الغدیر

سید حمید بنی هاشمی- ریاضی فیزیکِ حکمت متعالیه نظریه های حمیدی مجیدی فقهی

الغدیر

سید حمید بنی هاشمی- ریاضی فیزیکِ حکمت متعالیه نظریه های حمیدی مجیدی فقهی

الغدیر

ریاضی فیزیک، هندسه، مدل استاندارد فیزیک، ابرتقارن، همراه با طلبگی

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

رهبر انقلاب در نامه‌ای به دانشجویان باوجدان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا:

جوانان عزیز دانشجو در آمریکا! اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه‌ای به دانشجویان آمریکایی حامی مردم فلسطین تاکید کردند: شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید.
در ابتدای این نامه خطاب به جوانان آمریکایی حامی فلسطین آمده است: شما اکنون بخشی از جبهه‌ی مقاومت را تشکیل داده‌اید، و در زیر فشارِ بی‌رحمانه‌ی دولتتان ــ که آشکارا از رژیم غاصب و بی‌رحم صهیونیست دفاع میکند ــ مبارزه‌ای شرافتمندانه را آغاز کرده‌اید.
رهبر انقلاب اسلامی در این نامه با اشاره به علل و عوامل شکل‌گیری جبهه بزرگ مقاومت و دلایل مبارزه آن با رژیم اشغالگر صهیونیستی تاکید کردند: رژیم صهیونیست از روز اوّل، سیاست «مشت آهنین» را در برابر مردم بی‌دفاع فلسطین به کار گرفت و بی‌اعتنا به همه‌ی ارزشهای وجدانی و انسانی و دینی، روزبه‌روز بر بی‌رحمی و ترور و سرکوبگری افزود و  دولت آمریکا و شرکایش، حتّی از یک اخم در برابر این تروریسم دولتی و ظلم مستمر، دریغ کردند. 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر اینکه «جبهه‌ی مقاومت» از دل این فضای تاریک و یأس‌آلود سر برآورد و تشکیل دولت «جمهوری اسلامی» در ایران، آن را گسترش و توانایی داد، افزودند: آیا ملّتی که در سرزمین متعلّق به خود در برابر جنایتهای اشغالگران صهیونیست از خود دفاع میکند، تروریست است؟ و آیا کمک انسانی به این ملّت و تقویت بازوان او کمک به تروریسم به شمار میرود؟  
رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان آمریکایی حامی فلسطین خاطرنشان کردند: من میخواهم به شما اطمینان دهم که امروز وضعیّت در حال تغییر است. سرنوشت دیگری در انتظار منطقه‌ی حسّاس غرب آسیا است. بسیاری از وجدانها در مقیاس جهانی بیدار شده و حقیقت در حال آشکار شدن است. جبهه‌ی مقاومت هم نیرومند شده و نیرومندتر خواهد شد و تاریخ هم در حال ورق خوردن است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تظاهرات حمایت از مردم فلسطین در کشورهای دیگر و همچنین همراهی و پشتیبانی استادان دانشگاه از دانشجویان و در مقابل، شدت عمل پلیسی، گفتند: من با شما جوانان احساس همدردی میکنم و ایستادگی شما را ارج مینهم.
رهبر انقلاب اسلامی با توصیه به آشنایی با قرآن، نامه به دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین را این‌گونه پایان دادند: درس قرآن به ما مسلمانان و به همه‌ی مردم جهان، ایستادگی در راه حق است و درس قرآن درباره‌ی ارتباطات بشری این است: نه ستم کنید و نه زیر بار ستم بروید. جبهه‌ی مقاومت با فراگیری و عمل به این دستورها و صدها نظائر آن به پیش میرود و به پیروزی خواهد رسید؛ باذن الله.

متن نامه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

این نامه را به جوانانی مینویسم که وجدان بیدارشان آنها را به دفاع از کودکان و زنان مظلوم غزّه برانگیخته است.

جوانان عزیز دانشجو در ایالات متّحده‌ی آمریکا! این، پیام همدلی و همبستگی ما با شما است. شما اکنون در طرف درست تاریخ ــ که در حال ورق خوردن است ــ ایستاده‌اید.

شما اکنون بخشی از جبهه‌ی مقاومت را تشکیل داده‌اید، و در زیر فشارِ بی‌رحمانه‌ی دولتتان ــ که آشکارا از رژیم غاصب و بی‌رحم صهیونیست دفاع میکند ــ مبارزه‌ای شرافتمندانه را آغاز کرده‌اید.

جبهه‌ی بزرگ مقاومت در نقطه‌ای دور، با همین ادراک و احساسات امروز شما، سالها است مبارزه میکند. هدف این مبارزه، توقّفِ ظلمِ آشکاری است که یک شبکه‌ی تروریست و بی‌رحم به نام «صهیونیست‌ها»، از سالها پیش بر ملّت فلسطین وارد ساخته و پس از تصرّف کشورشان، آنها را زیر سخت‌ترین فشارها و شکنجه‌ها گذاشته است. نسل‌کشیِ امروز رژیم آپارتاید صهیونیست، ادامه‌ی رفتار بشدّت ظالمانه در ده‌ها سال گذشته است.

