۸. اعْلَمُوا أَنَّمَا الْحَیَاةُ الدُّنْیَا لَعِبٌ وَلَهْوٌ وَزِینَةٌ وَتَفَاخُرٌ بَیْنَکُمْ وَتَکَاثُرٌ فِی الْأَمْوَالِ وَالْأَوْلَادِ کَمَثَلِ غَیْثٍ أَعْجَبَ الْکُفَّارَ نَبَاتُهُ ثُمَّ یَهِیجُ فَتَرَاهُ مُصْفَرًّا ثُمَّ یَکُونُ حُطَامًا وَفِی الْآخِرَةِ عَذَابٌ شَدِیدٌ وَمَغْفِرَةٌ مِّنَ اللَّـهِ وَرِضْوَانٌ وَمَا الْحَیَاةُ الدُّنْیَا إِلَّا مَتَاعُ الْغُرُورِ ﴿الحدید: ٢٠﴾
زنیان یک نوع گیاه است که هم عرقش موجود است و هم بصورت پودر و هم دانه اش را می تواند به عنوان گیاهی دارویی مصرف گردد. مزاج زنیان هم گرم و خشک است.
سوال اینجا است که مصلح گیاهان و بلکه غذاهایی از این نوع گرم و خشک صفراوی را چه می نامید؟ البته بنده آنرا سر خود مریدیان نامیدم! و لذا مریدیان یعنی مصلح صفراوی باید از نوع سرد و تر بلغمی باشد.
- ۹۹/۰۵/۱۶
یَا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ﴿الفجر: ٢٧﴾
195- و روی ابوطاهر محمد بن الحسن النرسی فی کتاب "معالم الدین" قال: قال ابو عبدالله علیه السلام: "لما کان من امر الحسین علیه السلام ما کان ضجت الملائکهة الی الله بالبکاء و قالت: یا رب! هذا الحسین علیه السلام صفیک و ابی صفیک و ابن بنت نبیک.
قال: فاقام الله ظل القائم علیه السلام و قال بهذا انتقم لهذا"
195- این الطالب بدم مقتول بکربلاء؟!
"ابو طاهر محمد بن حسن نرسی" در کتاب "معالم الدین" روایت کرده است که امام صادق علیه السلام فرمودند: "هنگامی که امام حسین علیه السلام به شهادت رسید، صدای ضجه ی ملائکه در عرش الهی پیچید، آنها می گفتند: "پروردگارا! این حسین برگزیده ی تو و پسر دختر پیامبر توست که این قوم او را کشتند!"
در این حال خداوند، سایه ی حضرت قائم علیه السلام را به ایشان نشان داده و فرمود "به وسیله این شخص، من انتقام خواهم گرفت!"
لهوف، سید ابن طاووس، صص 172-173
معصیت از هر که صادر شود ناپسندیده است و از علما ناخوبتر که علم سلاح جنگ شیطان است و خداوند سلاح را چون به اسیری برند شرمساری بیش برد.
عام نادان پریشان روزگار
به ز دانشمند ناپرهیزگار
کآن به نابینایی از راه اوفتاد
وین دو چشمش بود و در چاه اوفتاد
حکمت شماره 60، باب هشتم در آداب صحبت، گلستان سعدی
(با تشکر از استاد محترمی که در جواب این حقیر به شیطانی شدن علم آنجایی که از بمبهای اتمی چطور استفاده می شود در دکان نان سنگکی به این حکمت سعدی اشاره نمودند که در سال پنجم دبیرستان خود در رشته ی ادبی انشایی بر حسب آن تنظیم فرمودند و به بمب اتمی روی هیروشیما و ناکازاکی اشاره کردند بقول خودشان نمره ی 19/75 گرفتند.)
در عین حال، در این حکمت شیخ اجل یک پارادوکسی نهفته است که نمی توان آنرا نادیده گرفت و آن اینکه در حکمت متعالیه ی نظریه های حمیدی مجیدی فقهی درست است که به ایمان و تقوی هم احتیاج دارید و اما به تجربه هم احتیاج است که تشخیص دهد مثلاً چه جبرهایی جابجایی است و چه جبرهایی جابجایی نیستند. مثلاً همانطور که گفتیم اگر روغن بنفشه و منتول نعنایی را جابجا استعمال فرمایید، یحتمل دچار سوزش شوید. به همین ترتیب، اگر بجای حکمت الهی، فقط ریاضی فیزیک هم استفاده شود نیز می تواند دچار مشکل کند. البته اینجا ما سعیمان بر این است که از حکمت الهی به حکمت متعالیه برسیم و بعد از حکمت متعالیه چقدر بتوانیم فلسفه و ریاضی فیزیک نظریه های حمیدی مجیدی و فقه را بیابیم و برعکس؟ و الله اعلم!
