قَالُوا أَضْغَاثُ أَحْلَامٍ وَمَا نَحْنُ بِتَأْوِیلِ الْأَحْلَامِ بِعَالِمِینَ ﴿یوسف: ٤٤﴾
بَلْ قَالُوا أَضْغَاثُ أَحْلَامٍ بَلِ افْتَرَاهُ بَلْ هُوَ شَاعِرٌ فَلْیَأْتِنَا بِآیَةٍ کَمَا أُرْسِلَ الْأَوَّلُونَ ﴿الأنبیاء: ٥﴾
أَمْ تَأْمُرُهُمْ أَحْلَامُهُم بِهَـٰذَا أَمْ هُمْ قَوْمٌ طَاغُونَ ﴿الطور: ٣٢﴾
وقال علی ابن الحسین علیهما السلام: " إن جمیع ما طلعت علیه الشمس فی مشارق الارض ومغاربها بحرها وبرها وسهلها وجبلها عند ولی من أولیاء الله وأهل المعرفة بحق الله کفیئ الظلال - ثم قال علیه السلام -: أو لا حر یدع [ هذه ] اللماظة لاهلها [4] - یعنی الدنیا - فلیس لانفسکم ثمن إلا الجنة فلا تبیعوها بغیرها، فإنه من رضی من الله بالدنیا فقد رضی بالخسیس ".
تحف العقول، ابن شعبه الحرانی،، ص 391
http://lib.eshia.ir/15139/1/391
الحکمة 456 ثمن الانسان )وَقَالَ(علیه السلام) : أَلاَحُرٌّ یَدَعُ هذِهِ اللُّمَاظَةَ لاَِهْلِهَا؟ إِنَّهُ لَیْسَ لاَِنْفُسِکُمْ ثَمَنٌ إِلاَّ الْجَنَّةَ، فَلاَ تَبِیعُوهَا إِلاَّ بِهَا.
نهج البلاغه، سید رضی، ص 384
http://lib.eshia.ir/26580/1/384
5 ـ وفی حدیثه (علیه السلام)
تأثیر الایمان فی الرّوح )
إِنَّ الاِْیمَانَ یَبْدُو لُمْظَةً (الّلمظةُ) فِی الْقَلْبِ، کُلَّمَا ازْدَادَ الاِْیمَانُ ازْدَادَتِ اللُّمْظَةُ. واللمظة مثل النکتة أو نحوها من البیاض. ومنه قیل: فرس ألمظ، إذا کان بجحفلته شیء من البیاض.
همان، ص 355
http://lib.eshia.ir/26580/1/355
الصلاة علی امام العصر علیهالسلام :
اللّهمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وأَهْلِ بَیْتِهِ وَصَلِّ عَلى وَلِیِّ الحَسَنِ وَوَصِیِّهِ وَوارِثِهِ القائِمِ بأَمْرِکَ وَالغائِبِ فِی خَلْقِکَ وَالمُنْتَظِرِ لاِذْنِکَ ، اللّهُمَّ صَلِّ عَلَیْهِ وَقَرِّبْ بُعْدَهُ وَأَنْجِزْ وَعْدَهُ وَأَوْفِ عَهْدَهُ وَاکْشِفْ عَنْ بَأسِهِ حِجابَ الغَیْبَةِ وَأَظْهِرْ بِظُهُورِهِ صَحائِفَ المحْنَةِ ، وَقَدِّمْ أَمامَهُ الرُّعْبَ وَثَبِّتْ بِهِ القَلْبَ وَأَقِمْ بِهِ الحَرْبَ وَأَیِّدْهُ بِجُنْدٍ مِنَ المَلائِکَةِ مُسَوِّمِینَ وَسَلِّطْهُ عَلى أَعْداء دِینِکَ أَجْمَعِینَ ، وَأَلْهِمْهُ أَنْ لایَدَعَ مِنْهُمْ رُکْناً إِلاّ هَدَّهُ وَلا هَاماً إِلاّ قَدَّهُ وَلا کَیْداً إِلاّ رَدَّهُ وَلا فاسِقاً إِلاّ حَدَّهُ وَلا فِرْعَوْنَ إِلاّ أَهْلَکَهُ وَلا سِتْراً إِلاّ هَتَکَهُ وَلا عَلَماً إِلاّ نَکَّسَهُ وَلا سُلْطاناً إِلاّ کَسَبَهُ وَلا رُمْحاً إِلاّ قَصَفَهُ وَلا مِطْرَداً [١] إِلاّ خَرَقَهُ وَلاجُنْداً إِلاّ فَرَّقَهُ وَلا مِنْبَراً إِلاّ أَحْرَقَهُ وَلا سَیْفاً إِلاّ کَسَرَهُ وَلا صَنَماً إِلاّ رَضَّهُ وَلادَماً إِلاّ أَراقَهُ وَلا جَوْراً إِلاّ أَبادَهُ وَلا حِصْناً إِلاّ هَدَمَهُ وَلا باباً إِلاّ رَدَمَهُ وَلا قَصْراً إِلاّ خَرَّبَهُ [٢] وَلا مَسْکَناً إِلاّ فَتَّشَهُ وَلا سَهْلاً إِلاّ أَوْطَأَهُ وَلا جَبَلاً إِلاّ صَعِدَهُ وَلا کَنْزاً إِلاّ أَخْرَجَهُ بِرَحْمَتِکَ یا أرْحَمَ الرَّاحِمِینَ [٣].
جهت | تبلیغ تهاجمی
رسانه KHAMENEI.IR در نخستین شماره از مجموعه تصویری «جهت» مروری بر توصیه رهبر انقلاب به مبلغین درباره جهتگیری غیرانفعالی در حوزه تبلیغ داشته است.
بسته تصویری جهت؛ مرور تصویری دیدارها و بُرشی کوتاه از مهمترین توصیههای رهبر انقلاب است.
https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=53360
مجموعه تصاویر حساب کاربری ویژه محرم ۱۴۴۵
شعار | از تبیین تا قیام
رسانه KHAMENEI.IR به مناسبت فرارسیدن ایام عزای حسینی با شعار #از_تبیین_تا_قیام به استقبال ماه محرم میرود.
این شعار برگرفته از بیانات رهبر انقلاب اسلامی درباره قیام سیدالشهداء علیهالسلام و تبیین مکتب عاشوراست و ایشان در سخنان مختلفی در این باره فرموده بودند: «کسی مثل حسینبنعلی (ع) که خودش تجسّم ارزشهاست، قیام میکند، برای اینکه جلوی انحطاط را بگیرد؛ چون این انحطاط میرفت تا به آنجا برسد که هیچ چیز باقی نماند برای اینکه کسی بخواهد مسلمان زندگی کند. ... امام حسین میایستد، قیام میکند، حرکت میکند و یک تنه در مقابل این سرعت سراشیب سقوط قرار میگیرد. ۷۷/۰۲/۱۸»؛ «امام حسین را فقط به جنگِ روز عاشورا نباید شناخت؛ آن یک بخش از جهاد امام حسین است. به تبیین او، امر به معروف او، نهی از منکر او ... باید شناخت. ۸۸/۰۵/۰۵»
تشویق به حضور تبلیغی و تبیینی برای انتقال فرهنگ عاشورا در کنار یادآوری الزامات برپایی عزای حسینی و یادآوری اهداف قیام سیدالشهدا از جمله موضوعات این بسته رسانهای خواهد بود.
مجموعه تصاویر حسابکاربری این شعار را برای استفاده در شبکههای اجتماعی، از اینجا دریافت کنید.
https://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=53383
یک مسئله روانپریشی دو قطبی سرخوشی/ افسردگی وحشتناکی هست در تنها گذاشتن امام حسین سلام الله و صلواته علیه که در حقیقت منجر به کشتن و قتل خورشید و بلکه افتادن خورشید در سیاه چاله هم می شود. امام را یاری نکردن و سرباز او نشدن از روی سرخوشی همراه با افسردگی موجب بیماری می شود که نسل اندر نسل ادامه خواهد داشت چرا که بیمار امام ظلم و جور را جایگزین خدا و پیغمبر و ائمه ی اطهار و حتی امام زمان عجل الله فرجه الشریف کرده است و بلکه قوه ی تشخیصش را از دست داده است. و لذا از یک افسردگی کاذب به سرخوشی کاذب دیگری و از سرخوشی کاذبی به افسردگی دیگری الی غیر النهایه هم می افتد. و بدین ترتیب بنا بر منزلت عقل در هندسه ی معرفت دینی هم هندسه ی ناشی از تبعیت امامان ظلم و جور هم آیا نور خورشید را نیز نمی خواهد خاموش کند آنچنان که سیاه چاله ای را هم دارد مدام همراهش یدک می کشد؟ مکتب امام حسین علیه السلام مکتب خدا و پیغمبر و ائمه ی اطهار علیهم السلام است، مکتب همه ی خوبان است. لا اله الا الله اللهم صل علی محمد و آل محمد و تقبل شفاعته و ارفع درجته اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و شیعته و المستشهدین بین یدیه
- ۰۲/۰۴/۲۸
الَّذِینَ أُخْرِجُوا مِن دِیَارِهِم بِغَیْرِ حَقٍّ إِلَّا أَن یَقُولُوا رَبُّنَا اللَّهُ وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُم بِبَعْضٍ لَّهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِیَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ یُذْکَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ کَثِیرًا وَلَیَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ ﴿الحج: ٤٠﴾
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ ﴿محمد: ٧﴾إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلَا فِی الْأَرْضِ وَجَعَلَ أَهْلَهَا شِیَعًا یَسْتَضْعِفُ طَائِفَةً مِّنْهُمْ یُذَبِّحُ أَبْنَاءَهُمْ وَیَسْتَحْیِی نِسَاءَهُمْ إِنَّهُ کَانَ مِنَ الْمُفْسِدِینَ ﴿القصص: ٤﴾
الاوّل ـ أفضل العسکریین
فَوَلَّ مِنْ جُنُودِکَ أَنْصَحَهُمْ فِی نَفْسِکَ لِلّهِ وَلِرَسُولِهِ وَلاِِمَامِکَ، وَأَنْقَاهُمْ جَیْباً، وَأَفْضَلَهُمْ حِلْماً، مِمَّنْ یُبْطِئُ عَنِ الْغَضَبِ، وَیَسْتَرِیحُ إِلَى الْعُذْرِ، وَیَرْأَفُ بِالضُّعَفَاءِ، وَیَنْبُو عَلَى الاَْقْوِیَاءِ، وَمِمَّنْ لاَ یُثِیرُهُ الْعُنْفُ، وَلاَ یَقْعُدُ بِهِ الضَّعْفُ.
نهج البلاغه، ترجمه محمد دشتی، ص 294
http://lib.eshia.ir/26580/1/294
الحکمة 217 معرفة الرّجال فی الحوادث وَقَالَ(علیه السلام) : فِی تَقَلُّبِ الاَْحْوَالِ، عِلْمُ جَوَاهِرِ الرِّجَالِ.
نهج البلاغه، ترجمه محمد دشتی، ص 348
http://lib.eshia.ir/26580/1/348
زیارت حضرت فاطمه زهرا علیها السلام
اَلسَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا مُمْتَحَنَةُ اِمْتَحَنَکِ اَلَّذِی خَلَقَکِ فَوَجَدَکِ لِمَا اِمْتَحَنَکِ صَابِرَةً أَنَا لَکِ مُصَدِّقٌ صَابِرٌ عَلَى مَا أَتَى بِهِ أَبُوکِ وَ وَصِیُّهُ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَیْهِمَا وَ أَنَا أَسْأَلُکِ إِنْ کُنْتُ صَدَّقْتُکِ إِلاَّ أَلْحَقْتِنِی بِتَصْدِیقِی لَهُمَا لِتُسَرَّ نَفْسِی فَاشْهَدِی أَنِّی ظَاهِرٌ [طَاهِرٌ] بِوِلاَیَتِکِ وَ وِلاَیَةِ آلِ بَیْتِکِ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَیْهِمْ أَجْمَعِینَ
ایضا زیارت حضرت زهرا علیها السلام به روایت دیگر
اَلسَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا مُمْتَحَنَةُ اِمْتَحَنَکِ اَلَّذِی خَلَقَکِ قَبْلَ أَنْ یَخْلُقَکِ وَ کُنْتِ لِمَا اِمْتَحَنَکِ بِهِ صَابِرَةً وَ نَحْنُ لَکِ أَوْلِیَاءُ مُصَدِّقُونَ وَ لِکُلِّ مَا أَتَى بِهِ أَبُوکِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ وَ أَتَى بِهِ وَصِیُّهُ عَلَیْهِ اَلسَّلاَمُ مُسَلِّمُونَ وَ نَحْنُ نَسْأَلُکَ اَللَّهُمَّ إِذْ کُنَّا مُصَدِّقِینَ لَهُمْ أَنْ تُلْحِقَنَا بِتَصْدِیقِنَا بِالدَّرَجَةِ اَلْعَالِیَةِ لِنُبَشِّرَ أَنْفُسَنَا بِأَنَّا قَدْ طَهُرْنَا بِوِلاَیَتِهِمْ [بِوَلاَیَتِهِمْ] عَلَیْهِمُ اَلسَّلاَمُ
بیانات در دیدار پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت،۱۴۰۲/۰۶/۲۹
بنده یک نکتهای خطاب به خود نیروهای مسلّح دارم که این هم به نظر من خیلی مهم است؛ و آن، این است که منطق قدرت در اسلام، منطق «استعلاء» نیست. در نظامهای مادّی چرا، قدرت به معنای استعلاء است. استعلاء یعنی علوّ بر دیگران، خود را از دیگران برتر دانستن، خود را بر دیگران تحمیل کردن، تنهی خود را بر دوش دیگران انداختن، دیگران را تحقیر کردن؛ [در نظامهای مادّی] قدرت این است؛ کسی که قدرت پیدا کرد، استعلاء پیدا میکند. یکی از مفاهیم منفی در قرآن کریم همین مسئلهی استعلاء است: اِنَّ فِرعَونَ عَلا فِی الاَرض؛(۸) این استعلاء است. منطق قدرت در اسلام، استعلاء نیست؛ یعنی هرچه قدرت شما بیشتر بشود، هرچه تواناییهایتان ــ چه تواناییهای ذاتی خودتان، چه تواناییهای قانونیتان ــ بالاتر برود، باید تواضعتان بیشتر باشد، انعطافتان بیشتر باشد، توجّهتان به خدا بیشتر باشد.
قضیّهی مالک اشتر را شاید اغلب شما شنیدهاید؛ مالک اشتر، شجاع، قدرتمند، رشید، فرمانده لشکر امیرالمؤمنین (علیه السّلام)، دست قدرتمند امیرالمؤمنین ــ مالک اشتر یک چنین کسی است ــ در کوفه میرفت ــ ظاهراً این قضیّه در کوفه بوده ــ یک پسر جوان یا نوجوانی او را نشناخت و شروع کرد مسخره کردن. حالا مثلاً لابد پیراهنی، عمامهای داشته جوری که مایهی مسخرهی آن پسر قرار گرفته. یک خرده مسخرهاش کرد، خندید؛ او چیزی نگفت و رفت. بعد که عبور کرد و رفت، یک نفری به این پسر گفت فهمیدی او که بود که تو مسخرهاش کردی؟ گفت نه؛ گفت: او مالک اشتر است. پسر ترسید، گفت حالا این مالک اشتر که من اینجور با او برخورد کردم، با من یا با خانوادهی من چه خواهد کرد؟ گفت چه کار کنم؟ گفت برو از او عذرخواهی کن. پسر دنبال او راه افتاد که از او عذرخواهی کند؛ دید مالک اشتر رفت در مسجد و مشغول نماز شد؛ این [پسر] صبر کرد، نمازش که تمام شد، رفت جلو گفت که آقا ببخشید، من شما را نشناختم، من بیاحترامی کردم و مانند اینها و شما از من بگذرید. مالک اشتر گفت من آمدم مسجد، این دو رکعت نماز را خواندم برای اینکه برای تو دعا کنم. بالاخره کسی یا جوانی که یک چنین کار بیادبانهای میکند، احتیاج به دعا دارد، باید دعائش کرد. [گفت:] آمدم تا دعا کنم. این مالک اشتر [است]؛ ببینید.
هرچه جایگاه نظامی شما و قدرتتان بالاتر باشد، بیشتر باشد، باید بیشتر تواضع کنید، بیشتر ترحّم کنید. اقتدار با زبان خوش منافاتی ندارد؛ اقتدار با رفتار مهربانانه هیچ منافاتی ندارد. شنفتید این آقا(۹) گفت یک پسر جوانی در فتنه شرکت میکند، بعد زندان میرود، بعد مورد عفو قرار میگیرد، بعد [از زندان] بیرون میآید. راهیان نور راه میافتد، او میآید جزو راهیان نور، نه برای خاطر [دیدن] جبهه، برای خاطر گردش و میگوید میرویم یک دُوری میزنیم، بعد آنجا این راوی چهار کلمه حرف میزند، او اشک میریزد، هِقهِق میکند، میآید میگوید این نامردی بود؛ یعنی [کار] خودش را میگوید. اقتدار منافات ندارد با زبان نرم؛ با زبان نرم گاهی بیشتر و بهتر میشود خیلی از موفّقیّتها را به دست آورد. البتّه یک جاهایی لازم است انسان جور دیگری عمل کند؛ هر جایی یک اقتضائی دارد. نیروهای مسلّح کار خودشان را قدر بدانند، ارج بنهند، اهمّیّت بدهند، افتخار کنند به کاری که انجام میدهند؛ مردم هم بایستی قدر اینها را بدانند.
و همهی ما بدانیم که تا در راه خدا و برای خدا کار میکنیم، حرکت میکنیم، حرف میزنیم، خدا به ما کمک خواهد کرد؛ این وعدهی الهی است: اِن تَنصُرُوا اللَهَ یَنصُرکُم؛(۱۰) وَ لَیَنصُرَنَّ اللَهُ مَن یَنصُرُه.(۱۱) اگر نیّت شما نصرت خدا است، بلاشک خدای متعال به شما کمک خواهد کرد؛ گاهی طریقهی کمک را خودمان میفهمیم، تشخیص میدهیم، گاهی هم نمیفهمیم، میبینیم کمک شدیم، میبینیم کار راه افتاد، کار پیش رفت؛ این کمک الهی است. نیّتها را خدایی کنیم. نیّت خدایی هم به این معنا نیست که هر وقت بخواهیم یک حرکتی انجام بدهیم، همان جا مثلاً فرض کنید بگوییم این کار را انجام میدهم برای رضای خدا؛ نه، همین که شما به مردم رحم میکنید، این نیّت خدایی است؛ همین که شما به کشور میخواهید خدمت کنید، این یک نیّت خدایی است؛ همین که شما میخواهید یک کار هنری خلق کنید که چهار نفر را هدایت کند، این نیّت خدایی است. با نیّت خدایی که وارد بشویم، خدای متعال هم کمک خواهد کرد.
والسّلام علیکم و رحمة الله و برکاته
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=53887#_ftnref10
یک نکته ای که در مکتبهای فلسفی گوناگون هم داریم این است که حکمت الهی و فلسفه های کلاسیک و مدرن سعی دارند انسان را از حیوان جدا کنند و انسانیت را بر حسب فلسفه ی خاص خود هم ارائه دهند و این می تواند باعث تصلب و غدم انعطاف پذیری های عجیب و غریبی شوند که غیر فطری اند و دیگران و غیر خود را کافر می پندارند؛ نظامهای فرعونی و شرک آلود اینچنینی اند. این است که یحتمل به همسر خودش هم رحم نمی کند و بلکه می آید از کارگران بر علیه رئیس کارخانه هم دفاع کند، آنگاه همه را هم از بالا تا پایین خراب می کند! صرف بازگو کردن مکتب این شبه فیلسوف و شبه مومن هم کار را خرابتر نیز می کند هر چند که این تهمتها را به پیامبران و ائمه ی اطهار صلوات الله و سلامه علیهم هم می زده اند و فقط چیزی نیست که مکتبی که بر ضد مکتبی دیگر است هم عنوان کرده باشد یا شاعری از خودش هم درآورده و گزافه سرایی هم کرده است. مسئله این است که وقتی ایالات متحده چند جهانی استکان نلبکیهای توپولوژیک هم با ایالات متحده چند جهانی استکان نلبکیهای توپولوژیک دیگری در تضاد و تقابل و تخاصم آیا چقدر هم در انطباق هندسی فضا- زمانی واقع شوند، درهمتنیدگیهایی هم یحتمل رخ دهند که حالا مملو از انواع برهمکنشهایی هم می توانند باشند. پس چاره چیست؟ می فرمایند در حینی که سعی هم دارید هر چه بیشتر نیز شاگرد و دانشجو و طلبه از حالات خلاء بسمت الفهای بینهایت آیات اللهی و اجتهاد و حضرات آیات عظام تقلید و حضرت ولی فقیه مد ظلهم العالی و امام زمان عجل الله فرجه الشریف هم میل کنید، در همین حین هم به الی ما شاء الله به عبودیت خدا نیز پرداخته و بلکه هر چه فریاد هم دارید همانطوری که امام خمینی ره هم فرموده اند بر سر دشمن ایالات متحده آمریکای متخاصم هم بزنید. و آنگاه مسئله حل هم هست دیگر! حالا اگر این ایالات متحده آدم شد و دست از تخاصمش هم برداشت که فبها و الا که بر عبودیت خدای خود هم بیافزایید و بلکه امام زمان عجل الله فرجه الشریف را هم دریابید.
موضوع این است که ایالات متحده چند جهانی استکان نلبکیهای توپولوژیک چپ و راستی هم که داشته باشند و در همتنیدگیها و بلکه نظم نوین کیهانی و جهانی اش را هم بخواهیم حساب کنیم، بالاخره در هر ربعی از کره ی سماوی هم که ما واقع شویم، آن سه ربع جانبی دیگری که با ما آیا چقدر هم مجاورتهایی دارند، باید توجه هم کرد که ما در کدام کهکشانی از کهکشانهای بلوکهای ساختمانی کیهانی هم واقعیم و بلکه کهکشانهای مجاورمان در راه شیری هم کدامند که ما را در یک ربع از ربعهای کره ی سماوی جای می دهد. خوب، آنگاه باز آیا مسئله این هم هست که در انبساط عالم در هنگام انفجار بزرگ هم آیا همچون الان نیز یک قلب آسمانی هم علاوه بر قلب زمینی مملو از دهلیزها و بطنها نهفته اند، یا خیر مسئله امروزه اش هم چنین نیست و خبر از قلبی تپنده در کره ی سماوی چه امروز و چه دیروز و چه در آینده هم نداریم!
ولی مسئله باز این است که اگر قلب تپنده ی زمینی و آسمانی هم داریم، آنگاه ربع مجانب انواع ایالات متحده چند جهانی استکان نلبکیهای توپولوژیک هم چه تاثیراتی بر روی آن دیگر ربعهای مجانب هم خواهند داشت و بلکه تصاویر محلی و جهانی ریسمانی آنها هم از زوایای مدل استاندارد ذرات فیزیک و ریسمانی و گرانشی چیست؟ مثلاً اگر یک جایی زلزله ای یا سیلی و طوفانی یا آتشفشانی هم شد، تاثیراتش از زوایای گوناگون گناهان بنده ی حقیر و دیگران و چرخش زوایای نسبی سه جسم زمین- ماه- خورشید و ارتباط آنها با برخورد کننده های هادرونی بزرگ و آشکار کننده های نیوترینویی و مدل استاندارد ذرات فیزیک و حالا حتی یحتمل اینکه چقدرها هم فرض بفرمایید برای مورچه های غیر بالدار و بالدار و بلکه سوسکهای بالدار و غیر بالدار نیز غش و ضعف کنند و ... هم کدام است؟ مسئله این است که یا ایالات متحده چند جهانی استکان نلبکیهای توپولوژیک قدرت این را هم دارد که بر دیگر ایالات متحده چند جهانی استکان نلبیکهای توپولوژیک محلی و کیهانی هم غلبه کند یا اینکه خیر در همان بلوک ساختمانی کهکشان خودش هم گیر کرده است ولذا چنین درهمتنیدگیها و برهمکنشهایی حتی در یک بلوک ساختمانی کیهانی هم بدو اجازه نمی دهند ارتباطش با دیگر بلوکهای ساختمانی و دیگر ربعهای جانبی کره ی سماوی و کیهانی را هم حتی از طریق ایالات متحده چند جهانی استکان نلبکیهای توپولوژیک هم درک کند! و چرا که در خودش در خودش هم درهمتنیدگی ایجاد کرده است و نمی تواند هم از آن بیرون بیاید و مثلاً حتی یک بلوک ساختمانی را همه ی عالم هم فرض می کند و این را می تواند به مدل استاندارد ذرات فیزیک هم که از زیر ساختارهای بلوک ساختمانی اش هم هست تنزل دهد ولی آیا می تواند هم به کل کیهانشناسی که بلوک ساختمانی اش هم یک کهکشان است نیز درست و حسابی هم عمومیت بخشد؟ و بلکه نظم نوین جهانی را هم از حالات خلاء بسمت الفهای بینهایت آیات اللهی مراتب ودرجات متعالیه هم درک کرده و بلکه حدس تابع زتای ریمان را هم با لحاظ این آیات اللهی مراتب ودرجات متعالیه هم حل کند؟ یا حتی در مسئله تابع زتا برای اعداد مختلط هم گیر می کند؟! بزبان ساده تر اگر شما توانستید با نان و پنیر هم شکم همه ی مهمانهای خود را سیر کنید، آیا معنایش این هم هست که چلو کباب هم می توانید برای همه تهیه کرده و به همه نذری هم بدهید؟ حالا یحتمل شما در یک اتوبوس یا مترو هم دارید نان و پنیر می فروشید، و اما آیا اقتصاد یک مملکت را هم می توانید اینچنینی اداره کنید و ...؟! بعضی اینجا البته اشکال هم می کنند که خوب اقتصاد رابین هودی هم داریم دیگر! بله ولی این با اقتصاد اسلامی هم آیا چقدر جور در نمی آید؟! امام زمان عجل الله فرجه الشریف که از خمس و زکاتش نمی گذرد و ....!
------------------------------------------
بنده ی حقیر یادم رفت این نکته ی مهم و اساسی را هم عنوان کنم که بعضی یحتمل بدنبال اینکه مریم و فاطمه را در ریاضی فیزیک حکمت متعالیه ی نظریه های حمیدی مجیدی فقهی و بلکه ایالات متحده چند جهانی استکان نلبکیهای توپولوژیک امام زمان عجل الله فرجه الشریف هم تلاش کنند بیابند و تحقیق و بررسی و پژوهش هم کنند، نباشند. داستان سرایی هم در این زمینه نکنند. ولی از حضرات مریم و فاطمه و خدیجه و رقیه و ام سلمه هم درسها و از جمله هم درسهای ولایتمداری در زندگی می توان در میدانهای کربلا پیشرو هم آموخت و حتی به حدس تابع زتای ریمان در الفهای بنیهایت آیات اللهی مرات و درجات متعالیه هم کاربردی کرد و ....