فلسطین یک سرزمین مستقل است با ملّتی متشکّل از مسلمان و مسیحی و یهودی، و با سابقه‌ی تاریخی طولانی. سرمایه‌داران شبکه‌ی صهیونیستی پس از جنگ جهانی، با کمک دولت انگلیس، چند هزار تروریست را بتدریج وارد این سرزمین کردند؛ به شهرها و روستاهای آن هجوم بردند؛ ده‌ها هزار نفر را کشتند یا به کشورهای همسایه راندند؛ خانه‌ها و بازارها و مزرعه‌ها را از دست آنان بیرون کشیدند، و در سرزمین غصب‌شده‌ی فلسطین، دولتی به نام اسرائیل تشکیل دادند.

بزرگترین حامی این رژیم غاصب، پس از نخستین کمکهای انگلیسی، دولت ایالات متّحده‌ی آمریکا است که پشتیبانی‌های سیاسی و اقتصادی و تسلیحاتی از آن رژیم را یکسره ادامه داده و حتّی با بی‌احتیاطی غیر قابل بخشش، راه برای تولید سلاح هسته‌ای را به روی او گشوده و به او در این راه کمک کرده است.

رژیم صهیونیست از روز اوّل، سیاست «مشت آهنین» را در برابر مردم بی‌دفاع فلسطین به کار گرفت و بی‌اعتنا به همه‌ی ارزشهای وجدانی و انسانی و دینی، روزبه‌روز بر بی‌رحمی و ترور و سرکوبگری افزود.

دولت آمریکا و شرکایش، حتّی از یک اخم در برابر این تروریسم دولتی و ظلم مستمر، دریغ کردند. امروز هم برخی اظهارات دولت ایالات متّحده در قبال جنایت هولناک غزّه بیش از آنچه واقعی باشد، ریاکارانه است.

«جبهه‌ی مقاومت» از دل این فضای تاریک و یأس‌آلود سر برآورد و تشکیل دولت «جمهوری اسلامی» در ایران، آن را گسترش و توانایی داد.

سردمداران صهیونیسم بین‌المللی که بیشترین بنگاه‌های رسانه‌ای در آمریکا و اروپا متعلّق به آنها یا زیر نفوذ پول و رشوه‌ی آنها است، این مقاومتِ انسانی و شجاعانه را تروریسم معرّفی کردند! آیا ملّتی که در سرزمین متعلّق به خود در برابر جنایتهای اشغالگران صهیونیست از خود دفاع میکند، تروریست است؟ و آیا کمک انسانی به این ملّت و تقویت بازوان او کمک به تروریسم به شمار میرود؟

سردمداران سلطه‌ی قهرآمیز جهانی، حتّی به مفاهیم بشری هم رحم نمیکنند. رژیم تروریست و بی‌رحم اسرائیل را دفاع‌کننده از خود وانمود میکنند، و مقاومت فلسطین را که از آزادی و امنیّت و حقّ تعیین سرنوشت خود دفاع میکند، «تروریست» مینامند!

من میخواهم به شما اطمینان دهم که امروز وضعیّت در حال تغییر است. سرنوشت دیگری در انتظار منطقه‌ی حسّاس غرب آسیا است. بسیاری از وجدانها در مقیاس جهانی بیدار شده و حقیقت در حال آشکار شدن است. جبهه‌ی مقاومت هم نیرومند شده و نیرومندتر خواهد شد. تاریخ هم در حال ورق خوردن است.

بجز شما دانشجویانِ ده‌ها دانشگاه در ایالات متّحده، در کشورهای دیگر هم دانشگاه‌ها و مردم به پا خاسته‌اند. همراهی و پشتیبانی استادان دانشگاه از شما دانشجویان حادثه‌ی مهم و اثرگذاری است. این میتواند در قبال شدّت عمل پلیسیِ دولت و فشارهایی که بر شما وارد میکنند، تا اندازه‌ای آرامش‌بخش باشد. من نیز با شما جوانان احساس همدردی میکنم و ایستادگی شما را ارج مینهم.

درس قرآن به ما مسلمانان و به همه‌ی مردم جهان، ایستادگی در راه حق است: فَاستَقِم کَما اُمِرت؛(۱) و درس قرآن درباره‌ی ارتباطات بشری این است: نه ستم کنید و نه زیر بار ستم بروید: لا تَظلِمونَ وَ لا تُظلَمون.(۲) جبهه‌ی مقاومت با فراگیری و عمل به این دستورها و صدها نظائر آن به پیش میرود و به پیروزی خواهد رسید؛ باذن الله.

توصیه میکنم با قرآن آشنا شوید.

سیّدعلی خامنه‌ای
۱۴۰۳/۳/۵   
 

 
۱) سوره‌ی هود، بخشی از آیه‌ی ۱۱۲؛ «پس همان‌گونه که دستور یافته‌ای ایستادگی کن ...»
۲) سوره‌ی بقره، بخشی از آیه‌ی ۲۷۹

  • ۰۳/۰۳/۱۲
  • سید حمید بنی هاشمی

نظرات (۲)

 

قُلْ أَرَأَیْتَکُمْ إِنْ أَتَاکُمْ عَذَابُ اللَّهِ أَوْ أَتَتْکُمُ السَّاعَةُ أَغَیْرَ اللَّهِ تَدْعُونَ إِن کُنتُمْ صَادِقِینَ ‎﴿٤٠﴾‏ بَلْ إِیَّاهُ تَدْعُونَ فَیَکْشِفُ مَا تَدْعُونَ إِلَیْهِ إِن شَاءَ وَتَنسَوْنَ مَا تُشْرِکُونَ ‎﴿الانعام: ٤١﴾

 

۱۳۹۷/۰۹/۲۷

صبح امروز در ابتدای جلسه‌ی درس خارج فقه مطرح شد؛بیانات رهبر انقلاب درباره تبعات اخروی ریاست

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز (سه‌شنبه ۱۳۹۷/۹/۲۷) در ابتدای درس خارج فقه با بیان حدیثی از پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (صلی‌الله‌علیه‌وآله) درباره‌ی «اثرات و تبعات اخروی ریاست»، به شرح این حدیث و لزوم پرهیز انسان از تلاش برای دستیابی به «ریاست» مگر در مواقع تکلیف پرداختند و در ادامه، خاطره‌ای از علت پذیرفتن نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۶۴ بیان کردند.
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR متن و فیلم این بیانات رهبر انقلاب را به شرح زیر منتشر می‌کند.

 فیلم | بیانات رهبر انقلاب در ابتدای جلسه‌ی درس خارج فقه


بسم الله الرّحمن الرّحیم
الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین.
عن النّبیّ صلَّى ‌اللَّه علیه و آله قال: لا یُؤَمَّرُ رَجُلٌ عَلىٰ عَشَرَةٍ فَما فَوقَهُم‌ اِلّا جِی‌ءَ بِهِ یَومَ القیامَةِ مَغلولَةً یَدُهُ اِلىٰ عُنُقِه فَاِن کانَ مُحسِناً فُکَّ عَنهُ وَ اِن کانَ مُسیئاً زیدَ غِلّاً اِلىٰ غِلِّهِ. (۱)

لا یُؤَمَّرُ رَجُلٌ عَلى عَشَرَةٍ فَما فَوقَهُم‌ اِلّا جِی‌ءَ بِهِ یَومَ القیامَةِ مَغلولَةً یَدُهُ اِلىٰ عُنُقِه
این حدیث درباره‌ی بنده و امثال بنده است؛
[رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله]  فرمود که هیچ کس نیست که بر ده نفر یا بیشتر ریاست و امارت داشته باشد -هر کسی که بر ده نفر، نه حالا بر هشتاد میلیون نفر امارت و ریاست داشته باشد- «اِلّا جی‌ءَ بِهِ یَومَ القیامَةِ مَغلولَةً یَدُهُ اِلىٰ عُنُقِه‌»، [مگر اینکه] این آدمِ رئیس را که این‌قدر در دنیا محترم است و رئیس است و مدیر است، ‌چنین آدمی را در روز قیامت وقتی که می‌آورند، دست او را به گردنش بسته‌اند؛ یعنی دست‌بسته او را وارد محشر میکنند، آن هم به این شکل که دستش به گردنش بسته است. نفْس این مسئولیّت و آمریّت و ریاست، یک تبعاتی دارد که ایجاب میکند این را.

در آن حوزه‌ی مأموریّت که ما آنجا رئیسیم، مدیریم، یک کاره‌ای هستیم، بعضی از کارها انجام میگیرد که ما میتوانستیم مانع آن بشویم و نشدیم؛ حالا یا غفلت کردیم [وارد] نشدیم، یا از روی تنبلی وارد نشدیم؛  این کار خلاف، زیر نظر ما و در پُست نگهبانی ما انجام گرفت -پُست نگهبانی ما است دیگر- یا بعضی از کارها باید انجام میگرفت در حوزه‌ی مأموریّت ما که انجام نگرفت؛ یا به‌خاطر اینکه ما نفهمیدیم، دقّت نکردیم، تعقیب نکردیم، مشورت نکردیم، پرس‌و‌جو نکردیم و ندانستیم، یا نه، دانستیم، تنبلی کردیم، امروز و فردا کردیم، [گفتیم] حالا ان‌شاءاللّه بعداً، فردا، و ضایع شد، فوت شد. اگر ماها عقل داشته باشیم، باید دنبال ریاست ندویم؛ واقعاً این‌جوری است. باید دنبال ریاست نرویم؛ ریاست این تبعات را دارد. بعضی میدوند دنبال ریاست، نمیفهمند که نفْس این آمریّت و ریاست، این خطرات را دارد که روز قیامت وقتی او را بیاورند، مغلولاً(۲) می‌آورند؛ این چیز خیلی مهمّی است. مغلولاً می‌آورند او را در پای محاسبه‌ی الهی.

فَاِن کانَ مُحسِناً فُکَّ عَنه
اگر چنانچه او آدم خوبی بود، درستکار بود، در آنچه انجام گرفته بود تقصیری و گناهی متوجّه او نبود، اینجا رها میکنند او را. بالاخره شارع مقدّس و پروردگار عالم موازینی دارد؛ یک جاهایی ممکن است که انسان مَعفوّ باشد به دلیلی؛ قصورش قصورِ عن‌تقصیرٍ نباشد -گاهی ما قاصریم، جاهلیم امّا جهلمان عن‌تقصیرٍ است، گاهی نه، واقعاً تلاش خودمان را کرده‌ایم، زحمتمان را کشیده‌ایم، آخرش این [نتیجه] درآمده- این [قصور]، اینجا مورد عفو الهی است. پس اگر «محسن» باشد این آمر و این رئیس، فُکَّ عَنه.