اما این مسئله در کربلا در عاشوراء به اوج خود می رسد آنجایی که امام حسین علیه السلام را به عنوان امام نمی شناسند یا اینکه حتی یحتمل هم می شناسند و با این حال آنطور با او وارد جنگ می شوند. و اما اینجا این غیر قابل تصور است که کسی امامش را بشناسد و با این حال با او وارد جنگ شود. و لذا مسئله تنزل پیدا می کند به اینکه امامش را نمی شناسد و چرا که یا خود را امام فرض می کند یا اینکه دیگری را در ادعای امامتش دروغگو فرض می کند. و در هر صورت این کار وارد جنگ شدن با امام حسین سلام الله علیه در کربلاء نتیجه ای دارد که محصولش نهایتاً شیطانی کردن علم و پایمال کردن حکمت می شود. یعنی آنجایی که امامت زیر سوال برود، علم و حکمت الهی نیز آنچنان زیر سوال رفته است که نتیجه اش شیطانی شدن علم می شود. یعنی فرض بفرمایید که باز هم مساجد خانه های خدا است و اما خانه ی خدایی که امام جماعتش از مامومینش و مامونینش از امام جماعتش و هر کدام از مامومینش از یکدیگر همه و همه همچون شیاطین رانده شده از یکدیگر فراری اند چرا که یارای کمک به آن امام همام را نداشته اند! باز این چه شورش است که در خلق عالم است؟ باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است؟
خوب، حالا شما آن سلاحی را که باید با آن با شیطان وارد جهاد اکبر شوید را هم یافته اید، و اما اگر همان سلاح را نیز شیطان در اختیار خود داشته باشد چی؟ آیا باز مسئله می شود همان مسئله ی بقول آمریکاییها یا انگلیسی زبانها مرغ یا (chicken) در بازی به همین نام که کیست که ترسوتر است و کنار می کشد؟ یا اینکه کیست که جنایت بزرگتر را حاضر است که مرتکب هم شود و می شود؟یا اینکه خیر، از کوچک تا بزرگش سر تا پا مسئله شده است همین بازی همراه انواع بازیهای دیگری که حالا بیا و ببین! پارادوکس اینجا است که در تفکیک بین عام و دانشمند قائل شدن تا عوام الناس بیایند عالم و دانشمند شوند، آن سلاحی را که باید هم تیزتر و تیزتر کرد تا بتوان به جنگ شیطان رفت شرمندگی اش بیشتر هم می شود آنجایی که انواع شیاطین بزرگ و کوچک همه و همه به جان هم می افتند و اخلاق رو به زوال می رود. حالا شما بفرمایید که آقایان خانمها بالاخره تشریف بیاورید به مساجد و حسینیه ها و سعی و تلاش در بهبود اخلاق خود کرده و قصد و نیت به قرب الهی بفرمایید. بنده ی حقیر که خود احساس بی آبرویی می کنم که هر آن نکند از مسجد و حسینیه و امامزاده بیرون انداخته شده و بلکه استریت جکت یعنی ژاکتهای مخصوص افرادی که قرار است به دارالمجانین برده شوند را به تن کنند را به تن کرده و همه را خلاص! نکته اینجا است که دانشمندان علوم طبیعی امروزی در غرب و شرق اگر امروزه روز با شراب و مشروبات الکلی آرامش خود را می طلبند و دانشمندان علوم الهی نیز از برای آرامش خود رو به تریاک می آورند چرا که نشئه ی آنها متفاوت است، و اما آن نادان سرگردان پریشانی که از روی ناپرهیزگاری اش خود به چاه اوفتاده است را دریافتن نیز یک چیزی است که در سرحدات مرزهای دیوانگی است که با بچه بگیر بنشین درست بشو نیست!
نکته این است که اینها شیاطینی هستند که هر چند ضعیف است کید شیطان، و اما شیاطین بزرگ و کوچک را سر جایشان نشاندن یک علمی را می طلبد که از نوع سلاحهای نیوری قوی حکمت الهی خدای جل جلاله الله است. و آنجایی که همین شیاطین به شرک افتاده اند و ادعاهای کذب فرعونی و شاهنشاهی خدایی کرده و از بندگی خدا خارج شده اند، انقلابهایی خونین را می طلبد تا حکومت الی نزد بندگان خدا برگردد یا اینکه اگر بندگان خدا باز مغلوب شیاطین شوند باز لااقل ظاهراً همان حکومت شیطانی فراعنه و شاهنشاهان باز می گردد. و این مسئله آنقدر ادامه خواهد داشت تا بالاخره انسان یحتمل یاد بگیرد چطور می شود با امام زمان عجل الله فرجه ا لشریف انس هم گرفت و به بندگی خدا پرداخت هر چند که بعضی بفرمایند که رادها گوکولانندا رادها گوکولانندا رادهایه هم ما را به بندگی خدا می رساند و غیر از این هم نیست و همه و همه چیز هم همین است و اصلا هم شرک نیست و پنج تن اهل عبا هم همین است؛ و حالا بیا و ثابت کن که آقایان خانمها مسئله اصلا چیست در حکمت متعالیه ی نظریه های حمیدی مجیدی فقهی هر چند هم که کتابخانه ی ای-شیعه یحتمل چرا که عاشورا است تعطیل هم هست و در دسترس نمی باشد؟! و اما اینها را هم بنگرید:
https://arxiv.org/abs/2008.12231
http://www.perimeterinstitute.ca/personal/nafshordi/thesis_niayesh.pdf
لا اله الا الله اللهم صل علی محمد و آل محمد و تقبل شفاعته و ارفع درجته.