قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ ثُمَّ تَتَفَکَّرُوا مَا بِصَاحِبِکُم مِّن جِنَّةٍ إِنْ هُوَ إِلَّا نَذِیرٌ لَّکُم بَیْنَ یَدَیْ عَذَابٍ شَدِیدٍ ﴿سبإ: ٤٦﴾
1403/6/22
کارزار تمام نشدنی
حضرت آیتالله خامنهای: ««حَربٌ لِمَن حارَبَکُم» همیشه به معنای تفنگ به دست گرفتن نیست؛ به معنای درست اندیشیدن، درست سخن گفتن، درست شناسایی کردن، دقیق به هدف زدن است. یعنی با هر کسی که با جبههی امام حسین علیهالسلام میجنگد، میجنگم: در دوران شمشیر و نیزه یک جور و در دوران اتم و هوش مصنوعی یک جور دیگر... کارزار میان جبههی حسینی و جبههی یزیدی تمامنشدنی است.» ۱۴۰۳/۶/۴
رسانه KHAMENEI.IR براساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب، لوح «کارزار تمام نشدنی» را منتشر میکند.
برچسبها: اربعین حسینی؛ لوح؛
https://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=57522
کتاب هفته ای که در نماز جمعه ارائه هم می شد، کتاب عصر غیبت؛ عصر قیام یا سکوت؟! پژوهشی فقهی درباره مستندات ممنوعیت قیام در عصر غیبت، احمد تقوی، قم: کتاب جمکران، 1402 بود. این بحث مفصلی است، ولی دو حدیث از برافراشتن پرچم اینها است:
عَنْهُ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ اَلْحُسَیْنِ بْنِ سَعِیدٍ عَنْ حَمَّادِ بْنِ عِیسَى عَنِ اَلْحُسَیْنِ بْنِ اَلْمُخْتَارِ عَنْ أَبِی بَصِیرٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اَللَّهِ عَلَیْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: کُلُّ رَایَةٍ تُرْفَعُ فَصَاحِبُهَا طَاغُوتٌ یُعْبَدُ مِنْ دُونِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ .
نشانی : الکافی , جلد۸ , صفحه۲۹۵ عنوان باب : الجزء الثامن کِتَابُ اَلرَّوْضَةِقائل : امام صادق (علیه السلام)
الروضة من الکافی / ترجمه رسولی محلاتی ; ج ۲ ص ۱۲۰
452 - ابو بصیر از امام صادق علیه السّلام روایت کند که فرمود: هر پرچمى که پیش از قیام حضرت قائم برافراشته شود صاحب آن طاغوت و سرکشى است که در برابر خداى عز و جل (چون بتهاى ساختگى) پرستیده شود.
https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/119149/translate?rownumber=NaN
نشانی : الغیبة (للنعمانی) , جلد۱ , صفحه۱۱۴ عنوان باب : باب 5 دما روی فیمن ادعى الإمامة و من زعم أنه إمام و لیس بإمام و أن کل رایة ترفع قبل قیام القائم فصاحبها طاغوتقائل : امام باقر (علیه السلام)
وَ أَخْبَرَنَا عَبْدُ اَلْوَاحِدِ بْنُ عَبْدِ اَللَّهِ قَالَ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ رَبَاحٍ اَلزُّهْرِیُّ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ اَلْعَبَّاسِ بْنِ عِیسَى اَلْحُسَیْنِیُّ عَنِ اَلْحَسَنِ بْنِ عَلِیِّ بْنِ أَبِی حَمْزَةَ عَنْ أَبِیهِ عَنْ مَالِکِ بْنِ أَعْیَنَ اَلْجُهَنِیِّ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ اَلْبَاقِرِ عَلَیْهِ السَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ: کُلُّ رَایَةٍ تُرْفَعُ صَاحِبُهَا طَاغُوتٌ.
