الغدیر

سید حمید بنی هاشمی- ریاضی فیزیکِ حکمت متعالیه نظریه های حمیدی مجیدی فقهی

الغدیر

سید حمید بنی هاشمی- ریاضی فیزیکِ حکمت متعالیه نظریه های حمیدی مجیدی فقهی

الغدیر

ریاضی فیزیک، هندسه، مدل استاندارد فیزیک، ابرتقارن، همراه با طلبگی

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰



متن بیانات | گزارش تصویری | صوت | فیلم          

https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=60365

https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=60357

https://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=47976

 

۱۳۹۷/۱۲/۰۱

مستند «روایت رهبری»

مستند «روایت رهبری»، روایتی از وقایع مربوط به انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به‌عنوان رهبر جمهوری اسلامی ایران است. این مستند در سه قسمت تهیه و تولید شده است و از اول اسفندماه ۱۳۹۷ از شبکه‌های «اول» و «مستند» سیما پخش شد.

خلاصه تک قسمتی این مستند را به‌مناسبت سی‌امین سالگرد ارتحال جان‌سوز حضرت امام خمینی رحمه‌الله از شبکه  اول و مستند سیما پخش میگردد.


روزها و ساعات پخش این مستند به شرح ذیل است:
* سه شنبه ۱۳ خرداد ۹۸: شبکه اول سیما ساعت ۲۳:۰۰
* تکرار، چهارشنبه ۱۴ خرداد: شبکه اول سیما ساعت ۱۵ و از شبکه مستند ساعت ۲۱:۱۵

https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=41750

  • ۰۴/۰۳/۱۶
  • سید حمید بنی هاشمی

نظرات (۱)

الْأَخِلَّاءُ یَوْمَئِذٍ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ إِلَّا الْمُتَّقِینَ ‎﴿الزخرف: ٦٧﴾‏

و خداى تعالى آداب عبودیت را در قرائت به چهار رکن قائم فرموده:

رکن اوّل «تذکر» است که باید دربسم اللَّه الرحمن الرحیم حاصل شود؛ و عبد سالک تمام دار تحقّق را به نظر اسمى که فناى در مسمّا است نظر کند. و قلب را عادت دهد که در همه ذرّات ممکنات حق‌جو و حق‌خواه شود، و فطرت تعلّم اسمائى را، که در خمیره ذات او ثبت است به مقتضاى جامعیت نشئه و ظهور از حضرت اسم اللَّه الاعظم- که اشاره به آن است در قول خداى تعالى: «وَ عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْماءَ کُلَّها»[416]- به مرتبه فعلیت و ظهور آورد. و این مقام، از خلوت با حق و شدّت تذکّر و تفکّر در شؤون الهیه حاصل شود، تا جایى رسد که قلب عبد حقّانى شود و در تمام زوایاى او اسمى جز از حق نباشد.

...

و در وسائل، سند به حضرت صادق رساند که فرمود: «قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ: یَابْنَ آدَمَ اذْکُرْنی فی نَفْسِکَ، أَذْکُرْکَ فی نَفْسی. یَابْنَ آدَمَ اذْکُرْنی فی خَلأ، أَذْکُرْکَ فی خَلأٍ. یابْنَ آدَمَ اذْکُرْنی فی مَلأٍ أَذْکُرْکَ فی مَلأٍ خَیْرٍ مِنْ مَلَئِکَ. وَقَالَ: ما مِن عَبْدٍ ذَکَرَ اللَّهَ فی مَلأٍ مِنَ النّاسِ إلّاذَکَرَهُ اللَّهُ فی مَلأٍ مِنَ الْمَلائِکَة»[423].

 

رکن دوم «تحمید» است. و آن، در قول مصلّی: «الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِینَ‌» حاصل شود.

...

رکن سوم «تعظیم» است. و آن در «الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ‌» حاصل شود. چون عبد سالک الى اللَّه در رکن «تحمید» محمدت را به حق تعالى منحصر کرد و از کثرات وجودیه سلب کمال و تحمید نمود، به افق وحدت نزدیک شود و چشم کثرت‌بینى او کم کم کور شود و صورت رحمانیت، که بسط وجود، و رحیمیت، که بسط کمال وجود است، بر قلب او تجلّى کند و حق را به دو اسم محیط جامع که کثرات، در آن مضمحل است توصیف کند؛ پس، به واسطه جلوه کمالى، قلب را هیبتِ حاصل از جمال دست دهد؛ پس، عظمت حق در قلب او جایگزین شود.