وَ اِن کانَ مُسیئاً زیدَ غِلّاً اِلىٰ غِلِّه
امّا اگر نه، انسان نیکوکاری نبوده است در دنیا، خودش هم آدم بدکار و بدعملی بوده است -هرجور بدعملی‌ای که فرض کنید- اینجا آن گرفتاری و آن غل و زنجیری که به او بسته شده است، افزایش پیدا میکند.

اینها را باید ما بفهمیم؛ اینها را باید بفهمیم. دنبال کرسی‌های ریاست [بودن] -چه ریاست اجرائی، چه ریاست تقنینی؛ می‌بینید برای نمایندگی مجلس بعضی خودشان را میکُشند، اگر چنانچه راه پیدا نکنند به هر دلیلی یا مثلاً فرض کنید صلاحیّتش را تأیید نکنند یا رأی نیاورد و غیره، خودش را به آب و آتش و در و دیوار میزند که چرا نشد- عقل نیست، تدبیر نیست. ملاحظه کردید؟ اگر چنانچه این ریاست، مایه‌ی یک چنین دغدغه‌ای است، خب انسان رها کند؛ مگر اینکه واقعاً متوجّه انسان بشود و واجب باشد برای انسان؛ آن[جا] بله [لازم است].

بنده دوره‌ی دوّم ریاست جمهوری، قطعاً عازم(۳) بودم به اینکه نامزد ریاست جمهوری نشوم -حالا دوره‌ی اوّل که تحمیل شد بر ما، هیچ- دوره‌ی دوّم دیگر یقیناً گفتم من قطعاً نامزد نمیشوم؛ امام به من فرمودند بر تو واجب عینی و تعیینی است -هر دو را گفتند- گفتند: هم واجب عینی است، هم واجب تعیینی است؛ خب بنده هم برخلاف میل خودم قبول کردم و رفتم. درست این است که اگر چنانچه تکلیفی وجود ندارد، واجب بر انسان نیست، انسان نرود به سراغش و دنبال نکند آن را. بله، اگر چنانچه ناچار شد، ناگزیر شد، به گردن انسان گذاشته شد، آنجا «خُذها بِقُوَّة»؛(۴) بایستی با قوّت انسان دنبال بکند.


۱) امالی طوسی، مجلس دهم، ص ۲۴۶ 264؛ «پیامبر اکرم (ص) میفرماید: هیچ‌کس نیست که بر ده نفر یا بیشتر، ‌ریاست و امارت داشته باشد مگر اینکه او را روز قیامت در حالی می‌آورند که دستش به گردنش بسته است؛ پس اگر چنانچه آدم درستکاری بود و تقصیری متوجّه او نبود، او را رها میکنند و اگر چنانچه بدکار و گناهکار بود، غل و زنجیرش افزایش پیدا میکند.»
۲) دست‌بسته
۳)کسی که اراده‌ی قطعی به انجام کاری کند.
۴) سوره‌‌ى اعراف، بخشى از آیه‌ى ۱۴۵؛ «... آن را به جد و جهد بگیر ...»

https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=41182

 

281 / 2 - قال یونس بن ظبیان: وحدثنی الصادق: عن أبیه، عن علی بن الحسین، عن أبیه، عن أمیر المؤمنین (علیه السلام)، قال: لما أراد الله تبارک وتعالى قبض روح إبراهیم (علیه السلام)، أهبط إلیه ملک الموت، فقال: السلام علیک یا أبراهیم. قال: وعلیک السلام یا ملک الموت: أداع أم ناع؟ قال: بل داع یا إبراهیم. فأجب. قال إبراهیم (علیه السلام): فهل رأیت خلیلا یمیت خلیله؟ قال: فرجع ملک الموت حتى وقف بین یدی الله جل جلاله، فقال: إلهی قد سمعت ما قال خلیلک إبراهیم. فقال الله جل جلاله: یا ملک الموت، اذهب إلیه وقل له: هل رأیت حبیبا یکره لقاء حبیبه؟ إن الحبیب یحب لقاء حبیبه [2

امالی شیخ صدوق، ص 264

http://lib.eshia.ir/15033/1/264

 

٥ ـ حدثنا محمد بن القاسم الجرجانی المفسر رحمه‌الله قال : حدثنا أبو یعقوب یوسف بن محمد بن زیاد ، وأبو الحسن علی بن محمد بن سیار وکانا من الشیعة الإمامیة عن أبویهما [٢] عن الحسن بن علی بن محمد علیهم‌السلام فی قول الله عزوجل : ( بسم الله الرحمن الرحیم )؟ فقال : الله هو الذی یتأله إلیه عند الحوائج والشدائد کل مخلوق عند انقطاع الرجاء من کل من هو دونه ، وتقطع الأسباب من جمیع ما سواه ، یقول : بسم الله أی أستعین على أموری کلها بالله الذی لا تحق العبادة إلا له ، المغیث إذا استغیث ، والمجیب إذ دعی ، وهو ما قال رجل للصادق علیه‌السلام : یا ابن رسول الله دلنی على الله ما هو؟ فقد أکثر علی المجادلون وحیرونی ، فقال له : یا عبد الله هل رکبت سفینة قط؟ قال : نعم قال : فهل کسر بک حیث لا سفینة تنجیک ولا سباحة تغنیک؟ قال : نعم قال : فهل تعلق قلبک هنالک أن شیئا من الأشیاء قادر على أن یخلصک من ورطتک؟ فقال نعم ، قال الصادق علیه‌السلام : فذلک الشیء هو الله القادر على الانجاء حیث لا منجی ، وعلى الإغاثة حیث لا مغیث ، ثم قال الصادق علیه‌السلام : ولربما ترک بعض شیعنا فی افتتاح أمره بسم الله الرحمن الرحیم فیمتحنه الله بمکروه لینبهه على شکر الله تبارک وتعالى والثناء علیه ویمحق عنه وصمة تقصیره عند ترکه قول بسم الله الرحمن الرحیم.

قال : وقام رجل إلى علی بن الحسین علیهما‌السلام ، فقال : أخبرنی عن معنى بسم الله الرحمن الرحیم ، فقال علی بن الحسین علیهما‌السلام : حدثنی أبی ، عن أخیه الحسن ، عن أبیه أمیر المؤمنین علیهم‌السلام أن رجلا قام إلیه : فقال : یا أمیر المؤمنین أخبرنی عن بسم الله الرحمن الرحیم ما معناه؟ فقال : إن قولک : ( الله ) أعظم اسم من أسماء الله عزوجل وهو الاسم الذی [١] لا ینبغی أن یسمى به غیر الله ولم یتسم به مخلوق ، فقال الرجل فما تفسیر قوله : ( الله )؟ قال الذی یتأله إلیه عند الحوائج والشدائد کل مخلوق عند انقطاع الرجاء من جمیع من هو دونه ، وتقطع الأسباب من کل من سواه وذلک أن کل مترئس فی هذه الدنیا ومتعظم فیها وإن عظم غناؤه وطیغانه وکثرت حوائج من دونه إلیه فإنهم سیحتاجون حوائج لا یقدر علیها هذا المتعاظم ، وکذلک هذا المتعاظم یحتاج حوائج لا یقدر علیها ، فینقطع إلى الله عند ضرورته وفاقته حتى إذا کفى همه عاد إلى شرکه ، أما تسمع الله عزوجل یقول : ( قل أرأیتکم إن أتاکم عذاب الله أو أتتکم الساعة أغیر الله تدعون إن کنتم صادقین * بل إیاه تدعون فیکشف ما تدعون إلیه إن شاء وتنسون ما تشرکون ) [١] فقال الله عزوجل لعباده : أیها الفقراء إلى رحمتی إنی قد ألزمتکم الحاجة إلی فی کل حال ، وذلة العبودیة فی کل وقت ، فإلی فافزعوا فی کل أمر تأخذون فیه وترجون تمامه وبلوغ غایته فإنی إن أردت أن أعطیکم لم یقدر غیری على منعکم وإن أردت أن أمنعکم لم یقدر غیری على إعطائکم ، فأنا أحق من سئل ، وأولى من تضرع إلیه ، فقولوا عند افتتاح کل أمر صغیر أو عظیم : بسم الله الرحمن الرحیم أی أستعین على هذا الأمر بالله الذی لا یحق العبادة لغیره ، المغیث إذا استغیث ، المجیب إذا دعی ، الرحمن الذی یرحم ببسط الرزق علینا ، الرحیم بنا فی أدیاننا ودنیانا وآخرتنا ، خفف علینا الدین وجعله سهلا خفیفا ، وهو یرحمنا بتمیزنا من أعدائه [٢] ثم قال : قال رسول الله صلى‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم : من حزنه أمر تعاطاه فقال : ( بسم الله الرحمن الرحیم ) وهو مخلص لله [٣] یقبل بقلبه إلیه لم ینفک من إحدى اثنتین : إما بلوغ حاجته فی الدنیا وإما یعد له عند ربه ویدخر لدیه ، وما عند الله خیر وأبقى للمؤمنین.

التوحید، شیخ صدوق، جلد 1، ص 230- 232

http://lib.eshia.ir/15046/1/232

 