الغیبة (للنعمانی) / ترجمه غفاری ; ج ۱ ص ۱۶۱
9-مالک بن أعین جهنى از امام باقر علیه السّلام روایت کند که آن حضرت فرمود:«هر پرچمى که پیش از پرچم حضرت قائم علیه السّلام برافراشته گردد صاحب آن طاغوت است».
https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/346844/translate
ولی اینجا یک سوال باقی می ماند که در زمان غیبت امام زمان عجل الله فرجه الشریف، وقتی نیاز به قیام بر علیه ظلم و جور دشمنان اسلام هم هست آنچنان که می بینیم مردم غزه و فلسطین هم چطور مبتلا شده اند، اینجا چطور هم باید به حتی قیام امام زمان عجل الله فرجه الشریف هم کمک کرد؟ یعنی به هر حال، آیه مبارکه سباء 46 هم می فرماید که مثنی و فرادی هم قیام کنید، ولی علی القائده باید هم قیامی باشد که به قیام امام زمان عجل الله فرجه الشریف در روز قیامت هم بیانجامد و نه اینکه مانع قیام آن حضرت هم شود. اینجا است که نیاز به معرفت به خدا و پیغمبر صل الله علیه و آله و سلم و ائمه ی اطهار علیه السلام و امام زمان عجل الله فرجه الشریف هم بوضوح دیده می شود و بلکه خودسازی شهودی و حضوری عرفا و حکمای علم و دین هم بکار می آید که تشخیص هم داده شود که چطور نفس بنده ای که در برابر خدا هیچ هم هست آیا می تواند از حالات خلاء بسمت الفهای بینهایت آیات اللهی و اجتهاد و حضرات آیات عظام مراجع تقلید و حضرت ولی فقیه مد ظلهم العالی و امام زمان عجل الله فرجه الشریف هم میل کند و حتی همه ی عالم را از سربازان و شهداء زنده ی آن حضرت هم در ایالات متحده چند جهانی استکان نلبکیهای توپولوژیک ابرتقارنی ... ربع و نیم و تمام و ... چرخشی قلوب زمینی و آسمانی بسازد؟ یعنی این هم مسئله ی مهمی است که کجا با مسائلی جبری و بلکه ریاضی فیزیکی با یک ماشین عظیمی که مدلهای طبیع را هم حتی با هوش مصنوعی نیز شبیه سازی کند طرفیم، و کجا با قلب تپنده ی روح الله موسوی نبوی علوی مهدوی زمینی و زمانی کیهانی هم مواجه ایم که انسان را در برابر خدایش و حتی ان شاء الله پشت سر امام زمانش به سجده و نماز و صلاة هم وا می دارد. لا اله الا الله اللهم صل علی محمد و آل محمد و تقبل شفاعته وارفع درجته اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و الذابین عنه و المسارعین الیه قی قضاء حوائجه و الممتثلین لاوامره و المحامین عنه و السابقین الی ارادته و المستشهدین بین یدیه
- ۰۳/۰۶/۲۳
فَأَرْسَلْنَا عَلَیْهِمُ الطُّوفَانَ وَالْجَرَادَ وَالْقُمَّلَ وَالضَّفَادِعَ وَالدَّمَ آیَاتٍ مُّفَصَّلَاتٍ فَاسْتَکْبَرُوا وَکَانُوا قَوْمًا مُّجْرِمِینَ ﴿الأعراف: ١٣٣﴾
وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا نُوحًا إِلَىٰ قَوْمِهِ فَلَبِثَ فِیهِمْ أَلْفَ سَنَةٍ إِلَّا خَمْسِینَ عَامًا فَأَخَذَهُمُ الطُّوفَانُ وَهُمْ ظَالِمُونَ ﴿العنکبوت: ١٤﴾
۱۴۰۳/۰۷/۰۷
نماهنگ | مثل خورشید
حضرت آیتالله خامنهای: «حزبالله لبنان که به خاطر غزه سینه خودش را سپر میکند و در معرض این حوادث تلخ قرار میگیرد او دارد جهاد فی سبیل الله میکند. ... دشمن از پول، از سلاح، از امکانات، از تبلیغات جهانی برخوردار است، طرف مقابل مومنین، مجاهدین سبیل الله، عشری از اعشار آن امکانات را هم ندارند، اما در عین حال آن کسی که پیروز است طرف مجاهد فی سبیل الله است. مقاومت فلسطین پیروز است. حزبالله پیروز است... کسانی از عناصر مؤثر و ارزنده حزبالله را به شهادت رساندند، بلاشک خسارت بود برای حزبالله. البته در حدی نبود که حزبالله را از پا بیندازد. استحکام سازمانی و انسانی حزبالله بسیار بیشتر از این حرفهاست... بله، البته از دست دادن یک نفر، به خصوص اگر فرمانده باشد و سابقه جهاد فی سبیل را داشته باشد، خسارت است. در این شکی نیست. بنابراین هم تا امروز اینها پیروز شدند، هم به توفیق الهی، به حول قوه الهی، پیروزی نهایی در این نبرد متعلق به جبهه مقاومت و جبهه حزبالله خواهد بود.» ۱۴۰۳/۰۷/۰۴
رسانه KHAMENEI.IR براساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب، نماهنگ «مثل خورشید» را منتشر میکند.
بیانات رهبر انقلاب که در این فیلم مشاهده میکنید:
حزبالله پیکرهی رشید خود را در دنیای اسلام دارد نشان میدهد. حزبالله آنجا مثل خورشیدی دارد میدرخشد... حزبالله مایهی افتخار دنیای اسلام است. جوانهای حزبالله و گروه حزبالله در لبنان مایهی افتخار دنیای اسلامند. ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
برچسبها: حزب الله لبنان؛ شهید سید حسن نصرالله؛ جبهه مقاومت؛
https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=57709
حضرت ولی فقیه مد ظله العالی می فرمایند: حزب الله آنجا مثل خورشیدی دارد میدرخشد... حزب الله مایه ی افتخار دینای اسلام است. جوانهای حزب الله و گروه حزب الله در لبنان مایه ی افتخار دنیای اسلامند.
بنده ی حقیر یک سوالی از عقلا و علما و دانشمندان عالم هم دارم که خوب این خورشیدی که دارد اینچنین هم می درخشد را آیا چرا باید افرادی که خود در ظلمات هم گیر کرده اند خاموش کنند، هر چند که آیا می شود خورشید را هم خاموش کرد؟ چرا باید یک کسی مثل سید حسن نصر الله را که یک روحانی است و از خاندان پیغمبر اکرم است و سادات است، تا این حد اذیتش کرد که با بمبی او را از پا درآورد؟ صهیونیستها چه کرده اند که اینچنین روحانی ای عزیز را هم دشمن خود کرده اند؟ و پسرش را هم شهید کرده اند و اسماعیل هنیه را هم در ایران ترور کرده اند و این هم زن و کودک و پیر و جوان را هم در غزه و فلسطین مدام برای مدت نزدیک به یک سال از طوفان الاقصی همینطوری قتل عام می کنند؟
وَمَن یَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِینَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ ﴿المائدة: ٥٦﴾
اسْتَحْوَذَ عَلَیْهِمُ الشَّیْطَانُ فَأَنسَاهُمْ ذِکْرَ اللَّهِ أُولَـٰئِکَ حِزْبُ الشَّیْطَانِ أَلَا إِنَّ حِزْبَ الشَّیْطَانِ هُمُ الْخَاسِرُونَ ﴿المجادلة: ١٩﴾
لَّا تَجِدُ قَوْمًا یُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ یُوَادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَوْ کَانُوا آبَاءَهُمْ أَوْ أَبْنَاءَهُمْ أَوْ إِخْوَانَهُمْ أَوْ عَشِیرَتَهُمْ أُولَـٰئِکَ کَتَبَ فِی قُلُوبِهِمُ الْإِیمَانَ وَأَیَّدَهُم بِرُوحٍ مِّنْهُ وَیُدْخِلُهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِی مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِینَ فِیهَا رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ أُولَـٰئِکَ حِزْبُ اللَّهِ أَلَا إِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْمُفْلِحُونَ ﴿المجادلة: ٢٢﴾
یک طرف، حزب الله است و طرف دیگر حزب الشیطان و این است که شهید سید عباس موسوی فرموده است صهیونیستها شر مطلق هستند، برای اینکه با حزب الله در ستیزند. یک مسئله ای که هست اینجا است که همه که مثل حضرت ولایت مطلقه ی فقیه مد ظله العالی نیستند که خیر مطلق باشند. و بلکه اکثر مردم یحتمل گناهانی هم کرده اند و حتی در درونشان هم بین خیر و شر در ستیزند تا اینکه بالاخره آیا نیروی شر بر خیر غلبه کند یا اینکه خیر؛ خیر بر شر هم غلبه می کند و حتی حزب اللهی هم می شود. و لذا دستور اسلام و حضرت ولی فقیه مد ظله العالی هم هست که به جبهه ها بروید و از حزب الله در مقابل رژیم غاصب و ظالم و خبیث بایستند و دفاع هم کنند.
یک وقت هست که ما امیر المومنین علی ابن ابیطالب را هم داریم که فرمود:
علی (علیهالسّلام) نیز رجز زیر را خواند:
انا الذی سمتنی امی حیدرة ضرغام آجام و لیث قسورة
«من همان کسی که مادرم مرا حیدر (شیر) خوانده، مرد دلاور و شیر بیشهها هستم»[۸] (ویکی فقه)
و لذا، پهلوان بنی اسرائیل مرحب را هم با یک ضربت از پا در می آورد.
ولی از آن طرف هم اجازه بدهید بنده یک مسئله ای را در مورد قضیه ی ناراسیمهان- سشادری 1965 عرض کنم که این قضیه را دوباره هم می فرمایند سایمون دونالدسون در سال 1983 حلش کرد. این را حتی ویکیپدیا هم قدری توضیح می دهد و از طریق دونالدسون و کارهایش در مورد ناورداهای خمینه های 4 بعدی به مبحث ناورداهای زایبرگ- ویتن هم برمی خوریم که در این میان قضیه ی دونالدسون- اولنبک- یاو نیز غلط نکنم دخیل است.
ولی یک نکته ی دیگری در اسم ناراسیمهان نیز نهفته است که نزد ویشنواها یکی از فرمهای ویشنو هم هست که می فرمایند به صورت نیمی انسان و نیمی شیر هم ظاهر می شود و دیوِ هیرانیاکاشیپو را نیز با ناخنهایش از وسط دو نیم می کند! این را بصورت شعری هاری کریشناها هم می خوانند که معروف است به ناماسته نارایسمهایا و بنده ی حقیر مدتها بود که آنرا دیگر در خاطر نداشتم و در اینترنت هم پیدایش کردم! ولی یک وقت هست که اشاره به استعاره ای است که فرض بفرمایید آسمان هم قرار است شکافته و دو نیم شود: اذا السماء انفطرت، اذا السماء انشقت. و لذا اگر یک نفر را هم در جهاد فی سبیل الله به قتل رساند، کل عالم را هم خلاص کرده است و بلکه همین خواهد هم شد که حتی آسمان هم دو نیم می شود و دیگر نیمی به نیم دیگر نیز دستیابی نخواهد داشت. و اما اگر هر روز جنگ است و هر روز خونریزی است و قرار هم نیست که چنین چیزی که آسمان و زمین و همه و همه نیز دو نیم شوند، این دیگر چه شقاوتی است که دارد انجام می شود؟ این کدام نظم و نظامی است که قرار است چه کسی یا کسانی از سر سلطه جویی هم بر دیگرانی که قرار هم بر این گذاشته اند که سلطه پذیر باشند نیز سلطه و غلبه هم کنند؟ یک بار امتحان هم می کند و متوجه می شود که می تواند این کار را کند، و دوباره و سه باره و ....
إِذَا تُتْلَىٰ عَلَیْهِ آیَاتُنَا قَالَ أَسَاطِیرُ الْأَوَّلِینَ ﴿القلم: ١٥﴾
إِذَا تُتْلَىٰ عَلَیْهِ آیَاتُنَا قَالَ أَسَاطِیرُ الْأَوَّلِینَ ﴿المطففین: ١٣﴾
این یک وقت هست که مسئله راجع به یک اسطوره ای است، و یک وقت هم هست که مجموعه ای از اسطوره و حقیقت است که در هم آمیخته هم شده اند و حالا آیا اصلا بتوان هم ما بین اسطوره و واقعیت و حق را هم تشخیص داد یا خیر. و لذا پروردگار عالم در سوره ی عصر هم قبل از اینکه بفرماید و تواصوا بالصبر نیز می فرماید و تواصوا بالحق. یعنی مسئله این نیست که همینطوری الکی هم صبر کنیم و ببینیم حالا چه می شود؟ و بلکه می فرماید آنهایی که ایمان آورده اند و کارهای نیک هم انجام می دهند به حق و درستی و راستی و صبر و پایداری در دین یکدیگر را سفارش می کنند.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ
وَالْعَصْرِ ﴿١﴾ إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿٢﴾ إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿٣﴾
و الا که دشمن اگر غیر از این هم باشد که ما را مربای آلو هم فرض نمی کند و بلکه همه ی انحطاطات اخلاقی خود را هم بر سر هر که بتواند خالی می کند!
بنده ی حقیر در این مورد یک چیزی راجع به کوکاکولا و پپسی کولا هم عرض کنم که لازم نیست که شما فرانشیز و کمیسیون به این کمپانیها هم بدهید چرا که دارید از اسم آنها نیز استفاده می فرمایید؛ مسئله اینجا است که همین که از این اسمها دارید استفاده می کنید و برای آنها تبلیغ می کنید، خودش بهترین کمیسیون و فرانشیز برایشان هم نیست؟ الا یحتمل اینکه مثلاً برند و مارک بهتری هم داشته باشید مثل زم زم که جاذبه ی بیشتری هم داشته باشند. ولی یک وقت هم هست که این مارکها و برندها هم آنقدر در دنیا تبلیغ کرده اند و همه آنها را می شناسند کانه توانسته اند همه را هیپنوتیزم هم کنند که الا و لابد که باید همین برندها را هم خرید و لا غیر!!! نوشابه یعنی همینها! شنونده باید عاقل باشد.
یا مثل این است که بالاخره، یحتمل اول صبح که از خواب بلند می شوی و آیا ph اسید معده ات هم خیلی بالا زده است، یک چیزی مثل نانی و حتی پنیری هم بخور که این اسیدیته را بلکه هم پایین بیاورد. ولی حالا اگر هوا هم سرد شده است و چریان خونت درست نمی چرخد چرا که مثلاً یحتمل دیشبش هم درست نخوابیده ای و آیا واقعاً هم اسید معده ات پائین هم هست و بلکه قندت هم پائین افتاده است؟ اینجا است که می فرمایند یحتمل چایی شیرین کمکت هم می کند دیگر. یعنی بالاخره پدر جان، یک قدری هم خودت باید طب سنتی و بلکه طب مدرن نیز کمی تا قدری یاد بگیری همانطوری که من لا یحضره الفقیه هم احتیاج داری دیگر. و لذا خودت را عادت هم نده که شیشه نوشابه را یک ضرب هم بروی بالا و بلکه خرماها را هم همه و همه را مشت مشت بریزی توی دهانت و ....! دعا بخوان و خرما هم میل بفرما، ولی هر چیزی هم بالاخره حدی دارد. الی ما شاء الله هم می توانی، خیرات و مورات نیز بکن! یک سنت نیکویی شده است که مردم برای مسجد حتی المقدور نان هم می خرند و خیرات می کنند. یک سفارش ساده ای هم هست از طرف امام محترم جماعت مسجد که خیلی هم حسنه است و خوب و قشنگ و پاکیزه؛ حالا می توانی، شیرینی هم بخر و ....
البته بنده ی حقیر سوای اینها، متن آن حدیث و بحث بعد از آن را که مربوط به خواب دیدن پیغمبر اکرم صل الله علیه و آله و سلم و ائمه ی اطهار علیهم السلام هم هست را در بحار النانوار می خواندم که خیلی حدیث زیبا و آموزنده ای هم هست. قسمت پایانی اش چنین است:
ولقد سأل السید مهنا بن سنان العلامة الحلی - قدس الله روحه -: ما یقول سیدنا فیمن رأى فی منامه رسول الله صلى الله علیه وآله أو بعض الأئمة علیهم السلام وهو یأمره بشئ وینهاه عن شئ؟ هل یجب علیه امتثال ما أمره به أو اجتناب ما نهاه عنه أم لا یجب ذلک؟ مع ما صح عن سیدنا رسول الله صلى الله علیه وآله أنه قال: من رآنی فی منامه فقدر آنی فإن الشیطان لم یتمثل بی. وغیر ذلک من الأحادیث.
وما قولکم لو کان ما أمر به أو نهى عنه على خلاف ما فی أیدی الناس من ظاهر الشریعة؟ هل بین الحالین فرق أم لا؟ أفتنا فی ذلک مبینا، جعل الله کل صعب علیک هینا.
فأجاب - نور الله ضریحه -: أما ما یخالف الظاهر فلا ینبغی المصیر إلیه، وأما ما یوافق الظاهر فالأولى المتابعة من غیر وجوب، لان رؤیته علیه السلام لا یعطی وجوب الاتباع فی المنام (انتهى).
وقال البغوی فی شرح السنة: رؤیة النبی صلى الله علیه وآله فی المنام حق، وکذلک جمیع الأنبیاء والملائکة، وکذلک الشمس والقمر والنجوم المضیئة والسحاب الذی فیه الغیث ومن رأى نزول الملائکة بمکان فهو نصرة لأهله إن کانوا فی کرب وجدب، وکذلک رؤیة الأنبیاء، ومن رأى ملکا یکلمه ببر أو عظة أو بصلة أو یبشره فهو شرف فی الدنیا وشهادة فی العاقبة، ورؤیة الأنبیاء کالملائکة، إلا فی الشهادة، لان الأنبیاء کانوا یخالطون الناس کما قال: " إن الذین عند ربک لا یستکبرون [1] - الآیة - " وقال فی
الشهداء: " والشهداء عند ربهم " [1] ورؤیة النبی صلى الله علیه وآله فی مکان سعة لأهله إن کانوا فی ضیق ونصرة إن کانوا فی ظلم، وکذلک الصحابة والتابعین لهم بإحسان. ورؤیة أهل الدین برکة وخیر على قدر منازلهم فی الدین، ومن رأى النبی کثیرا فی المنام لم یزل خفیف الحال مقلا فی دنیا [2] من غیر حاجة فادحة ولاخذ لان، قال النبی صلى الله علیه وآله: إن الفقر أسرع إلى من یحبنی من السیل إلی منتهاه. ورؤیة الامام إصابة خیر وشرف.
بحار الانوار، علامه مجلسی، ص 238- 239
https://lib.eshia.ir/71860/58/238
لا اله الا الله اللهم صل علی محمد و آل محمد و تقبل شفاعته وارفع درجته اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و الذابین عنه و المسارعین الیه فی قضاء حوائجه و المستشهدین بین یدیه
_________________________________
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ
الْقَارِعَةُ ﴿١﴾ مَا الْقَارِعَةُ ﴿٢﴾ وَمَا أَدْرَاکَ مَا الْقَارِعَةُ ﴿٣﴾ یَوْمَ یَکُونُ النَّاسُ کَالْفَرَاشِ الْمَبْثُوثِ ﴿٤﴾ وَتَکُونُ الْجِبَالُ کَالْعِهْنِ الْمَنفُوشِ ﴿٥﴾ فَأَمَّا مَن ثَقُلَتْ مَوَازِینُهُ ﴿٦﴾ فَهُوَ فِی عِیشَةٍ رَّاضِیَةٍ ﴿٧﴾ وَأَمَّا مَنْ خَفَّتْ مَوَازِینُهُ ﴿٨﴾ فَأُمُّهُ هَاوِیَةٌ ﴿٩﴾ وَمَا أَدْرَاکَ مَا هِیَهْ ﴿١٠﴾ نَارٌ حَامِیَةٌ ﴿١١﴾
namas te narasimhaya
prahladahlada-dayine
hiranyakashipor vakshah-
shila-tanka-nakhalaye
ito nrisimhah parato nrisimho
yato yato yami tato nrisimhah
bahir nrisimho hridaye nrisimho
nrisimham adim sharanam prapadye
tave kara-kamala-vare nakham
adbhuta-shringam
dalita-hiranyakashipu-tanu-bhrigam
keshava-dhrita-narahari-rupa jaya jagadisha hare
I offer my obeisances to Lord Narasimha, who gives joy to Prahlada Maharaja and whose nails are like chisels on the stonelike chest of the demon Hiranyakashipu.
Lord Nrisimha is here and also there. Wherever I go Lord Nrisimha is there. He is in the heart and is outside as well. I surrender to Lord Nrisimha, the origin of all things and the supreme refuge.
O Keshava! O Lord of the universe! O Lord Hari, who have assumed the form of half-man, half-lion! All glories to You! Just as one can easily crush a wasp between one’s fingernails, so in the same way the body of the wasp-like demon, Hiranyakashipu, has been ripped apart by the wonderful pointed nails on Your beautiful lotus hands.
https://krishnasmercy.com/songs/namaste-narasimhaya/