و این حال چون تمکین یافت، به رکن چهارم منتقل شود که آن، مقام «تقدیس» است که حقیقت تمجید است؛ و به عبارت دیگر؛ تفویض امر، الى اللَّه است. و آن، رؤیت مقام مالکیت و قاهریت حق، و فرو ریختن غبار کثرت، و شکستن بت‌هاى کعبه دل، و ظهور مالک بیتِ قلب، و تصرّف نمودن آن را بى‌مزاحم شیطانى است. و در این حال، به مقام خلوت رسد و بین بنده و حق حجابى نباشد و «إِیَّاکَ نَعْبُدُ وَ إِیَّاکَ نَسْتَعِینُ‌» در آن خلوت خاص و مجمع انس واقع شود. و از این جهت فرمود: «هذا بَیْنی وَبَیْنَ عَبْدی». و چون عنایت ازلى شامل حال او شود و او را به خود آرد، استقامت به این مقام و تمکین آن حضرت را خواهان شود بقوله: «اهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقِیمَ‌». ولهذا «اهْدِنَا» تفسیر شده به:

«ألْزِمْنا وَأدِمْنا وثَبِّتْنا»[424]. و این، براى آنان است که از حجاب بیرون آمده و به‌ مطلوب ازل رسیده‌اند. و اما امثال ما، اهل حجاب، باید هدایت را به همان معنى خود از حق تعالى طلب کنیم. و شاید بقیّه از این، در تفسیر سوره مبارکه «حمد» بیاید، ان شاء اللَّه تعالى.

https://lib.eshia.ir/11144/1/266

 

۱۴۰۴/۰۳/۱۴

فرازهایی از بیانات در مراسم سی و ششمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (رحمه‌الله)

...

امام چه کار کرد؟ مظهر عقلانیّت امام، آن عقلانیّتی که موجب شد بتواند این کار را انجام بدهد، دو رکن اساسی بود: یک رکن «ولایت فقیه»، یک رکن «استقلال ملّی». من آن معنایی را که در ذهن مبارک امام بود و در کلمات ایشان تکرار میشد، در ذیل کلمه‌ی «استقلال ملّی» معرّفی میکنم؛ وقتی فکر میکنم، میبینم هیچ تعبیری مناسب‌تر از «استقلال ملّی» وجود ندارد.

...

من اینها را گفتم برای اینکه ملّت عزیزمان تا حدودی در جریان مسئله قرار بگیرند؛ البتّه بیشتر باید توضیح بدهند. پاسخ ما به یاوه‌گویی‌های دولت پُرسروصدا و بی‌تدبیر آمریکا معلوم است؛ معلوم است ما چه جوابی میدهیم. یک روز ــ چند سال قبل از این ــ یکی از رؤسای جمهور آمریکا(۷) گفت من اگر بتوانم، پیچ‌ومهره‌های صنعت هسته‌ای ایران را باز میکنم و از بین میبرم! که البتّه اعتراف کرد که نمیتواند و از آن روز، پیچ‌ومهره‌های صنعت هسته‌ای ما بسیار محکم‌تر هم شده. او البتّه اقرار کرد که نمیتواند پیچ‌ومهره‌ها را باز کند؛ گفت نمیتوانم، اگر میتوانستم میکردم. اینهایی هم که امروز سر کارند ــ صهیونی و آمریکایی ــ اینها هم بدانند که در این مورد، هیچ غلطی نمیتوانند بکنند. البتّه قبل از این حرفها، قبل از این توضیحها، اوّلین مطلبی که ما در باب هسته‌ای به طرفهای آمریکایی و غیره میگوییم این است که شما چه‌کاره‌اید؟ چرا دخالت میکنید که ایران باید غنی‌سازی داشته باشد یا نداشته باشد؟ به شما چه؟ شما امکانات اتمی دارید، بمب اتم دارید، ویرانگری شدید دنیا در اختیار شما است، به شما چه که ملّت ایران غنی‌سازی داشته باشد یا نداشته باشد، صنعت هسته‌ای داشته باشد یا نداشته باشد؟ [ملّت ایران] یک ملّتی است که اختیارش دست خودش است؛ به شما ربطی ندارد؛ شما چه‌کاره‌اید؟ شما از چه موضع حقوقی‌ای این حرفها را میزنید؟ این مطلب ما است. این هم راجع به مسئله‌ی هسته‌ای.

آخرین حرف من مربوط به جنایات حیرت‌انگیز رژیم صهیونیستی در غزّه است؛ واقعاً حیرت‌انگیز است! انسان باورش نمی‌آمد که اینها این‌جور طرحهای جنایت‌آمیزی داشته باشند. ببینید، اینها یک بمب می‌انداختند و یک خانه یا دو خانه خراب میشد، مثلاً ده نفر یا پانزده نفر شهید میشدند؛ دیدند نه، این کم است؛ حالا چه کار میکنند؟ حالا یک مرکزی را درست میکنند به عنوان «تقسیم غذا» ــ چون موادّ غذائی که وارد غزّه نمیشود ــ مردم هجوم میبرند برای اینکه از آنجا غذا بگیرند و اینها با یک مسلسل، ده برابر آن چیزی را که با بمب از بین میبردند از بین میبرند! کشتن مردم برایشان گران تمام میشد، ارزانش کردند؛ باید بمب مصرف میکردند، حالا گلوله مصرف میکنند. این حیرت‌انگیز است؛ واقعاً این جنایت انسان را متحیّر میکند که انسان چقدر ممکن است پست و خبیث و شقی و شریر باشد که بتواند یک چنین کاری را بکند! البتّه آمریکا هم در این جنایت شریک است، دست آمریکا هم در این جنایات آلوده است؛ به همین دلیل هم هست که ما گفتیم، تکرار کردیم و اصرار میکنیم که آمریکا باید از این منطقه خارج بشود.

یک جمله هم مایلم به دولتهای اسلامی بگویم. دولتهای اسلامی امروز خیلی تکلیف دارند. میخواهم صریح به دولتها بگویم که امروز جای مجامله و ملاحظه‌کاری و بی‌طرفی نیست، امروز روز سکوت کردن نیست. اگر دولتی در میان دولتهای اسلامی به هر شکلی و به هر بهانه‌ای از رژیم صهیونی حمایت بکند ــ چه با عادّی‌سازی روابط، چه با بستن راه کمک به فلسطین، چه با توجیه جنایات صهیونیست‌ها ــ یقین بداند که ننگ ابدی بر پیشانی‌اش خواهد ماند. البتّه حساب اخروی هم هست، قیامت هم هست، جزای الهی هم هست که خیلی سخت است، خیلی سنگین است، پیش خدا نمیتوانند جواب بدهند، امّا فقط جزای اخروی نیست؛ در دنیا هم ملّتها این خیانت را فراموش نخواهند کرد. و دولتها بدانند با تکیه‌ی به رژیم صهیونیستی برای هیچ دولتی امنیّت به وجود نمی‌آید؛ امنیّت را نمیتوانند با تکیه‌ی به رژیم صهیونیستی به دست بیاورند؛ چون رژیم صهیونی به حکم قاطع الهی در حال فروپاشی است و ان‌شاءالله دیری نخواهد پایید.

پروردگارا! تفضّلات خودت را بر ملّت ایران روزبه‌روز افزایش بده؛ دشمنان ملّت ایران را سرکوب و منکوب بفرما. پروردگارا! اهداف و آرمانهای بلند امام بزرگوار را در میان ملّت ایران تحقّق ببخش؛ قلب مقدّس ولیّ‌عصر (ارواحنا فداه) را از ما، از ملّت ایران، از همه‌ی خدمتگزاران راضی و خشنود بفرما؛ روح مطهّر امام بزرگوار را در اعلیٰ‌مراتب علّیّین و رضوان خودت قرار بده.

والسّلام علیکم و رحمة‌الله و‌ برکاته

https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=60365#_ftnref4

 

بنده ی حقیر دنبال لغت "خلاء" که فکر می کردم در سخنرانی حضرت ولی فقیه امام خامنه ای مد ظله العالی نیز آمده است، می گشتم؛ ولی با اینکه چند بار هم آنرا گوش کرده بودم، یادم نیست که کجایش است یا بلکه هم اشتباه کرده ام و در سخنرانی ایشان نباشد. البته اینجا یک مسئله ی احساساتی نیز وجود دارد که انسان را درگیر هم می کند همانطوری که انسان از جنایات صهیونیستها نیز دلش دردمند می شود، ولی یک مسئله ی عقلانیت هم اینجا هست که مسئله ی جهاد فی سبیل الله و جهاد تبیین و شهادت در راه خدا نیز بالاخره کدام است؟!

این مسئله را در مورد اینشتین هم دارید که بالاخره گفته می شود که او اظهار مسلمانی هم کرده بوده است، ولی نکته ای که هست این است که یک خلائی را داریم که شاگرد وقتی از حالات خلاء سعی دارد به سمت الفهای بینهایت آیات اللهی مراتب و درجات متعالیه و اجتهاد و حضرات آیات عظام مراجع تقلید و حضرت ولی فقیه مد ظلهم العالی و امام زمان عجل الله فرجه الشریف نیز الی ما شاء الله میل کند، این را خود امام خمینی قدس سره الشریف در آداب نماز نیز مطرح می فرمایند که بالاخره در رکن چهارم قرائت نماز هم بتهای کعبه دل آیا چقدر شکسته شوند و انسان در خلوت یا همان خلاء نمازش آیا چقدر هم بتواند با حضرت حق درست نمازش را تقسیم هم کند و .... گیر قضایا اینجا است که وقتی بتهای کعبه دل را سالک الی الله نتوانست حتی در نمازش هم بشکند و با خدایش خلوت کند، آنگاه هر چقدر هم شاگرد سعی کند که اقل کم به نفس خودش نشان دهد که دارد در سعی و تلاش اش از حالات خلائی که مملو از خالی بودن و انرژی نداشتن است بسمت الفهای بینهایت آیات اللهی مراتب ودرجات متعالیه برود و حتی در نمازش هم با حضرت حق نیز خلوت کند، آیا چقدر هم سالک الی الله همچون مبتدیانی مثل ما در کارش موفق هم می شود؟ والله اعلم!

ولی آنگاه آن کافری هم که بدتر از این بنده ی حقیر دیگر توی کفرش بد جوری هم گیر کرده است و متوجه مسئله در مقابل مومنان و متقین واقعی هم شود کانه الان است که آبرویش هم بریزد و لو برود که چه کافر مشرک منافقی است، این است که یحتمل علاوه بر فحش و ناسزا چه جنایاتی هولناک را هم مرتکب شود وقتی شهوات خوراکیها و حوریان و قصور و برجها و باغاتی که من تحتها الانهار هم مبتلایش کرده باشند و .... نه معشوقها و صنمها و بتهای کعبه دلش را جرات می کند بزند بشکند و از خیرشان و بلکه شرشان هم بگذرد، و بلکه آیا چقدر هم همینها مبتلایش کرده باشند که در نمازش بتواند هم درست حواش و احساسات و عقلانیتش را هم با خود جمع و جور کند که آیا تو بالاخره در مقابل کیست که به نمازت ایستاده ای و مشغول عبادت حضرت حق هم شده ای؟! مسئله ی توحیدی هم همینجا است دیگر که سعی کن درست هم به تکامل و بلکه کمالاتی برسی که مملو از الفهای بینهایت آیات اللهی مراتب ودرجات متعالیه و ... است و حتی خدا و پیغمبر اکرم محمد مصطفی صل الله علیه و آله و سلم و ائمه ی اطهار علیهم السلام و امام زمان عجل الله فرجه الشریف را هم الی ما شاء الله به شما می شناساند و در خدمت  و بندگی خدا هم واقع می شوند همه و همه ی بندگان خدا و .... البته حالا ما اینجا نمی خواهیم هم وارد این بحث شویم که بندگان خدا یهود و نصاری هم یحتمل چقدر آدمهای خوبی هستند همانطوری که اینشتین هم مسلمان شد، و بلکه این صهیونی ها هم هستند که خبیث اند؛ ولی این هم خود از نوبر عجایب است که حتی بعضی و بلکه اکثر رئیس جمهورهای آمریکا که خود مثلاً مسیحی هم ادعا می کنند هستند، چطور از صهیونیها دفاع کرده و بلکه اذعان هم می کنند که خود صهیونی هستند و .... مسئله آیا ایران و بلکه فلسطین است؟ یا اصلا اینها آنچنان هم توی کفرشان مانده اند که عارشان هم نمی آید که با اسلام نجات بخش بشریت و پرورش دهنده ی منجی عالم، حضرت امام زمان عجل الله فرجه الشریف، دشمنی شان را هر چه توانستند هم نشان دهند با اینکه هیچ غلطی هم نمی توانند کنند؟ لا اله الا الله اللهم صل علی محمد آل محمد و تقبل شفاعته وارفع درجته اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی