blackwell and Monte Carlo by title search (28 papers in all fields search!):

https://arxiv.org/abs/2312.09860

https://arxiv.org/abs/1707.01311

https://arxiv.org/abs/1409.8502

 

https://arxiv.org/abs/2405.05485

https://arxiv.org/abs/2309.05435

https://arxiv.org/abs/2306.03953

....

رای داده اید ان شاء الله دیگر! بنده ی حقیر رفتم رای بدهم! مسابقه ی بزرگ امروز این است که همه و همه رای بدهند! لا اله الا الله اللهم صل علی محمد و آل محمد و تقبل شفاعته وارفع درجته اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و الذابین عنه و المسارعین الیه فی قضاء حوائجه و السابقین الی ارادته و المستشهدین بین یدیه

وَنُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ ‎﴿القصص: ٥﴾‏

بَقِیَّتُ اللَّهِ خَیْرٌ لَّکُمْ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ وَمَا أَنَا عَلَیْکُم بِحَفِیظٍ ‎﴿هود: ٨٦﴾‏

 

(بحث روائی)

فی المجمع ، فی قوله تعالى : ( یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا خُذُوا حِذْرَکُمْ ) الآیة ، قال : سمی الأسلحة حذرا لأنها الآلة التی بها یتقى الحذر : قال : وهو المروی عن أبی جعفر علیه‌السلام : قال : وروی عن أبی جعفر علیه‌السلام : أن المراد بالثبات السرایا ، وبالجمیع العسکر.

وفی تفسیر العیاشی ، عن سلیمان بن خالد عن أبی عبد الله علیه‌السلام : یا أیها الذین آمنوا ـ فسماهم مؤمنین ولیس هم بمؤمنین ولا کرامة ، قال : ( یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا خُذُوا حِذْرَکُمْ ـ فَانْفِرُوا ثُباتٍ أَوِ انْفِرُوا جَمِیعاً ) إلى قوله : ( فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِیماً ) ، ولو أن أهل السماء والأرض ـ قالوا : قد أنعم الله علی ـ إذ لم أکن مع رسول الله صلى‌الله‌علیه‌وآله لکانوا بذلک مشرکین ، وإذا أصابهم فضل من الله قال : ( یا لَیْتَنِی کُنْتُ مَعَهُمْ ) فأقاتل فی سبیل الله.

أقول : وروى هذا المعنى الطبرسی فی المجمع ، والقمی فی تفسیره عنه علیه‌السلام والمراد بالشرک فی کلامه علیه‌السلام الشرک المعنوی لا الکفر الذی یسلب ظاهر أحکام الإسلام عمن تلبس به ، وقد تقدم بیانه.

وفیه ، عن حمران عن الباقر علیه‌السلام فی قوله تعالى : ( وَالْمُسْتَضْعَفِینَ مِنَ الرِّجالِ ) الآیة ـ قال : نحن أولئک : أقول : ورواه أیضا عن سماعة عن الصادق علیه‌السلام ، ولفظه : فأما قوله : ( وَالْمُسْتَضْعَفِینَ ) الآیة ، فأولئک نحن ، الحدیث ، والروایتان فی مقام التطبیق والشکوى من بغی الباغین من هذه الأمة ، ولیستا فی مقام التفسیر.

وفی الدر المنثور ، أخرج أبو داود فی ناسخه وابن المنذر وابن أبی حاتم والبیهقی فی سننه من طریق عطاء عن ابن عباس : فی سورة النساء « خُذُوا حِذْرَکُمْ فَانْفِرُوا ثُباتٍ أَوِ انْفِرُوا جَمِیعاً » عصبا وفرقا ، قال : نسخها : « وَما کانَ الْمُؤْمِنُونَ لِیَنْفِرُوا کَافَّةً » الآیة.

أقول : الآیتان غیر متنافیتین حتى یحکم بنسخ الثانیة للأولى ، وهو ظاهر بل لو کان فإنما هو التخصیص أو التقیید. والحمد لله.

المیزان، علامه طباطبایی، جلد 4، ص 421

http://lib.eshia.ir/12016/4/421

 

المصباح الثالث‌

فیما نختم به الکلام من أسرار الخلافة و النبوّة و الولایة فی النشأة الظاهرة الخلقیّة؛ و سرّ بعث الأنبیاء، علیهم السلام، و منزلتهم مع نبیّنا، صلّى اللّه علیه و آله. و فیه «و میضات» نوریّة تشیر إلى أسرار ربوبیّة.

ومیض 1

لعلّک قد أخذت الخبر بیدیک و انکشف الأمر بإیضاحنا لدیک من أنّ للأسماء الإلهیّة محیطیّة و محاطیّة و رئاسة و مرءوسیة. فربّ اسم إلهیّ یکون محیطا بالأسماء الجمالیّة، ک «الرّحمن». و ربّ اسم الهیّ محیط بالأسماء الجلالیّة، ک «المالک» و «القهّار». و لا یکون فی الأسماء الإلهیّة مرتبة الجامعیّة المطلقة و أحدیّة جمع الحقائق الإلهیّة اللطفیّة و القهریّة بطریق الجمع و البساطة، إلّا لاسم «اللّه» ربّ جمیع الحقائق الإلهیّة و مفتاح مفاتیح الکنوز الغیبیّة. فهو الاسم المحیط التامّ الأعظم الأزلی الأبدی السرمدی. و غیره من الأسماء، حتّى الأمّهات منها، لا یکون بهذه الإحاطة، و إن کان لبعضها إحاطة على بعضها أقلّ و أکثر.

مصباح الهدایة الی الخلافة و الولایة، امام خمینی قدس سره الشریف، ص 18

http://lib.eshia.ir/11165/1/81

 شهید مطهری با رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز در دیدار تولیت جدید، مدیران و جمعی از اساتید مدرسه عالی شهید مطهری، در سخنان کوتاهی درباره مرحله دوم انتخابات تأکید کردند: این انتخابات بسیار مهم است و هر کس به اسلام، جمهوری اسلامی، ‌پیشرفت کشور،‌ بهبود اوضاع و پر کردن خلاءها علاقمند است، ‌روز جمعه این علاقه را با مشارکت در انتخابات نشان دهد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، میزان مشارکت در مرحله اول انتخابات را کمتر از حد توقع و خلاف پیش‌بینی‌ها خواندند و گفتند: این مسئله عللی دارد که اهل سیاست و جامعه‌شناسان آنها را بررسی می‌کنند.

ایشان تصور برخی‌ها را مبنی بر اینکه هر کسی در مرحله اول رأی نداده مخالف نظام است، صد در صد اشتباه خواندند و گفتند: ممکن است عده‌ای، از برخی مسئولان و یا حتی نظام اسلامی خوششان نیاید همان‌گونه که آزادانه این حرف‌ها را می‌زنند اما این ذهنیت که هر کسی رأی نداده متصل به این افراد و این طرز فکر است کاملاً غلط و اشتباه است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: خیلی‌ها مشکل و کار و گرفتاری دارند و یا به علل دیگر در رأی‌گیری شرکت نکردند که ان‌شاءالله در مرحله دوم اجتماع مردم پای صندوق‌های رأی، شوق‌انگیز و مایه‌ی آبروی نظام باشد.

رهبر انقلاب مشارکت مردم را پشتوانه و مایه‌ی سربلندی نظام خواندند و تأکید کردند: هر قدر مشارکت بهتر، صریح‌تر و روشن‌تر باشد نظام برای تحقق اهداف خود در داخل  و پیگیری اهداف در مجموعه امتداد راهبردی کشور، از توانایی بیشتری برخوردار خواهد شد که  این مسئله فرصت بسیار بزرگی است.

ایشان ابراز امیدواری کردند: خداوند توفیق بهترین انتخاب را به مردم عنایت فرماید تا فرد منتخب بتواند اهداف نظام و ملت را محقق سازد.

رهبر انقلاب در ابتدای این دیدار،‌ برنامه‌های تحولی مدرسه عالی شهید مطهری را حرکتی ضروری و صحیح خواندند و گفتند: برنامه ها، باید با حفظ اصول و مبانی و بر حسب نیازهای زمان، نوبه‌نو متحول شود چراکه حوزه‌های علمیه واقعا به حرکات جدید نیاز دارند.

ایشان با تأکید بر مسئله انضباط و اشراف مدیریتی بر فعالیت‌‌ها گفتند: مدرسه عالی شهید مطهری می تواند مظهر حوزه تهران بشود ضمن اینکه به عنوان محیطی حوزوی و دانشگاهی باید افرادی را پرورش دهد که علاوه بر علم، ‌دارای تقوا و تزکیه نفس باشند.


 بخشی از بیانات رهبر انقلاب در این دیدار:
 مرحله‌ی دوم انتخابات ریاست جمهوری خیلی مهم است. کسانی که اسلام و جمهوری اسلامی و پیشرفت کشور را دوست دارند، این موضوع را با حضور خود در انتخابات نشان دهند. اینکه تصور شود کسانی که در دور اول رأی ندادند مخالف نظام هستند، برداشت کاملاً اشتباهی است.

https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=56866

 

حدیث در ادامه ی بحث آیات 74- 75 در تفسیر المیزان می فرماید که امام باقر و امام صادق علیهم السلام هم می فرمایند که مستضعفین مائیم! البته اینکه این به چه معنا است؟ می فرمایند در مقام تفسیر نیست و بلکه در مقام تطبیق و شکوی من بغی الباغین من هذه الامة است. ولی به هر حال، بنظر می رسد که بعضی نفع کثیری هم دارند در اینکه امامشان را از مستضعفین واقع کنند آنچنان که شما اگر حتی به آنها بفرمایید که خوب حالا یک مرگ بر آمریکا بالاخره بگو! می فرمایند: من بگویم؟! چرا بگویم؟ من که اصلا دارم نان آمریکا را هم می خورم! و حتی یحتمل اشکال هم بفرمایند که مگر کمیدین شده ای و شوخی ات هم گرفته است و ...؟! مسله، همان مسئله ی کربلا را می طلبد و حضرت عباس قمر بنی هاشم و امام حسین و بلکه حضرت بقیت الله الاعظم علیهم السلام را! لا اله الا الله اللهم صل علی محمد و آل محمد و تقبل شفاعته وارفع درجته اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی