وَیُسَبِّحُ الرَّعْدُ بِحَمْدِهِ وَالْمَلَائِکَةُ مِنْ خِیفَتِهِ وَیُرْسِلُ الصَّوَاعِقَ فَیُصِیبُ بِهَا مَن یَشَاءُ وَهُمْ یُجَادِلُونَ فِی اللَّهِ وَهُوَ شَدِیدُ الْمِحَالِ ﴿الرعد: ١٣﴾
أَفَمَن کَانَ مُؤْمِنًا کَمَن کَانَ فَاسِقًا لَّا یَسْتَوُونَ ﴿السجده: 18﴾
أَیْنَ مُبِیدُ أَهْلِ اَلْفُسُوقِ وَ اَلْعِصْیَانِ وَ اَلطُّغْیَانِ
فَقَالَ وَ اَلْمَلَأُ أَمَامَهُ مَنْ کُنْتُ مَوْلاَهُ فَعَلِیٌّ مَوْلاَهُ اَللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالاَهُ وَ عَادِ مَنْ عَادَاهُ وَ اُنْصُرْ مَنْ نَصَرَهُ وَ اُخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ وَ قَالَ مَنْ کُنْتُ أَنَا نَبِیَّهُ فَعَلِیٌّ أَمِیرُهُ وَ قَالَ أَنَا وَ عَلِیٌّ مِنْ شَجَرَةٍ وَاحِدَةٍ وَ سَائِرُ اَلنَّاسِ مِنْ شَجَرٍ شَتَّى وَ أَحَلَّهُ مَحَلَّ هَارُونَ مِنْ مُوسَى فَقَالَ لَهُ أَنْتَ مِنِّی بِمَنْزِلَةِ هَارُونَ مِنْ مُوسَى إِلاَّ أَنَّهُ لاَ نَبِیَّ بَعْدِی
بعضی یحتمل بدرستی هم اشکال می فرمایند که حتی المقدور در مصرف برق صرفه جویی بفرمایید؛ کلی زحمت کشیده می شود که این برق در اختیار ما باشد و بتوانیم درست هم مصرفش کنیم. ولی یحتمل بعضی دیگر هم لااقل در ظاهر اشکالی نه چندان مربوط به اشکال قبلی بفرمایند که امام زمان عجل الله فرجه الشریف از همان اول هم رفته است در غیبت کبری و بلکه غیبت صغرایی هم نداشته ایم. اینها یحتمل می خواهند القا بفرمایند که امام زمان عجل الله فرجه الشریف نواب چهارگانه هم نداشته است. یحتمل مسئله اینجا این است که اینهایی که چنین مسئله ای برایشان حل نشده است، بدون شک هم زنده بودن امام زمان عجل الله فرجه الشریف را حس نمی کنند یا نمی توانند هم حس کنند یا حتی قلباً هم او را حس نکرده اند؛ و چرا که اگر غیر از این می بود خود نیابت امام زمان عجل الله فرجه الشریف را از جان و دل هم حالا هر چقدر که برای هر کسی مقدور هم هست می پذیرفتند؟
آمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنزِلَ إِلَیْهِ مِن رَّبِّهِ وَالْمُؤْمِنُونَ کُلٌّ آمَنَ بِاللّهِ وَمَلآئِکَتِهِ وَکُتُبِهِ وَرُسُلِهِ لاَ نُفَرِّقُ بَیْنَ أَحَدٍ مِّن رُّسُلِهِ وَقَالُواْ سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا غُفْرَانَکَ رَبَّنَا وَإِلَیْکَ الْمَصِیرُ ﴿285﴾ لاَ یُکَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا لَهَا مَا کَسَبَتْ وَعَلَیْهَا مَا اکْتَسَبَتْ رَبَّنَا لاَ تُؤَاخِذْنَا إِن نَّسِینَا أَوْ أَخْطَأْنَا رَبَّنَا وَلاَ تَحْمِلْ عَلَیْنَا إِصْرًا کَمَا حَمَلْتَهُ عَلَى الَّذِینَ مِن قَبْلِنَا رَبَّنَا وَلاَ تُحَمِّلْنَا مَا لاَ طَاقَةَ لَنَا بِهِ وَاعْفُ عَنَّا وَاغْفِرْ لَنَا وَارْحَمْنَآ أَنتَ مَوْلاَنَا فَانصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْکَافِرِینَ ﴿البقرة: 286﴾
مسئله دیگر اینجا این هم هست که بر خلاف آنچه برخی به اسلام اشکال می کنند که برده داری را نهی نکرده است؛ بر عکس، حتی در جهت آزاد کردن بردگان هم تلاش کرده است و بلکه از مراتب عالیه ی اسلام هم بندگی خدا و نه بندگی غیر خدا است چرا که موجبات بردگی و بندگی غیر خدا را هم می خواهد که بزداید. برعکس، ما توجه هم می کنیم که جوامع بشری هر چه پیشرفته تر هم لااقل از لحاظ صنعتی بقول خودشان می شوند، انواع بردگی واز جمله حتی بردگی جنسی را هم تبلیغ و رواج می دهند.
عرض بنده ی حقیر این است که حالا شما برق را مثلاً در جهت استفاده ی از رمز ارزها که برق زیادی هم گفته می شود مصرف می کنند مورد بهره برداری قرار دهید، آیا خوب است؟ آیا به اقتصاد کشور هم کمک می کند؟ البته اگر یک ابرتقارنی رخ می داد که می توانست حتی برای مدتی کوتاه نقدینگی ریال ایران را با دلار در سطح محلی/بین المللی جابجا کند، یحتمل دیگر این دغدغه را هم نداشتیم که خیلی توجه کنیم که قیمت نفت به دلار هم باید چقدر باشد؟! و چرا که توانسته ایم جایی برای ریال ایران در عرصه ی بین المللی بگشاییم که حتی بتواند دلار را هم کنار بزند و برای خودش خودی هم نشان دهد. اینجا نکته ی ابرتقارنی مسئله این است که فرض بفرمایید شما بنوعی از برق و بلکه الکترومغناطیسم می خواهید طوری استفاده ببرید که چرخه ی بخار شدن آب دریا و اقیانوس و ابر شدن را تسهیل هم کند. خوب حالا اگر در این میان رعد و برق هم بزند، آیا می توانید بفرمایید که نخیر. بهتر است که رعد و برق نزند چرا که ما فقط باران و یحتمل حالا برف را هم می خواستیم و با رعد و برق هم کاری نداشتیم؟ حتی برق در رعد و برق را هم یحتمل نتوانیم بطور سازنده استفاده کنیم، ولی حالا این یک چیزی هم هست که می تواند همراه ابرهای پربار بارانزا هم همراه شود و .... نکته ی ابرتقارنی اینجا این است که معمولاً از بعد از جاری شدن باران در رودها و فرض بفرمایید ساختن سدها و چرخش توربینها است که نیروی برق هم حتی تولید می شود و نه اینکه کسی هم مدعی شود که از نیروی الکترومغناطیسم و الکترودینامیک هم استفاده کنیم برای کمک به بخار شدن آب دریاها و تولید ابرها و ... هر چند که خورشید خود یحتمل یکی از بزرگترین منابع تولید فوتونهای الکترومغناطیسی هم هست و ...!
و لذا عرض بنده ی حقیر این است که حالا اگر ریال ایران را توانستیم خیلی هم قوی کنیم، و اگر اتفاقاً یک رعد و برقی مانندی هم زد که دیگر نمی توان گفت که بهتر می بود در مصرف برق صرفه جویی هم کنیم. اول شما نقدینگی ریال ایران را در جهت قوی کردن اقتصاد محلی- بین المللی ایران الی ما شاء الله هم قوی کن، و حالا اگر رعد و برق هم زد، مطمئناً تا جایی که کسی را برق نگیرد کسی اعتراضی هم نمی کند! البته مسئله در یک سطح یحتمل بعضی اشکال کنند که نیست، ولی بی ربط هم یحتمل نباشد که در مقیاسی دیگر بحث شود که اگر حافظ قرآنی قران را حفظ کرد، دیگر برای او آخر خط محسوب نمی شود که به بن بست رسیده باشد و از آنجا همه ی راه ها برویش بسته شده باشد و جای پیشرفتی نداشته باشد!!! و بلکه یک دنیای جدیدی هم برویش باز می شود که حتی اگر برود سراغ علوم غیر حوزوی هم آنگاه بهتر می تواند از آن سر در بیاورد. و اما خیلی بهتر هم هست که او همه ی اینها را در جهت خود یکی از نایبهای امام زمان عجل الله فرجه الشریف شدن نیز بکار برد و نه اینکه بدعت آورده و بخواهد دینی نو را نو را هم پایه گذاری کند و .... و راهش هم چیست؟ راهش این است که از حالات خلائهای شاگردی و دانشجویی و طلبگی به سمت الفهای آیات اللهی مراتب و درجات متعالیه و اجتهاد و مراجع عظام تقلید و حضرت ولی فقیه مد ظلهم العالی و امام زمان عجل الله فرجه الشریف و حاکمیت اسلام هم هر چه بیشتر تلاش کند. اللهم صل علی محمد و آل محمد و تقبل شفاعته وارفع درجته لا اله الا الله اللهم عجل لولیک الفرج اللهم کن لولیک الحجة ابن الحسن صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعة و فی کل ساعة ولیا و حافظا و قائدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا
==================================
وَعَلَى اللَّهِ قَصْدُ السَّبِیلِ وَمِنْهَا جَائِرٌ وَلَوْ شَاءَ لَهَدَاکُمْ أَجْمَعِینَ ﴿النحل: ٩﴾
۞ وَمَا کَانَ لِبَشَرٍ أَن یُکَلِّمَهُ اللَّهُ إِلَّا وَحْیًا أَوْ مِن وَرَاءِ حِجَابٍ أَوْ یُرْسِلَ رَسُولًا فَیُوحِیَ بِإِذْنِهِ مَا یَشَاءُ ۚ إِنَّهُ عَلِیٌّ حَکِیمٌ ﴿الشوری: ٥١﴾
بنده ی حقیر داشتم سعی می کردم که نظر بالا را ارسال کنم و یک اشکال داخلی گویا بلاگ دارد که نمی شود این کار را کرد. ولی بعداً که آنرا برای خانم دکتر هم فرستادم متوجه شدم که یحتمل گذشته از این مشکلات ارسالی و امثالهم، یک مشکلی را هم در جهت رعایت مقام وحی و ارتباط مستقیم آن با امام زمان عجل الله فرجه الشریف و عدل الهی می بایستی که در نظر گرفته می شد که مسئله در این راستا یحتمل بعضی اشکال هم کنند که رها شده است و .... البته اگر مسئله را از دیدگاه آیات اللهی مراتب و درجات متعالیه در حکمت متعالیه نظریه های حمیدی مجیدی فقهی درست بررسی هم کنیم بتوان مسئله را بالاخره حلش هم کرد بحول و قوه الهی ان شاء الله تعالی ....