وقتی همه ی کفر می آید به مقابله و جنگ با همه ی اسلام و حتی همچون در روز عاشورا در کربلا خود امام حسین و اهل بیت و همرزمان آن حضرت صلوات الله و سلامه علیهم را نشانه می روند، یحتمل بعضی هم حتی همین امروزه نیز یک گوشه ای در صف نانوایی بربری ایستاده باشند و حتی امام را آنچنان هم زیر سوال ببرند که حالا دو تا خانواده هم در جزیرة العرب با هم رفتند توی جنگ و از میان دیگران هم سر یکی را بریدند؛ به ما چه؟! البته این را کسی بغیر از پدر بزرگ در صف هم داشت در گوشم می گفت! بنده ی حقیر داشتم به تی شرت کودکی که عکس خفاش هم روی آن انداخته شده بود ایراد می گرفتم که چرا عکس خفاش روی پیرهن بچه است؟ و پدربزرگ کودک فرمودند: بتمن است، مرد خفاشی، و همینطور هم فرموند که در جنگ نرم ما بازنده ایم! که البته بنده در جواب گفتم که نباید هم اینطور حساب کنیم و مثلاً خود را بازنده هم به حساب آوریم! بعد هم سخن به اینجا رسید که جناب نانوا یا دیگران هم چرا می فرمایند اسم فرزندم را اسامی اسلامی فرض بفرمایید مثل محمد و علی و حسن و حسین و فاطمه و زینب و امثالهم نمی گذارند؟ یحتمل بعضی حتی دوست دارند شاهان یا کریشنا یا آماتیس و کورش و داریوش و حتی داوود و ماندانا و رکسانا و پروانه و ... هم بگذارند دیگر! جناب پدر بزرگ اتفاقاً فرموند که چی فکر کرده ای، اسم این فرزند محمد حسین هم هست! و در این حین هم پدربزرگ فرمودند که در میدان گازی پارس جنوبی هم خوب سر ما کلاه رفته است چرا که ما اقل کم 10 سال عقبتر از قطر هم در بهره برداری از این میدان گازی هستیم! و غلط هم نکنم ایشان دارد بر حسب مستنداتی که از طرف خود مسئولین هم ارائه می شود راست هم می فرمایند. و از جمله هم فشار گاز در این میان نیز گویا مسئله ی مهمی است که در طرف ایرانی بیش از حد هم افت نکند و ...!

ولی در عین حال هم شاگرد و دانشجو و طلبه یحتمل با این مسئله هم روبرو شود که نشریه ی دانشجویی دانشگاه امام صادق وقتی دارد از لغت مترئس هم می فرمایند، مسئله چیست؛ مسئله این است که یحتمل بعضی روشنفکران و فلاسفه نمایان هم بفرمایند که اصلا ما از این نظام جمهوری اسلامی خارج هم شده ایم و بلکه بخواهند روشنگری هم کنند که چرا به ریاست جمهوری ای هم رای نمی دهند چرا که آن 18 میلیونی هم که رای داده بودند بخاطر منفعت طلبی شان بوده است، و حتی در مصاحبه هایشان بر این هم برآیند که از زن- زندگی- آزادی دفاع کنند و حجاب را هم بفرمایند که چیزی نیست که برایش کشته داده شود! ولی خود همینها هم خودشان کسانی را به فجیعترین وجوهی نمی کشند و نکشتند؟ روح الله عجمیان، آرمان علیوردی و .... حتی در آمریکا و اروپا و ... هم پلیس دانشجویان و حتی اساتید دانشگاه معترض به نسل کشی مردم غزه و فلسطین را دستگیر و زندانی نکردند؟ خوب، اگر 70 میلیون نفر هم بعضی بنظرشان می رسد که بهتر از شهید رئیسی و شیخ الرئیس سادات عزیز می توانستند رئیس جمهور شوند، حالا که خودشان می توانند رئیس جمهور هم شوند یا خیر؟! پس حالا چرا آقایان روشنفکران و فلاسفه و بقول معروف رجل سیاسی داوطلب ریاست جمهوری نمی شوند و کنار هم نشسته اند و بقول مرحوم سیمین دانشور هم بدتر از این حقیر هم دچار نفرین زمین شده اند در جزیره سرگردانی همچون ساربان سرگردان با دست بسته دور گردن؟ مسئله این است که یک نفاوتی داریم بین اینکه چیزی را که ساحران و موبدان دیگر اوهام و احلام می پندارند را کسی درست هم بتواند تعبیر کند و اوهام و تخیلات را هم بتواند از حق و حقیقت جدا کند و حتی عزیز مصر و بلکه حضرت رسول اکرم محمد مصطفی و حتی امام زمان عجل الله فرجه الشریف هم شود، و بین اینکه حتی این اوهام و احلام و تخیلات را هم حتی آشفته ترش هم کند و .... یک امر حکومتی سیاسی مبارزاتی با ستمگران، اخلاقی و سبک زندگی، و قدسی و عرشی هم اینجا هست که مخصوص امام زمان عجل الله فرجه الشریف هم هست که شاگرد و دانشجو و طلبه هم باید الی ما شاء الله هم سعی داشته باشند از حالات خلاء بسمت الفهای بینهایت آیات اللهی مراتب و درجات متعالیه حتی در ایالات متحده چند جهانی استکان نلبکیهای توپولوژیک ... ربع و نیم و تمام و ... چرخشی قلوب زمینی و آسمانی  در سعی و تلاشهایش بسمت اجتهاد و حضرات آیات عظام و حضرت ولی فقیه مد ظلهم العالی و امام زمان عجل الله فرجه الشریف هم تا پای جان هم همانطوری که امام خمینی قدس سره الشریف هم می فرمایند، تا پای جان تا ظهور حضرت ولی عصر عجل الله فرجه الشریف همه و همه بایستیم.

قَالُوا أَضْغَاثُ أَحْلَامٍ وَمَا نَحْنُ بِتَأْوِیلِ الْأَحْلَامِ بِعَالِمِینَ ‎﴿یوسف: ٤٤﴾‏

بَلْ قَالُوا أَضْغَاثُ أَحْلَامٍ بَلِ افْتَرَاهُ بَلْ هُوَ شَاعِرٌ فَلْیَأْتِنَا بِآیَةٍ کَمَا أُرْسِلَ الْأَوَّلُونَ ‎﴿الأنبیاء: ٥﴾‏

أَمْ تَأْمُرُهُمْ أَحْلَامُهُم بِهَـٰذَا أَمْ هُمْ قَوْمٌ طَاغُونَ ‎﴿الطور: ٣٢﴾‏

  

البته بنده ی حقیر هم به تبعیت از فرموده ی حضرت ولی فقیه مد ظله العالی که در مورد ولایت عهدی امام رضا در کنفرانس بزرگداشت آن حضرت فرموده اند، نظرم این است که هر کسی هر چقدر هم می تواند در جهت امامت و حکومت و دولت امام رضا و ابن رضاها و امور آنها هم تلاش کند، هنوز کاری هم به ان صورت در سطوح جهانی نکرده ایم و خیلی کار داریم تا بتوانیم به آن حد برسیم و درست هم وارد جهاد تبیین شویم و حقایق را آنچنان که هستند نیز بیان و تبیین کنیم.

نکته ای که در توحید ناب محمدی علوی اینجا داریم این است که وقتی از ریاضی فیزیک حکمت متعالیه نظریه های حمیدی مجیدی فقهی سعی کنیم بسمت حکمت الهی هر چه بیشتر نزدیک شویم همانطوری که دیگران هم سعی و تلاش می کنند، یحتمل بنظر بعضی برسد که بعضی دیگر دارد سعی می کنند نسبت به ما فوق خود چاپلوسی کرده و نسبت به زیردستانشان هم زورگویی کنند؛ و این در صورتی است که ما نتوانیم به آن نقطه ی مطلق ولایت و امامت برسیم و اقل کم در آن جهت هم تلاشها کنیم که همه و همه نیز به آن حضرت احساس نزدیکی قلبی هم کنند. و لذا بعضی هم بنظر می رسد به بعضی دیگر دارند زور می گویند و نسبت به بعضی دیگر مافوق خود هم چاپلوسی می کنند تا بلکه آیا چقدر هم طی درجات و مراتب هم کنند و هر چه بیشتر هم نردبان ریاستها را بیشتر طی بفرمایند و .... و لذا یحتمل توحید را هم آیا نسبتاً و نه تمام و کمال و مطلقاً هم چقدر دریابد، ولی دوباره هم یحتمل بشرک می افتد و نمی تواند ولایت امامش را هم دریابد. نکته اینجا است که دیگر ادیان توحیدی هم ساکت ننشسته اند ببینند آیا ما می توانیم از همه و همه جلو بزنیم و از آنها هم حتی پیشی بگیریم و بلکه فقط در میدانهای گازی و نفتی هم نیست که سعی می شود از دیگری الی ما شاء الله هم سبقت گرفت؛ حالا خیلی هم اینجا وارد حوزه های هسته ای نیز نمی شویم. البته اگر بقول امام رضا علیه السلام مردم کلمه ی طیبه ی امام رضا را می فهمیدند، یقیناً شیعه ی او هم می شدند:

«رَحِمَ اللّهُ عَبْدا اَحْیا أمْرَنا،» فَقُلْتُ لَهُ: «فَکَیْفَ یُحْیِی أمْرَکُمْ؟» قالَ: «یَتَعَلَّمُ عُلُومَنا و یُعَلِّمُها النّاسَ، فَإِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا»

«خداوند، رحمت کند آن بنده ای را که امر ما را زنده کند!». گفتم: چگونه امر شما را زنده کند؟ فرمود: «علوم ما را فراگیرد و به مردم بیاموزد، که اگر مردمْ زیبایی های گفتار ما را می دانستند، از ما پیروی می کردند».

https://hawzah.net/fa/Hadith/View/51676

 

گفت‌وگو با تولیت آستان قدس رضوی

رسانه KHAMENEI.IR به مناسبت بیست و سوم ذی‌القعده، روز زیارتی حضرت امام رضا علیه‌السلام گفت‌وگویی با حجّت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی و رئیس کنگره جهانی حضرت رضا (علیه‌السلام) پیرامون تبیین سیره رضوی داشته است.

https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=56596

 

اتفاقاً در رسانه ی ایتا هم سایت خامنه ای دات آی آر از خود حضرت ولی فقیه مد ظله العالی کلیپهایی از این کنگره جهانی حضرت رضا علیه السلام پیرامون تبیین سیره رضوی هست که بنده اینها را درست نتوانستم آدرسش را جای دیگری پیدا کنم! لا اله الا الله اللهم صل علی محمد و آل محمد و تقبل شفاعته وارفع درجته اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و الذابین عنه و المسارعین الیه فی قضاء حوائجه و الممتثلین لاوامره و الذابین عنه و السابقین الی ارادته و المحامین عنه و المستشهدین بین یدیه

فَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ وَمَن تَابَ مَعَکَ وَلَا تَطْغَوْا ۚ إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ ‎﴿هود: ١١٢﴾‏

فَإِن لَّمْ تَفْعَلُوا فَأْذَنُوا بِحَرْبٍ مِّنَ اللَّهِ وَرَسُولِهِ ۖ وَإِن تُبْتُمْ فَلَکُمْ رُءُوسُ أَمْوَالِکُمْ لَا تَظْلِمُونَ وَلَا تُظْلَمُونَ ‎﴿بقرة: ٢٧٩﴾‏

 

یک وقت هست که بنده ی حقیر می خواهم رئیس جمهور شوم، و دوگانی مثل کارآمدی و اخلاص را هم در نظر می گیرم. و اما یک وقت هم هست که نظر هم داده می شود که بابا آخر تو هم می توانی رئیس جمهور شوی؟ حتی 70 میلیون نفر هم هستند که بهتر از تو می توانند رئیس جمهور شوند. یا یک وقت هم هست که یحتمل بعضی اشکال کنند که روشنفکران غربگرا نباید هم از روی دست غربیها رج بزنند و هر چه آنها فرمودند هم همانها را دوباره نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد تحویل مردم بدهند. ولی یک وقت هم هست که خود حضرت ولی فقیه مد ظله العالی نیز به جوانان دانشجوی آمریکایی نامه می نویسند و حتی آنها را حمایت هم می فرمایند.

حتی یک وقت هست که بنده ی حقیر یحتمل ناراحت هم شوم که چرا در مورد حجاب و بلکه چادر مشکی هم اینقدرها ایراد می گیرم. و این در صورتی است که قرآن کریم خود به نصیحت پسر لقمان و از زبان خود جناب لقمان هم برمی خیزد. نصیحت که خیلی می تواند کارآمدی داشته باشد خصوصاً برای اینکه کارها به جاهای باریکتر هم کشیده نشوند.

ولی یک وقت هم هست که بنده ی حقیر فرض بفرمایید که می خواهم رئیس جمهور شوم یا حتی مثلاً بخواهم ایمیلی هم به ملونی مچت وود بنویسم. خوب اینجا آیا جایز هم نیست که دیوار دامنه ای را که مسئله را احاطه هم می کند را در نظر بگیرم، و بدتر از آن هم در تخیلات خود نیز شروع کنم به پرورش اوهام و تفکراتی که حالا اگر خواستم ایمیلی هم بنویسم؛ یحتمل خیلی بهتر هم باشد که اول سعی کنم رئیس جمهور هم شوم، و بعد در مصاحبه ام با مثلاً خانم فضه سادات حسینی هم از او درخواست کنم آیا چقدر هم لازم است که برای این ایمیل خود بلکه حتی خود خانم حسینی هم به پروفسور وود نیز ایمیل بفرستند و مسئله را برای ریاست جمهوری هر چه بیشتر هم پی گیری بفرمایند و .... و آنگاه فرض بفرمایید این مقاله ی راجع به دیوار دامنه ای یا گذار از دیوار را هم پیش بکشیم:

https://arxiv.org/abs/2405.20120

https://arxiv.org/abs/2309.12103

و اصلا مسئله را تبدیلش هم کنم به یک مسئله ی هسته ای و مدل استاندارد ذرات فیزیک و کیو سی دی شبکه ای و حتی بیوفیزیک و ژنتیک. و انتظار هم داشته باشم که همه و همه نیز تشریف بیاورند استقاثه و درخواست که الا و لله که یا تو باید بشوی رئیس جمهور یا اینکه غیر از تو هم هیچ کس دیگری را ما نمی خواهیم؟ خوب، آیا بعضی اشکال هم نخواهند کرد که اگر می خواهی به پروفسور وود هم حرفی علمی و ریاضی یا حتی فیزیکی هم بزنی، دیگر مسئله این همه پیچ و تاب هم ندارد دیگر. دوگانگی و دو قطبی هایی هم در کار نیستند که حالا آیا تک قطبیهای مغناطیسی و از آن طرف هم اکترونهای درگیر مسئله نیز آیا چطور با معادلات یانگ میلز وارد می شوند و حتی ابرتقارنهای الکتریسیته مغناطیسی هم اینجا یحتمل باید محاسبه شده، و حتی انواع کوهمولوژیهای مسئله تک قطبیهای مغناطیسی را هم باید بررسی کرد. و فقط آنگاه هم هست که مسئله حل است. حالا نمی خواهید؟ یحتمل بهتر هم باشد کارهای علی اکبر دائمی و اکرم علیشاهیها را هم نگاهی بیاندازید و آنگاه بالاخره یحتمل به یک راه حل نهایی عقلایی هم برسید و .... 

البته یحتمل هنوز بعضی اشکال هم کنند که گسستگیهای فضا- زمینه ها در خمینه ها دقیقاً هم لازم نیست که فقط در مورد زمان هم اتفاق بیافتند و آیا اگر تکینگیهایی هم در فضا ایجاد شوند هم آنگاه خمینه ی مربوطه ی در فضا- زمان و بلکه در بعدهای بالاتر هم از چه قرار می شوند؟ و حالا ما اینجا این را هم نمی خواهیم خیلی وارد بحثش شویم. و فقط می خواستیم اشاره ای کنیم و خواننده ی کنجکاو محترم را به منابع لازم در آرشیو کرنل و بلکه ماث سای نت و ... ارجاع دهیم. لا اله الا الله اللهم صل علی محمد و آل محمد و تقبل شفاعته وارفع درجته اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و الذابین عنه و المستشهدین بین یدیه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی